altijd honger en dus niet doorslapen

A

Anoniem

Guest
mijn zoontje is nu precies 5 maanden en slaapt nog steeds niet door. Hij heeft het wel een paar keer gedaan, maar de laatste maand is het weer elke nacht een fles.
Hij is heel groot (70 cm en 10 kilo) en heel hongerig, dus daar zal het wel iets mee te maken hebben. Slapen jullie kindjes wel door en hebben jullie nog tips?
Mijn oudste sliep met 6 weken de nacht door en met 4,5 maand van 7 tot 7, dus dit is nieuw voor ons!

groetjes Ellen

Als ik zo eens om me heen kijk dan ken ik meer kinderen van 5 maanden die niet doorslapen dan kinderen die dat wel doen, dus op zich denk ik dat je zoon best normaal doet. Maar ja, echt fijn is het niet altijd he, zo'n gebroken nacht.

Je schrijft dat hij erg hongerig is. Krijgt hij al voeding voor hongerlapjes?

Hoi Ellen,
Vervelend he, die gebroken nachten.. Ik ken ze helaas maar al te goed. Zarah is bijna 6 maanden en die heeft het ons aardig lastig gemaakt afgelopen maand. Ze begon rond 2 of 3 uur met elk uur wakker worden. In het begin hielp de speen, maar op een gegeven moment kwam ze elke 10 minuten dus dan was het toch echt tijd voor  een fles.  Mijn vriend en ik  waren allebei helemaal kapot. Maar sinds 2 nachten (help, ik juich vast te vroeg!) slaapt ze ineens weer redelijk door. Misschien een sprong geweest? Ze pakt ook nu ineens haar beide voeten beet en maakt een nieuw geluidje.
Je vraagt of het te maken kan hebben dat hij hongerig is. Nou, Zarah is ook lang en weegt maar 6 kilo, misschien iets meer inmiddels. Eten vindt ze erg lekker, maar ze drinkt er niet veel van. Dus blijkbaar zegt dit niks over het wel of niet doorslapen!

Succes ermee..

@ dirksmama: ja, hij zit al aan de nutrilon forte, maar dat mag niet baten. Ook overdag blijven we met moeite onder de maximale hoeveelheid van 1 liter, vaak zitten we er toch over.

Hoi ellen,

Ik herken dit bij mijn middelste zoontje, maar bij hem ging dit niet alleen om eten, hij lag namelijk niet lekker, sinds hij zelf kon rollen bij  6mnd ging hij doorslapen omdat hij toen op zijn buik kon liggen, mijn jongste had hetzelfde, die heb ik vanaf 2-2,5mnd op zijn buik gelegd en die sliep vanaf toen ook door (word trouwens afgeraden ivm wiegendood heb ik op een ander topic al geschreven.)
Heb je al eens geprobeerd het bedje te verplaatsen? Ik heb regelmatig al een bed moeten verzetten omdat 1 van de jongens zich niet prettig voelde aan een bepaalde kant van een kamer, ook in ons oude huis heb ik dit voor de oudste gedaan en dat werkte! (dit heeft vaak ook te maken met energiebanen die door je huis lopen,, wij hebben ons bed ook niet op de gunstigste manier in onze kamer staan, maar anders kan ik niet slapen terwijl ik normaal maar 2min nodig heb, slaap ik dan bijna niet!

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Gr MJ

Wat nog net even bij me opkomt: is je kindje na het drinken onrustig, ruikt hij wel eens een beetje zurig, lijkt het soms of hij 'herkauwt'?

Dat heel hongerige zie je namelijk ook bij kinderen met een (verborgen) reflux. Zolang ze drinken voelen ze daar namelijk niets van. Maar veel drinken maakt wel dat ze er meer last van hebben.

@ maryjane, dank voro het meedenken, maar afgezien van 1 keer wakker worden voor een fles slaapt ie prima, dus dat zal het niet zijn.

@dirksmama, dat is ook een goede, maar gelukkig niet het geval bij die van ons, hij is heel tevreden en relaxed na een fles.

vannacht een verrassende nacht gehad zonder voeding, maar ook zonder nachtrust.
Hij had aan het begin van de avond vroeg een fles gehad omdat hij doodmoe was, dus werd om 21.15 al wakker, enorme honger. We hebben hem een volle fles gegeven (210 ml) en hij is weer gaan slapen. Om 00.15 even wakker, speentje erin en hij sliep weer. Om 2.40 wakker, weer speen erin. Tussen 2.40 en 5.10 hebben we zo'n beetje om de 10 minuten de speen er weer in geduwd, hij was steeds wakker. Huilde niet, piepte alleen een beetje, dus we hebben hem niets gegeven. Om 5.10 is ie eindelijk weer in slaap gevallen, en hij werd pas om 7.30 wakker. eerst nog verschoond en in bad gedaan en toen pas een fles gegeven om 8.10. Hij is dus de hele nacht doorgekomen zonder fles, nog sterker, bijna 11 uur achter elkaar, helaas niet slapend, maar toch. vannacht gaan we het gewoon weer proberen, hij heeft zich verraden vannacht door niet om eten te vragen
Het is bij hem echt heel duidelijk of hij honger heeft of niet, vandaar dat we hem vannacht ook niets hebben gegeven, geen honger. De verleiding was op een gegeven moment heel groot omdat we weten dat hij na een fles weer in slaap valt en we doodmoe waren, maar we hebben het kunnen weerstaan.

Terug
Bovenaan