Altijd huilend wakker worden

<p>Dag ouders,</p><p>gewoon even ter interesse of mensen dit herkennen. Onze dochter wordt eigenlijk altijd huilend wakker. Dit kan zijn na een slaapje van 45 minuten maar ook als ze langer heeft geslapen. Vind het zo zielig voor haar want het kost best wat moeite om haar uit der huilbui te krijgen. Eerst dachten we dat ze honger heeft maar als ze gaat slapen na haar flesje en ze is daarna wakker heeft ze het ook. <br />Heb het ook met de kinderarts besproken maar die wist het niet.</p><p>Jullie misschien ideeën?</p><p>??</p>

Hoe oud is je dochter? Dit herken ik wel. Is nu sinds een paar weken bij ons ook zo, daarvoor nooit!
geen idee wat de reden is?
mijn zoontje is trouwens bijna 6 maanden oud

Ze is nu ruim 14 weken en doet dit al vanaf het begin. Ze is verder als ze dan een flesje heeft gekregen echt heerlijk aan het lachen en 'kletsen'. Blijf het lastig vinden wat het nu kan zijn.
Zal wel weer een 'fase' zijn hahah.

Onze zoon wordt ook eigenlijk altijd jengelend/huilend wakker. Hij is nu 1. Ik ben er inmiddels wel achter dat het helpt om 'm niet meteen uit bed te vissen, maar heel eventjes te laten voordat ik erheen ga. De ene keer is 't meteen over als ik 'm uit bed haal, de andere keer moet hij nog even goed wakker worden. Ik denk dat hij wel uitgeslapen is, want hij slaapt prima qua uren. Misschien zijn ze gewoon een beetje grumpy van het wakker worden. 

Ons dochtertje van 6 maanden oud, doet dit ook. Vooral na het dutje overdag. Ze is daarna trouwens ook niet meer leuk en gezellig. Heel vervelend...want na haar dutje (meestal is ze rond 2 uur weer wakker) is ze dus de rest van de dag vervelend en jengelig.

Volgens mij zijn kindjes die huilend wakker worden meestal nog niet uitgerust. Tenminste dat is mijn ervaring in mijn werk in de kinderopvang. Lukt het om haar in bed te troosten zonder haar eruit te halen? Of haar terug in slaap te wiegen?
Mijn dochter wordt bijna altijd rustig en vrolijk wakker. De enkele keren dat ze huilend wakker werd was ze niet te genieten. Voor mij wel het bewijs dat het slaapje dan te kort was.

Terug
Bovenaan