altijd curretage???

A

Anoniem

Guest
hoi meiden

was ongeveer 5 weken zwanger,maaar het weekend ben ik begonnen te vloeien met stolsels enz....

heb mn huisarts gebeld en die zei als je dinsdag nog vloeit,dan moest ik bellen en anders niet?

doen ze altijd een curretage na een miskraam(mag ik al van een miskraam spreken na 5 weken????ik weet het niet)

maar moet je altijd gecurreteerd worden???

gr petra

Hoi Petra,

Hoe gaat het met je? Wat jammer voor je dat ws een miskraam hebt, het is toch een  wens die nog niet uitkomt.
Van mij mag je van een miskraam spreken zodra je weet dat je zwanger bent, ook al is dat nog zo kort.
Een curretage wordt alleen gedaan als je na een tijdje nog  niet 'schoon' bent, dwz dat het vruchtzakje of een stukje weefsel nog in je baarmoeder (vast)zit en dat je daardoor maar blijft vloeien. Dit wordt dmv een inwendige echo door de gyneacoloog gecontroleerd.
Op het forum zwanger na een miskraam vind je meer informatie en lotgenoten.
Ik vond de curretage lichamelijk erg meevallen maar het is wel emotioneel.
Is dit je eerste zwangerschap?

Veel sterkte.

Groetjes,
Miri

hoi hoi

nee dit was mn tweede zwangerschap,mn huisarts zei tegen me,als je dinsdag nog vloeit kom dan maar langs.weet ook niet hoelang je vloeit na een miskraam.heb wel het idee dat alles eruit komt ivm de stolsels die ik zie.

gr petra

voor de rest gaat het wel goed met me,ben toen het gebeurde wel verdrietig geweest,maar nu gaat het wel weer,heeft toch wel impact op je.

had me wel weer op een kleintje verheugd.

gr petra

Hoi petra,

Wat erg dat je een miskraam hebt gehad, ook al was t met 5 weken dat maakt niks uit het blijft een heftige gebeurtenis vind ik.
Vanaf het moment dat je zwanger bent voelt het speciaal.
Ik heb zelf een miskraam met 6 weken gehad( 6 maart) en  ik heb het er nog af en toe heel moeilijk mee. Vooral als je omringd bent met zwangeren en pas moeders.
Maar goed ik heb geen curretage gehad, bij mij begon het op vrijdagmiddag met een beetje bloedverlies, toen later volgde buikpijn en rond 18 uur zijn we naar t ziekenhuis gegaan daar zag ze dat een miskraam bezig was.
's Avonds is toen bij mij het vruchtje afgekomen en dat was t ik heb niet zolang gevloeid daarna, en bij de gyn was alles goed, ze zag toen zelfs dat er weer follikels zaten. Dit was de dinsdag erna.
Ik hoop dat het bij jou ook allemaal goed komt, ik had veel aan het forum en vooral aan een iemand daar heb ik nu nog contact mee.
Dus als er iets is kun je het hier kwijt.

Nou veel sterkte nog!

groetjes

hoi mickey

ja het voelt inderdaad heel speciaal als je zwanger bent.en dan dit!!

heb het weekend nogal wat stolsels verloren en nu nog dus hoop dat het bloeden snel stopt,het word al minder.

hoop niet dat ik een curretage moet ondergaan,lijkt me vreselijk eerlijk gezegd.maar ja als het moet.

wel ben ik benieuwd hoe lang mn cyclus nu gaat duren,wanneer er weer kans is om zwanger te raken,en van wanneer ik nu moet gaan rekenen wat mn vruchtbare dagen zijn.

wil toch graag weer zwanger raken,

gr petra

Hoi,

Mijn cyclus duurde 31 dagen terwijl ik ervoor 28 dagen had.
Je moet tellen vanaf de eerste dag van de miskraam volgens mij.
Zo'n curretage leek me ook verschrikkelijk gelukkig hoefde dat niet.
Hoe is het nu dan? Vloei je nog veel?

Ik wilde ook meteen weer zwanger worden maar ik ben wel weer ongesteld geworden dus nu op naar volgende maand als t goed is mijn NOD 3 mei, weer afwachten dus...
Hebben wel ovu tests gehaald en ik ben al een maand mijn temp bij aan t houden.

Groetjes Bianca

hoi hoi

nee vloei niet heel veel meer,net als bij een menstruatie.dus hoop dat het niet hoeft,ga het vandaag nog even aankijken.

oh dus je begint weer te tellen vanaf de 1e dag van de mk.oke bedankt.

dus voor jou weer spannend,hoop voor je dat het lukt.heb nog nooit de ovulatietesten gebruikt,misschien in de volgende ronde.veel succes

gr petra

Terug
Bovenaan