Altijd janken voordat ze 's avonds gaat slapen! grrr)@!#(%@*&#

GEK wordt ik ervan... dat gejank iedere avond!!
Het lukt Puck niet om 's avonds zelf in te slaap komen en zit ik verplicht naast haar totdat ze slaapt!

Ben ik de enige???

Hoi Debby,

Nee hoor, hier is het ook al weken raak met Sven. Alles hebben we al geprobeerd om hem in slaap te krijgen maar het wondermiddel hebben we nog niet gevonden.
Dus, als iemand tips heeft, graag!
Nu ligt ie ook nog te janken.....

Groetjes,
Maike

Haai,

Geen idee. Ik zit er niet naast. Mette heeft wel weer zo'n fase dat ze moeilijk doet als ik haar kamertje verlaat en zet het dan ook op een huilen maar ik ga wel weg. Als ze erg blijft huilen ga ik nog een knuffel geven maar ga dan weer weg. Uiteindelijk gaat ze dan wel slapen.

Hoe lang zit je bij het bedje te wachten?
gr.Ing

Isabelle durft ook niet zelf te gaan slapen en 1 van ons ligt er altijd even naast tot ze slaapt (op een matras). We vinden het zelf ook best onhandig, maar proberen er geen probleem van te maken. Ze gaat liggen en we zeggen dan echt niks meer. Binnen 10 tot 15 minuten slaapt ze. Het is een heel makkelijk kind in de omgang. Dit is eigenlijk het enige "probleem" wat we met haar hebben. We zeggen altijd tegen elkaar dat als ze zestien is ze vast niet meer wil dat we naast haar komen liggen!
Een keer is mijn man weggelopen toen ze nog wakker was en toen raakte ze zo in paniek dat ze uit bed sprong en bijna haar been brak. Het is echt verlatingsangst en wij hebben het gevoel dat dit bij de peuterleeftijd past.
Je bent dus niet de enige!
Ik denk altijd maar zo. Er zijn zoveel dingen die wel goed gaan! Maar ik begrijp dat jouw dochter echt heel hard huilt. Dat is wel erg rot voor haar en voor jullie. Ik denk dat ze echt bang is om alleen gelaten te worden.

Succes!
Groetjes Babybelle

Hier ook herkenbaar..De laatste tijd..Maar mijn idee is dat het nu ligt aan het ritme dat anders is door de kerstvakantie.
Langer uitslapen, en daardoor de middagslaap ook later..Zo wil ze sávonds niet meteen gaan slapen..
Mijn ervaring is dat er bij gaan zitten niet werkt op termijn..Ze wennen eraan, en houden dat moment van afsecheid nog langer vast.
Ik loop wel heen en weer, maar verder niet. ook niet eruit..
Het is gewoon een fase..komt wel goed.
Al klinkt dat huilen natuurlijk niet leuk...
succes allemaal..Gr Rina

Bij Feline had ik ook dit probleem, het bedritueel duurde te lang. Ik ben nu duidelijk geweest naar Feline toe. Dat ze nu moet gaan slapen en dan er morgen weer een nieuwe dag is. Dan geven we lekker dikke kussen en dat we dan handkusjes geven naar elkaar en dan zeggen we weltrusten en ik hou van jou.
Nu ik het korter hou gaat t een stuk beter. Ze beginnen nu met tijd rekken en daar moet je voor oppassen.

groetjes Maris

Hai Deb,

Wel herkenbaar, maar niet op dit moment (gelukkig maar).
Dylano heeft dit een tijdje terug gehad.. En wat frustrerend kan dat zijn hé!?

Wat wij deden is de 10min regel.
Je doet gwn je bedritueel met Puck, en laat duidelijk merken dat ze moet gaan slapen dan.
Als je weggaat en ze gaat huilen, dan "ff" 10min afwachten. Huilt ze dan nog, ernaartoe gaan, kus op de voorhoofd bijv, en weer weggaan ZONDER iets te zeggen. Anders word het alleen maar verleidelijker voor haar om weer door te gaan;-)
En zo iedere x door gaan. Bij Dylano hebben we 3x teruggemoeten, en toen gaf hij het maar op, en is hij dus lekker gaan slapen

Mss kun je dat eens proberen?? Baad t niet, schaadt t niet toch?

Succes ermee!

Liefs Deb.

hoi.

Birgit heeft dit probleem ook gehad, en zij is helemaal zo dat wanneer we een keer toegeven en erbij blijven, ze dat de volgende keer weer verwacht en een nog groter drama maakt.
Duidelijkheid is inderdaad het belangrijkst, ze "piept"wel soms al ik weg ga en als ze gaat huilen weet ik dat ze niet gaat slapen. Wat ik dan doe is afleiden. Dan zeg ik "mama gaat even douchen, ga jij dan even lekker liggen?" en wat ook goed werkt is: Birgit moet nu echt even gaan slapen hoor, want alle vogeltjes, koetjes, etc etc, oma en opa, de buurvrouw etcetc gaan nu ook allemaal slapen hoor! Nou en dan noemt zij er nog een stel op en heeft ze er vrede mee.
Het is erg lastig ik weet het, als het echt een drama blijft kun je altijd advies vragen bij iemand van het CB...

succes!

Terug
Bovenaan