altijd lekker gegeten, nu niet meer eten.

Hoi Dames,
Daniëlle heeft altijd lekker gegeten, maakte niet uit wat, groente at ze ook altijd lekker op maar de laatste tijd is het een drama.
Als ik haar bordje neer zet roept ze al heel hard: BAH!
Ik heb al van alles geprobeerd, het beste eet ze nog als ze het zelf mag doen met haar handen, maar groente eet ze bijna niet.
Herkenbaar?

Groetjes van Sonja

p.s ik push vooral niet en maak er geen drama van maar soms vind ik het wel lastig en ben ik bang dat ze te weinig binnen krijgt.

Hoi Sonja,

Ik vind het wel herkenbaar.. Dylano zegt dan geen bah, maar eet gwn bijna niets vergeleken met normaal.
Ik maak mezelf er maar niet te druk meer om.. Ik ben ervan overtuigd dat de kleintjes zich niet uithongeren ;-) Honger is toch een naar gevoel hé?

Dylano is helemaal gek op komkommer, dus als hij erom vraagt, en na zijn boterhammen krijgt hij zo en zo een stuk komkommer. Ik laat hem maar lekker eten.. tis toch gezond dus ja.. ;-)

Ik denk dat het een fase is, en dat het dus wel weer bijdraait.

Liefs Deb.

Hai,

Lastig is dat he! het eten van onze kleintjes, toevallig heeft Jesse vanavond heel goed gegeten!
maar de laatste tijd is het ook niet best, Hij zegd dan bah vies, ook wat hij eerst wel lekker vind.
Ik maak me niet heel druk, ik denk het komt wel weer, idd geef ik dan extra fruit als ij dat dan wel wil. toetje biedt ik ook altijd aan, zodat hij toch weer wat eet.
Tis idd echt een fase.

Gr Linda

Helaas herken ik dit maar al te goed. Mette eet vaker slecht dan goed. Dat eigen willetje is sterk bij die kleine dametjes. Bij ons is de remedie NEGEREN! Werkt het beste. Mette gaat of vanzelf eten of ze eet de volgende dag wat meer omdat ze honger heeft. Te weinig binnen krijgen doen ze niet echt volgens het cb. Als ze echt honger hebben gaan ze vanzelf eten. Als Mette weer eens slecht eet is het ook meteen afgelopen met koekjes ed. Die mag ze pas als al het 'goede' eten op is. Als ze weer eens begint te dreinen (ze heeft van die periodes) dat ze niet wil eten dan zeg ik prima Mette dan eet je niet maar mama eet wel en tot mama klaar is blijf jij aan tafel zitten. Hoe hard ze vervolgens ook gilt...we doen net of we haar niet zien en praten gewoon door haar gegil heen met elkaar over de dingen van de dag. Vaak geeft ze het dan op en gaat toch maar eten... Maargoed ze is ook regelmatig met een lege buik naar bed gegaan hoor. Ik vind dat ook moeilijk maar het erin proppen werkt ook niet ben ik bang.

Succes!
gr.Ing

Hoi Sonja,

Ik zou me niet druk maken. Het is een fase. Als we tegen Feline zeggen: kom we gaan eten, zegt ze: nee hoef nie eten.
Kom Feline we gaan een broodje eten: nee hoef nie broodje.

Ik zeg dan: oke, als je niet wil eet je niet, het hoeft niet hoor.
En dan....... gaat ze 9 van de 10 keer wel eten.

groetjes Maris

ps en ze krijgen echt wel genoeg binnen hoor, als je maar probeert wel lekker fruit te geven als ze d'r groente niet eet.

HEEL HERKENBAAR!! Veerle eet al maanden bijna geen avondeten. Hooguit 2 hapjes aardappel, 2 kleine stukjes vlees en dat is het. Groente vindt ze helemaal NIKS. Wij negeren het ook gewoon, alleen ze moet wel aan tafel blijven zitten totdat we klaar zijn. Afgelopen week heeft ze spontaan 5 boontjes gegeten, we waren helemaal verbaasd. Ik blijf wel kleine hoeveelheden groente op haar scheppen.

Volgens mij gaan ze vanzelf weer eten.

Gr. Floor

Haha, leuk om te lezen..Lieve is juist geen brood eter..Slaat het soms ook over..
Ze is met warm eten vaak een bouwvakker..haha
Schuift het met handen, vork, en lepel naar binnen..
Lust ook alles wel..
Dus ach..ze komen niet zomaar wat te kort..weten het zelf het beste wanneer ze honger hebben.
Lieve geef ik als alternatief voor brood gewoon pap, vind ze nog prima.
Gr Rina

Terug
Bovenaan