Alternatief babyshower

<p>Hoi! Vannacht lag ik ineens te piekeren over een (te krijgen) babyshower. Ik zie het om verschillende redenen niet zitten om met een (grote) groep in een huiskamer te zitten, waarbij (‘absurde’) activiteiten doen en cadeaus uitpakken centraal staan. </p><p>Liever zou ik met bijzondere vrienden (m/v, geen kinderen) in een park willen zitten met wijn en kaas (ja voor mij dan maar druivensap). </p><p>Het is ons eerste kindje dus ik vind het wél leuk om stil te staan bij de oude en komende situatie. </p><p>Ik denk dat ik dit (evt. via mijn partner) wel kan communiceren. Aan mensen die buiten dat groepje vrienden staan, lukt het vast wel duidelijk te maken dat zo’n shower (nu) niets voor mij was geweest. Misschien leuker om een achteraf/ding te vieren met grotere kring als de baby er is? (Tips welkom)</p><p>Mijn vraag: wat kunnen we doen tijdens het samenzijn van een klein gemengd groepje zodat het wel over onze nieuwe baby gaat en het niet een gewoon dagje in het park wordt waarbij iedereen behalve ik aangeschoten wordt (?)? Dat doen we al vaak genoeg..</p><p>Alle ideeen zijn welkom! </p><p>Ik hou zelf van muziek, verhalen, spiritualiteit maar ook humor en luchtigheid. </p><p> </p>

Toen ik zwanger was heb ik gelijk gezegd geen baby shower te willen. Uiteindelijk ben ik met 3 lieve vriendinnen naar de bios geweest een een borrel gedaan. Was suoer leuk en lief.

Lekker een high tea? Kan ook erg gezellig zijn. Je moet het niet tegen je zin in doen. Of gezellig met z'n alle ergens een hapje eten?
En anders kan je het ook tegen een vriendin vertellen. Die kan dat dan meenemen als er iets georganiseerd wordt. 
Je moet er tenslotte een leuke ervaring aan overhouden en niet als een verplichting voelen ?

Bedankt alvast! Uit eten, borrelen of high tea en bios zie ik meer als iets wat altijd wel kan. Dat doen we dan ook zeer regelmatig :)
Ben meer op zoek naar iets waarbij we als hechte vriendengroep op een gezellige manier stilstaan bij ons komende ouderschap (maar hoeft ook weer niet de hele dag) zonder knutselwerkjes en gekke spelletjes. 
Misschien denk ik zelf te moeilijk. Heb idd geen zin om het als en verplicht nummer te zien dus ga m’n ideeen zeker doorsluizen. 
En dan maar hopen dat er niet onverwacht iemand anders opstaat en alsnog zo’n shower als surprise organiseert haha. 
No offence voor wie dat wél leuk vindt trouwens. Heb meerdere showers gehad nu en heb t er best naar m’n zin gehad. Het past nu gewoon echt niet bij mijn situatie.

Hoort een baby shower niet een verassing te zijn? Ipv zelf plannen. Die van mij was in ieder geval een verassing en omdat mijn lieve familie en vrienden mij kennen wisten ze dat ik het niet te hysterisch wilde hebben dus hadden ze een high tea gedaan met de mensen die het dichts bij mij staan 

Klopt, je organiseert het normaal gesproken niet zelf. Een 'surprise' kan, maar is een keuze. Ik heb vaak meegemaakt dat de zwangere wel wist van wanneer, namen doorgeeft, maar niet wist hoe/wat precies. Een keer trouwens wel, toen werd die vriendin erg overvallen. Ze heeft mij later in vertrouwen verteld dat ze dat liever niet had gehad hoewel ze de shower verder wel leuk vond. (Ik moet er wel bij zeggen dat er toen wel ERG veel mensen waren, zo'n 30).
Maar vandaar de titel 'alternatief'. Er is even geen sprake van 'hoe het hoort te zijn'. 
Er zijn omstandigheden die het maken dat ik nu zoiets niet fijn vind. Geen zin om daar verder op in te gaan. Liever voorkomen dan genezen :) 
Maar dus, terug naar de vraag: Wat is leuk om te doen, in bijv. een parkje met wat eten en drinken?
Ik las ergens over een Indianen ritueel maar bij het filmpje haakte ik af. Daar zaten de mensen in een kring naar haar te zingen en hield iedereen haar vast. Dat is weer iets too much. 

Hoi! Ik moet erg lachen om je i andianen verhaal zou ook niks voor mij zijn?
misschien is het leuk om een wens doosje te maken voor de kleine 
de mensen die komen schrijven wat leuks op papier wat ze hopen dat het kindje zal bereiken 
hoe mama en papa zijn etc kan van alles zijn en dan begraven jullie het ergens met zn allen en dan graaf je het ooit weer eens op met de kleine er bij 
Leuk ook om er foto’s bij te doen van die dag je hebt van die kleine camera’s die gelijk de foto afdrukken 

Terug
Bovenaan