altijd honger

A

Anoniem

Guest
Nog even een onderwerpje.
Ik begreep dat vanaf de 9 maanden je zo ongeveer de fles kunt gaan afbouwen, maar ik heb het idee dat die van mij continue honger heeft.

Hij eet:
7.00   fles (200cc)
10.00 fruit (heel potje, of vers)
11.30 1 boterham
12.30 fles (200cc)
15.00 liga of yoghurt + sap
17.30 avond eten (heel potje of vers)
19.00 pap fles (240cc)

Zou het kunnen dat dit te weinig is? Ik heb namelijk het idee dat hij nergens echt lekker vol van is, alleen van die fles.
Ik zou dus ook niet weten hoe ik die nu zou moeten afbouwen.

Wat en hoeveel geven jullie?

ps. hij is bijna 9 maanden en is verder helemaal niet dik, eerder beetje dunnig. En hij is erg enerniek. Hij verbruikt dus veel.

Je kunt proberen om de fles van 7.00 uur iets voller te maken. Dus een lekkere papfles op een lege buik. Dan rond 10.00 uur het fruithapje. Rond 12.00 uur 1 broodje en een lekker fles melk na (eerst proberen met 200cc en anders iets meer in die fles) dan rond 15.00 uur een koekje of 2 liga's in sinaasappelsap soppen en er banaan of appel bij door te doen. Dan om 17.00 warm eten met een toetje en rond 19.00 uur weer een papfles voor de nacht.
Ik denk dat je kleintje dan een redelijk volle buik heeft.

Mijn oudste was ook onverzadigbaar en ik kreeg toen deze tip van het CB en omdat hij toen ook niet echt te zwaar was kon dat gerust. Straks al ze een jaar zijn dan gaan ze lopen en eten ze met de pot mee en dan gaat het onverzadige gevoel gewoon over.

Jolanda

Ik geef Lukas in de ochtend zijn papfles. Voor het overige heeft hij ongeveer het zelfde schema als jou (alleen fruit in de middag). Voor tussendoor heb ik een fles diksap, ik denk ongeveer 220 cc) die ik over de hele dag verdeel.

Sinds deze week heb ik rigoreus zijn avondfles van 180 cc water naar 90 cc water verlaagd en hij doet het er prima op.

Ook Lukas is erg bewegelijk. MOrgen moet ik weer naar het CB en dan weet ik hoe zwaar hij is.

Probeer anders een bordje pap lekker dik, dat vult goed en je hebt toch de opvolgmelk, of misschien heb je daar geen tijd voor, toen ik werkte met mijn eerste had ik geen geduld voor pap 's ochtends maar nu werk ik niet en de oudste eet zijn bammetje zelf (4,5 jaar)

Hoi,

Dit is mijn schema..

07:00   Fles 180 cc met Bambix
07:30   Slapen
09:30   Wakker
10.00   Fruithapje heel potje/of vers
11.30   2 boterhammen + sap
12:00   Slapen
14:00   Wakker
14.30   Fles 120 cc en koekje
15:45   Slapen
17:15   Wakker
17.30   Groentehap heel potje/of vers + sap
18:30   Fles 180 cc
19:00   Naar bed

Fles moet je inderdaad afbouwen,.. Maar ieder bouwt op zijn eigen tempo af.
Lekker doen wat bij jullie past!

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan