Alternatieve babyuitzet lijst

Weet je die babyuitzetlijsten zijn helemaal niet volledig.Ze beperken zich tot allerlei standaard dingen als beddegoed, kleertjes, hydrofielluiers enz.
De rest is op zich snel gehaald hoor, maar je hebt mannen die na de bevalling niet meer uit huis te slaan zijn. Als je familie dan belt wanneer ze langs mogen komen, stuur ze dan eerst langs de supermarkt.

Nu de alternatieve lijst, wat je niet kunt missen voor, tijdens en na de bevalling?
- Waspoeder (bijv. Neutral is zeepvrij en de kleertjes worden toch goed schoon)
- Schoonmaakmiddelen (zo'n kraamverzorgster is echt het witte wonder...)
- Een zeeppompje (bijv. dettol) voor het handenwassen
- Koffie (filters, melk en suiker)
- Noodrantsoen (je moet toch een keer wat eten, mocht de bevalling lang duren)
- dextron oid voor tijdens de bevalling, voor als je bevalling langer duurt
- Emmer (weet niet meer waarvoor, maar manlief moest naar Blokker van de kraamhulp, ze wilde nieuwe emmer haha)
- Bij pasbevallen familieleden of vriendinnen informeren of ze nog restjes van het kraampakket hebben.
Ik was blij met de extra zeiltjes en celstofmatjes van mn zus en tante, bij mij ging alles op behalve de alcohol en de watten.
- Bepanthen zalf zowel voor schrale billetjes, huidje als voor je eigen tepelkloven.
- Labello of iets dergelijks voor tijdens de bevalling, je lippen worden extreem droog van al dat puffen.
- Roosvicee ferro, je moet na de bevalling echt liters drinken om je vocht en bloedijzer weer aan te vullen dat kan beter gezond
- Kaarten op tijd bestellen, van tevoren alvast adresstikkers maken op de computer en afdrukken. Ook alvast genoeg postzegels kopen. Enveloppen bij de proefdruk mee vragen en alvast de adresstikkers erop plakken+postzegels. Dan hoef je alleen nog maar de kaartjes in de envelop te doen. Kun je de volgende dag al posten.
- veel hydrofiele luiers. Bij mij stonden op het uitzetlijstje 12 hydrofiele luiers, maar hier hadden we bij lange na niet genoeg aan. Je gebruikt ze overal voor (in bed, in kinderwagen, als spuugdoek, op aankleedkussen, als handdoek, etc)
- Voor als het kraamverband op is; hele goedkope maandverband voor het bloeden na de bevalling. Je moet die veel wisselen vanwege die hygiène en ze ademen beter als merkmaandverband.
-

Sommige dingen zoals voor de borstvoeding hoef je nog niet direct te kopen. Wel kun je alvast een schriftje bijhouden met adresjes waar je...
- een kolf kunt huren of kopen (zou ik nog niet voor de bevalling doen)
- Tepelhoedjes kunt halen
- een fles-zakjes hypoallergene melk (5 zakjes voor 100 ml in een doosje, mocht er bijgevoed moeten worden, te halen bij apotheek en drogist)
-> Scheelt een gestressde en gefrustreerde partner die van hot naar her vliegt

- Mocht je onderverwachts naar ziekenhuis moeten:
-meer dan 2 setjes schoon ondergoed
- bevallingsshirt
-schone kleding, meer dan 1 setje
- toilettasje met tandenborstel, zeep e.d.
- panttoffels of slippers
- Manlief moet ook wat te eten/snoepen/drinken mee nemen en wat bezigheid sommige bevallingen kunnen lang duren

Nog meer toevoegingen?

volgens mij ben je lekker compleet! Was toevallig vanochtend begonnen met het babyspul uitzoeken en babykamer een beetje meer baby en minder rommel/opslag maken. Kwam inderdaad stapels hydrofiele luiers tegen (heb er volgens mij wel een stuk of 25, echt super handig voor alles. Spuugdoekjes daarentegen.....die kwam ik gewoon nog nieuw tegen tussen de spullen!)

Maar mocht je op voorhand al weten dat je naar het ziekenhuis moet, neem een leuke dvd-box mee (bij ons in het ziekenhuis hebben ze luxe kraamsuites, met dvd-speler, en aangezien bij mij de inleiding 2 dagen geduurd heeft.... ik was blij met mijn dvdtjes!)

En wat ik jammer vond om niet te hebben net na de bevalling/in het kraambed: een paar handige borstvoedingsshirts. Tegenwoordig voor weinig geld al te koop bij Hema en H&M. Als je toch leuk nachtgoed wilt kopen, kun je volgens mij beter zulk soort shirts aanschaffen (als je tenminste borstvoeding wilt geven :)

En mocht je een vriezer hebben (met nog ruimte over): maak een paar gerechten op voorhand die je invriest, voor als de kraamhulp weer weg is, dat je dan makkelijk even een maaltijd uit de vriezer kunt halen (echt, het is ongelooflijk hoeveel tijd zo'n baby opslurpt!)

;) handige tips. Even gekopieerd haha!

Want die uitzetlijst is wel klein als je het zo bekijkt ja. En dit word voor ons de eerste dus handig dat je dat zo neergezet hebt :).

mmhh..handig, even nadenken van vorige keer..
./Had je niet ook vitamine k en d extra nodig?
/knijpertjes ( klein) en een stuk lint-touw om alle geboortekaartjes op te hangen...
/frisdrank etc in huis voor de visite
/extra kussen voor in bed.
/genoeg paracetamol in huis.

mmm...even nadenken nog..is alweer 2 jaar geleden...
wel handig dit!!Dus als mensen nog meer weten...

Goed bezig.. :)
Flesje water waar zo'n aparte dop op zit, geen draaidop, maar waar je normaal uit drinkt. Zo'n uittrek dop.
Deze zijn voor na de bevalling, ipv wc-papier. Weet trouwens niet of dat alleen is als je gehecht bent, maar ik heb 't echt 6 weken lang gespoeld daar onder. (met lauw water)

Dacht haal de lijst weer even naar boven...
Ben nu 36 weken vandaag en dacht laat ik nog even een lijst maken met wat we nodig hebben..
Ik wil sowieso genoeg frisdranken etc in huis hebben en kratten bier-wijn zodat we niet tijdens het de kraamweken heel veel zware boodschappen hoeven te doen maar alleen kleine dingen zoals avond eten en lekkere hapjes moeten halen...
Verder natuurlijk beschuit met muisjes...
Ook heb ik vandaag even 10 grote zwarte onderbroeken gehaald bij de zeeman...
Bij mijn vorige zwangerschap heb ik echt 3 weken kraamverband nodig gehad en die gingen perfect samen met grote zwarte onderbroeken die je erna gelijk weer kan weggooien...
Ook een leuk badjasje en een nieuwe joggingbroek gekocht en nieuwe pantoffels....erg lekker de eerste week....

Ook blauwe knijpertjes gehaald voor het ophangen van de kaarten en ik heb een schattig klein emmertje gehaald) voor de spuitluier kleding...
Is namelijk erg handig om..als de baby bv een spuitluier heeft of al zijn kleine onderspuugd het eerst even in een emmertje biotex te gooien....

iemand verder nog handige dingen die ik even vergeet?

Terug
Bovenaan