Altijd gewenst om zwanger te zijn, maar wat nu?

<p>Hallo iedereen,</p><p>Ik ben Jess en ben 25 jaar. Ik zit in een erg lastige situatie, ik ben erachter gekomen dat ik 5 weken zwanger ben. Ik heb van jongs af aan altijd al een erg grote kinderwens gehad. Echter de omstandigheden waarin ik zwanger ben geraakt zijn niet ideaal. De 'vader' van mijn ongeboren kind woont buiten Europa en wij zijn niet samen. </p><p>Er gaan veel gedachten door mijn hoofd, moet ik het houden ja of nee. Mijn gevoel en mijn gedachten zeggen twee verschillende dingen. Toen ik erachter kwam, was ik niet paniek. Mijn gevoel zei dat ik het moest houden, even later wilde ik het weghalen. </p><p>Momenteel studeer ik ook nog en heb ik nog 1 studie jaar te gaan. Als ik het kindje besluit te houden dan zal ik hoe dan ook ''alleenstaande'' moeder zijn.  De ''vader'' heeft wel aangegeven mij financieel te willen steunen. Maar wil ik dat mijn kindje opgroeit zonder vader in de buurt? Op het moment heb ik ook nog geen woonruimte in Nederland omdat ik voor mijn studie een jaar in het buitenland verblijf.</p><p>Ik weet niet wat ik moet doen en ben benieuwd of meer mensen deze situatie hebben gehad.</p><p>Liefs,</p><p>Jess </p>

Hoi, ik heb deze situatie niet, maar een goede collega van mij wel. 
Nouja, vergelijkbaar. 

Ze is op vakantie zwanger geraakt en de vader is verder ook niet in beeld. Nu woont ze ergens waar een kind opvoeden niet mag van de huisbaas, dus ze moet haar huis uit.. 

Toch heeft ze besloten het kind te houden, want ze is zelf prima in staat om alleen voor het kind te zorgen, ze zou het zelfs zondrr financiele hulo kunnen ( die krijgt ze wel van vader) en het kindje is heel erg gewenst. 
Het enige probleem is dat ze tot ze nieuwe woonruimte vindt bij een vriendin in moet wonen om niet op straat te staan... 

Ik denk dat het belangrijk is om voor jezelf voor en tegens goed op een rijtje te zetten, maar zoals ik jou begrijp is het kindje hartstikke gewenst, en ben je in staat om ervoor te zorgen, en dat is het allerbelangrijkste... maakt het uit dat papa niet in beeld is? Ik denk het niet.. er kunnen zoveel redenen zijn waardoor 1 ouder niet aanwezig is bij de opvoeding, als de ouder die wel aanwezig is maar goed voor het kind zorgt dat is belangrijk.

Ik denk dat je erg veel spijt krijgt wanneer je het kindje laat weghalen aangezien je een erg grote kinderwens hebt. Het zal dan heel zwaar zijn. Volg je gevoel en denk hmer goed overna

Je bent nog jong, maar je moet ook zeker geen spijt krijgen als je nu abortus pleegt. Is geen makkelijke beslissing en je zult het voor jezelf moeten bepalen.
Veel wijsheid en kracht gewenst. 

Terug
Bovenaan