Alternatief puckababy 6 maanden

Mijn zoontje van 6 maanden heeft afgelopen maanden geslapen in de puckababy, werkt goed gezien hij zijn speen steeds uittrok bij het in slaap vallen. Nu wordt hij hier te groot voor, zijn beentjes passen nog meer net qua lengte.

Heeft iemand een idee voor een alternatief waarbij hij zijn speen niet makkelijk uit krijgt? Een slaapzak met dikke mouwen zit ik aan te denken?

Ik denk dat je het het beste kan afbouwen. Hij is 6 maand dus rolt al of gaat binnenkort rollen en dan is inbakeren niet veilig. Wij hebben het zo 1 op de andere dag afgebouwd omdat ze ging rollen en slaapt nu in zomerslaapzak zonder mouwen speen deed ze in het begin uit maar na paar dagen was dit over en pakt ze hem snachts ook zelf

Ja zodra hij gaat rollen mag inbakeren echt niet meer dus je zal het moeten afbouwen. Met 6 maanden is hij daar wel aan toe. En rond de 7 maanden kunnen ze vaak prima zelf hun speentje pakken en terug indoen, dus hij moet dat ook gewoon leren en dat duurt niet lang meer.
En tja, dan zullen er nachten zijn dat je soms 10x heen en weer moet voor de speen maar dat hoort er helaas ook een beetje bij.. ;) Ik zorg altijd dat er zo'n 3 spenen ik bed liggen zodat m'n dochter er altijd één kan vinden s nachts en ik ook niet hopeloos op zoek ben in het donker naar 1 speentje.

De 4 seizoenen slaapzak van puckababy is een fijne opvolger. Je kunt de mouwen over de handjes vouwen dus dan kan de speen ook niet worden uit gedaan.

Terug
Bovenaan