<p>Hoi! Vannacht lag ik ineens te piekeren over een (te krijgen) babyshower. Ik zie het om verschillende redenen niet zitten om met een (grote) groep in een huiskamer te zitten, waarbij (‘absurde’) activiteiten doen en cadeaus uitpakken centraal staan. </p><p>Liever zou ik met bijzondere vrienden (m/v, geen kinderen) in een park willen zitten met wijn en kaas (ja voor mij dan maar druivensap). </p><p>Het is ons eerste kindje dus ik vind het wél leuk om stil te staan bij de oude en komende situatie. </p><p>Ik denk dat ik dit (evt. via mijn partner) wel kan communiceren. Aan mensen die buiten dat groepje vrienden staan, lukt het vast wel duidelijk te maken dat zo’n shower (nu) niets voor mij was geweest. Misschien leuker om een achteraf/ding te vieren met grotere kring als de baby er is? (Tips welkom)</p><p>Mijn vraag: wat kunnen we doen tijdens het samenzijn van een klein gemengd groepje zodat het wel over onze nieuwe baby gaat en het niet een gewoon dagje in het park wordt waarbij iedereen behalve ik aangeschoten wordt (?)? Dat doen we al vaak genoeg..</p><p>Alle ideeen zijn welkom! </p><p>Ik hou zelf van muziek, verhalen, spiritualiteit maar ook humor en luchtigheid. </p><p> </p>