alternatief inbakeren

Hallo,

Mijn zoontje is nu 5 weken en is erg huilerig en onrustig. Ook slaapt hij moeilijk in. Nu adviseert het CB inbakeren, daar ben ik niet voor, want het is niet altijd zo; de ene keer slaapt hij meteen en de andere keer dus moeilijk in combinatie met langdurig huilen. Zijn er mensen die andere manieren weten om een onrustig kind tevreden te krijgen? Hij krijgt nu ook meer voeding, want hij was te licht in gewicht, maar dat zal het niet alleen zijn. Ook heb ik gehoord over osteopathie / chiropractie?
Wie helpt??

 
Hoi,

mijn zoontje idem dito!!!
soms slaapt hij heel snel en diep en soms is hij een beetje huilerig.
ik heb een safe t sleep gekocht bij prenatal. daarmee kun je hem om zijn middel goed stevig vast leggen en als hij onrustig is maken we zijn armpjes ook vast. dan valt hij wel meteen in slaap.
 
Als ik jou was dan ging ik met je kind naar de chiropractor, 8 van de 10 keer kan het zijn dat er iets niet goed zit in hals of nekje dat met de geboorte is gekomen. Ik heb al verschillende verhalen gehoord dat het dan na 2 a 3 keer behandelen helemaal over was en dat kind en ouders weer helemaal gelukkig waren. Het doet ook geen pijn
succes !!!!!!!!!!
 
wij legden onze zoon op zijn buik neer, weet dat het 'gevaarlijk'is. maar dat hielp heel goed. het cb had trouwens niet eens zoveel commentaar. maar ik verander daarom ook echt niet hoor!

maar bij hem wilde hij niet op zijn rug omdat zijn eten heel makkelijk omhoog komt en dan stikte hij er zowat in.

suc6
groetjes patricia
 
Hoi Diona,
Herken je weerstand tegen inbakeren. Onze dochter heeft heel veel slaap problemen gehad. Hierdoor huilde ze vaak en veel. Tot mijn oppasmoeder (zonder overleg) haar had ingebakerd en zij daar 3 uur achter elkaar door had geslapen. Ik haalde haar op en ze lag nog vredig en rustig te slapen. Sindsdien wikkel ik haar in een doek zodat haar armen haar niet meer wakker kunnen zwaaien. Bij haar helpt dit enorm en hebben wij daardoor een vrolijke dochter teruggekregen. Succes en sterkte bij het uitzoeken wat bij jullie werkt!
Groetjes Dimphy

 
Ik baker mijn kind ook in en dit is echt geweldig. Als je kind iets aan het nekje zou hebben, dan zou hij constant huilen en dan is de osteopaat een optie.
Maar probeer het toch met inbakeren. Ik heb echt nu een heel ander kind hij is heel vrolijk, huilt bijna nooit meer en is veel gelukkiger en ontspannen.
Er bestaat een boekje "inbakeren brengt rust"misschien kun je dat eerst doorlezen. Ik vond het door dit boekje veel makkelijker om mee te beginnen.
Veel succes!
 
Ik heb zowel met inbakeren en met chiropractie heel goede ervaringen.
Mijn zoontje had zijn bovenste nekwervels vast zitten (waarschijnlijk door stuitligging, hij lag echt heel strak tegen mijn ribben en door keizersnede, hij werd er echt even met geweld uit gesjord...). Ook kantelde zijn bekken niet helemaal goed.
Na de eerste behandeling was het nog 10 x erger, hij krijste echt de hele nacht. Maar daarna ging het met sprongen vooruit. Na 4 behandelingen hadden we een heel ander ventje! Hij heeft na een prik nog wel eens een terugval gehad, maar over het algemeen gaat het hartstikke goed met hem.
Ik baker hem ook in, dag en nacht. Daar help ik hem echt mee. Het lijkt heel zielig, maar als ik dan zie hoe tevreden hij kijkt en hoe heerlijk hij slaapt, gooi ik al mijn reserves overboord! Als ik hem een keer niet inbaker, bijv. als hij na een uitje in de kinderwagen in slaap is gevallen, is hij na ongeveer een half uur weer wakker. Hij schrikt dan wakker van zijn zwaaiende armpjes. Officieel moet je inbakeren na 6 weken geloof ik weer afbouwen, maar dat lukt bij hem gewoon niet. Ik zit er ook niet zo mee. Als hij dit prettig vindt, blijf ik gewoon nog even doorgaan. Ik zie wel wanneer hij er vanaf komt. Dat inbakeren is mij echt goud waard!
 
Terug
Bovenaan