Altijd huilen bij slaapjes

Hallo!

Onze zoon van 14 weken doet de slaapjes overdag in zijn eigen kamertje oozich heel goed maar iedere x als ik hem in zijn bedje leg gaat hij huilen ( iemand zei dat dit beter wordt maar het is nu al zo’n 5 weken zo) hij huilt dan ong 2/5 minuten en dan valt hij wel in slaap, is dit normaal? Herkent iemand dit? Of vallen andere kindjes uit zichzelf zomaar in slaap? De laatste avondvoeding 18:30 gaat heel goed want dan kan ik ‘m zo wegleggen en slaapt hij.

Heel herkenbaar, ons zoontje is 15 weken en huilt ook altijd eerst even. Bij ons is het juist drama rond die van 19 uur, zijn we meer dan een half uur bezig om hem in slaap te krijgen.

Hier hetzelfde verhaal. 5 mnd en kan goed zelf in slaap vallen, maar wel met 2 tot 15 minuten huilen. Ik heb gehoord/gelezen dat ze dit doen om te ontprikkelen en dit nodig hebben om in slaap te vallen.

Herkenbaar en normaal. Ze moeten dit leren. Zo jong willen ze dicht bij je zijn en niet alleen in een koud bedje natuurlijk;) 2 tot 5 min is niet lang om even te huilen. Hoort een beetje bij zelf leren slapen 

22 maanden en nog altijd is elk dutje of nachtslaapt moment eerst 5/10min huilen (soms een half uur maar dan gaan we om de 10min even troosten). 
Nooit (op zeer sporadische uitzonderingen na) meegemaakt dat hij zonder te klagen in slaap valt. Ik leerde vrij snel welke huil echt verdriet was of welke gewoon wat klagen was. 
Met wakker worden idem; ik wacht nog altijd op t moment dat hij eens roept op mama of papa ipv meteen een flinke krijsende keel op te zetten. 

Terug
Bovenaan