Waar ik deze maand in Kinderen lees dat sommige kinderen niet willen eten, bedelt mijn 3,5 jarige dochter de hele dag om eten ( en dat al ruim 1,5 jaar lang). 's Avonds als we haar naar bed brengen zegt ze al wat ze de volgende dag op haar brood wil eten. Het lijkt een obsessie te zijn, en ik als moeder weet niet hoe er mee om te gaan. Negeren lukt gewoonweg niet omdat ze net zolang doorgaat tot ik iets zeg of straf geef. Het lukt me goed er niet aan toe te geven. 5 Eetmomenten op een dag: ontbijt, 10 uur sap met fruit, lunch, theetijd sap of thee met koekje, avondeten. Er zijn geen marsen, dropjes, ligakoeken of chips in dit huis voor haar. Van een glas water wordt zij helaas al dik met als gevolg dat ze te zwaar is voor haar leeftijd (18 kilo, 96 cm). Op het consultatiebureau ben ik al doorgestuurd naar een dietiste maar ik kan niet zeggen dat dit helpt.
De reclame "zeg vaker NEE" is volstrekt van toepassing bij ons. We zeggen vaak nee omdat we niet willen dat ze 80 kilo weegt als ze 16 is. Ze gaat eens per week naar peutergym en beweegt zeer regelmatig.
Wie heeft er advies?
De reclame "zeg vaker NEE" is volstrekt van toepassing bij ons. We zeggen vaak nee omdat we niet willen dat ze 80 kilo weegt als ze 16 is. Ze gaat eens per week naar peutergym en beweegt zeer regelmatig.
Wie heeft er advies?