Alternatieve geneeswijze

Hallo,

Ik lees geregelt mee op dit forum en wil nu het volgende met jullie delen....
Ben 29 jaar en 1,5 jaar bezig om zwanger te worden....Afgelopen maanden vruchtbaarheidsonderzoeken in het zkh gehad.....en we zijn kerngezond allebei....en ze geven een 46% om binnen een half jaar zwanger te worden.....Geweldig zou iedereen zeggen, maar ondertussen vraag ik me steed harder af waarom er in 1,5 jaar tijd geen 1 teken van zwangerschap is geweest?????
En voel ik me ondertussen behoorlijk gestressd onder dit alles.....dus wat nu....Afgelopen tijd is nl gebleken dat ik niet zwanger wordt....Is mijn lichaam en geest wel in balans ???
Ik ben op aanraden van anderen contact op gaan nemen meteen praktijk die in chinese geneeswijze naar het lichaam kijkt......want volgens de zkh is er niets aan de hand en raden ze alternatieve geneeswijze niet aan en af omdat er nl niets bewezen is....
Maar goed toch naar een vrouw die een praktijk heeft met acupuntuur en andere geneeswijzen....zij vraagt veel en kijkt naar je polsslag die "leeg"aan voelde, tong, huid en vraagt of je nog andere gezondheidsklachten hebt.....Ik voel me in de 2e helft van de cyclus altijd heel slecht, met hoofdpijn, misselijkheid, honger, slecht slapen, buikpijn, down, moe enz.....ZIj kreeg dus al snel een aardig beeld van mij....
En liet merken dat mijn lichaam niet goed in balans is en er dus een blokkade is die een zwangerschap zou tegen kunnen houden....
Zij gaat mij behandelen met capsules vol met chinese kruiden die op mijn klachten afgestemd zijn en dat alles moet verminderen en ik me rustiger en beter ga voelen....
Ik zit nu met smart op die capsules te wachten want ik zit inmiddels weer in de laatste 2 weken van de cyclus......
Zodra ze in de brievenbus vallen kan ik er direct mee beginnen en zou ik binnen een aantal dagen resultaat moeten voelen.....

Anderen hier ervaring mee????
Ik heb er goede hoop bij en dat ik me inderdaad beter ga voelen en komende half jaar spontaan zwanger ga worden....want als eer lichamelijks toch niets aan dehand is zie ik het nut van behandelen voor ons nog niet in en wil ik natuurlijk niets liever dan spontaan zwanger worden.....

Gr Han

Dag Han29,

Ben erg benieuwd hoe je dit gaat bevallen. Ik wil ook naar een natuurgenezer. Wij willen ook eerst zelf nog proberen terwijl we wel met IUI kunnen beginnen wat de arts betreft. Zie ook mijn onderwerp op pagina 1.

Succes en ik blijf graag op de hoogte.

Groet,
Julia

Hoi meiden

Ik kijk af en toe even op deze site mee.Ik heb onder tussen 2kids 1 van 5jr en 1van 10wk.Bij de eerste hebben we er 3jr overgedaan en bij de 2de 4jr.Ook wij hebben allerlei onderzoeken gedaan maar er was niets te vinden dus werden we gezond verklaard.Maar ondertussen niet zwanger.8 IUI behandelingen gehad en op de wachtlijst geplaatst voor IVF.Toen kwam mijn schoonzusje met het verhaal over een iriscopist waar ze goede resultaten over had gehoord.Nou baat het niet schaad het niet dacht ik.Afspraak gemaakt alles versteld over mijn gezondheid en zij kwam met het verhaal dat mijn baarmoederslijmvlies niet goed zou zijn en dat het zodoende niet bleef zitten.Ik ben begonnen met korrels en 6wk later zwanger.We hebben er een gezonde zoon aan overgehouden.We hadden wel zoiets van mochten we een 2de willen moeten we maar snel beginnen.Naar 3mnd zo proberen maar weer met de korrels begonnen gelijk weer zwanger.Helaas met 12wk alsnog mis.Daarna nog 3x mis en toen had ik zoiets van laat maar.Maar vorig jaar begon mijn man dat hij wel weer naar het ziekenhuis wou voor eventueel IVF nou was ik niet zo kapot van de hormonen maar ja je bent met z'n tweeen dus afspraak gemaakt met de gyn om door gestuurd te worden.Maar ondertussen toch maar weer begonnen met de korrels en weer 6wk later zwanger en nu hebben we een gezonde dochter van 10wk.Dus dames ik zou zeggen probeer alles waar je achter staat.Ik heb toch bewijs dat alternatief toch wel goed werkt.Ik wens jullie heel veel succes en hoop dat jullie gauw zwanger mogen worden.

Groetjes Anita

Hier ook een positief verhaal. Ook ongeveer anderhalf jaar van alles geprobeerd met tempen, ovulatietesten, standjes, vrijschema's etc en ook de medische malle molen door geweest voor de eerste onderzoeken waar niks uit kwam. Toen naar een arts die ook een natuurgeneeskundige arts is. Daar heeft hij van alles gemeten en allerlei klachten opgelepeld die ik wel had, maar niet tegen hem gezegd had.

Ik had een zware onbalans in mijn darmen volgens hem en daardoor was de gist- en schimmelhuishouding in mijn hele lichaam niet goed. Ik heb probiotica gehad, een 'wormenkuur' voor de zekerheid, zware antigist en -schimmelmedicijnen (waardoor ik 4 weken niet zwanger mocht worden) en nog een ander goedje. Alles gewoon van de apotheek en die zware medicijnen waren echt op doktersrecept (kon hij zelf uitschrijven). Daarnaast moest ik een periode suiker- en gistvrij eten, dat was wel lastig hoor ;-).
Daarnaast ben ik toen ook nog naar een shiahtsumasseuse geweest die ook feiloos een onbalans in mijn darmen er uit pikte, zei dat mijn baarmoeder aan mijn buikwand geplakt zat en die mij 2 x flink onder handen heeft genomen (ze kenden elkaar niet).

Ik weet niet of dit nu de druppel is geweest maar feit is dat ik de tweede ronde hierna een positieve test in handen had. Misschien had het ook wel te maken met de rust die ik zelf had gekregen, ik verwachtte eigenlijk niets meer en dacht erover om in okt/nov terug naar het ziekenhuis te gaan voor verdere behandeling. Dus ik weet het niet, maar ben heel dankbaar.

Sterkte.

Gr.
Wenser

Beste Han,
Hoe gaat het nu? Ik ben ook een tijdje onder behandeling geweest bij de acupunctuur, ook met chinese kruiden, maar bij mij zonder resultaat. In ieder geval niet zwanger geworden. Wel voelde ik mij beter door de acupunctuur, kreeg meer energie. Nu ben ik bij een natuurgenezer, ik slik magnesium, vitamine E, B6 en Selenium, dat heeft hij mij voorgeschreven. Ben benieuwd of dit helpt, ben er nog niet heel lang mee bezig. Succes!

Terug
Bovenaan