Alternatieven flesvoeding

<p>Wij sukkelen nog steeds met de (fles)voeding van ons kleintje van 6 maand. Na bijna alle soorten melk geprobeerd te hebben - mits begeleiding van artsen uiteraard - dachten we dat hij koemelkallergie zou hebben, maar ook dit lijkt toch niet het antwoord te zijn.<br />Sinds kort doet hij weer raar bij het drinken van zijn fles (overstrekken, wegslaan, ... ) . <br /><br />Vaste voeding, zowel groentepap als fruitpap, doet hij echter super goed. Gelukkig maar! <br />Nu heb ik het echt wat gehad met dat blijven sukkelen met die melk en wil ik op een creatievere manier ervoor zorgen dat hij toch nog voldoende voedingsstoffen binnen krijgt.<br />Zo zou ik hem vaker kleine flesjes aanbieden (want het is vaak pas na 50ml bvb. dat hij raar begint te doen). <br /><br />Maar ik vroeg me vooral af of ik zijn melk ergens anders in zou kunnen verwerken? Vooral voor het slapengaan drinkt hij echt slecht. Dus heeft iemand van jullie een idee om hem toch voldoende melk te laten binnenkrijgen zonder dat hij het allemaal uit zijn fles moet krijgen? <br />(Maar toch geschikt voor zijn leeftijd + avond etc.)<br /><br />Zijn mager schema is (ongeveer) als volgt: <br /><br />7u: fles 180 + 6 <br />10u-11u: groentepap 200 gram (+ beetje water) <br />14-15u: fruitpap 200 gram (+ beetje water) <br />18u-19u: 180+6 <br /><br />Ter verduidelijking: die flessen gaan dus niet vlot en moeten we in deeltjes geven, voelt ook niet prettig (voelt als forceren). </p><p>Alvast bedankt voor eventuele ideeën ! </p>

Krijgt hij nog maar 2 flessen melk op een dag? En drinkt hij wel al water of thee?
Je kunt met pap gaan werken, dat werkt bij ons goed (zoontje van 11 maanden wil ineens geen fles meer). En dan met de lepel geven.
Begin je binnenkort ook met brood? Dan kun je dopen in melk: dank krijgt hij toch weer wat melk binnen.

Terug
Bovenaan