Altijd maar slapen!

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Hier een berichtje van een mama van een zoontje van 4,5 maand. Bijna overal lees je dat kinderen slecht en onregelmatig slapen en ik vraag me af of er ook moeders zijn die het tegenovergestelde ervaren. Mijn zoon van 4,5 maand slaapt namelijk vrij veel, van circa 19.30 tot circa 09.30 de  volgende dag (waarbij ik hem wel om 23.00 en 07.00 wek voor zijn fles) en overdag nog eens van circa 12.00 tot circa 14.00. Deze tijden zijn vrij constant, hooguit dat het een uur verschilt af en toe. Ben benieuwd of er ook andere kindjes zijn, die zich zo voorspelbaar gedragen....

Groetjes, Laura

Jouw kindje slaapt 's nachts lang, maar overdag niet zoveel. Dus in totaal maakt het misschien niet zoveel verschil met anderen.
Suze (ook 4,5 maand) slaapt van 20.30 tot 07.00 uur, van 8.30 tot 11.00 uur, van 13.30 tot 15.00 uur en van 17.00 tot ongeveer 18.30 uur.

groetjes,
Karin

Hi,

Ik zou willen dat onze Cas vast tijden had. Sinds zijn laatste sprongetje (waar hij nu midden in zit) is het ritme totaal veranderd, maar ook weg.
Wel slaapt hij van ca. 19.00 tot 7.00 (en dan nog wel een fles om 21.00 uur), maar tussen 7.00 en 19.00 is er geen touw aan vast te knopen...

Maar wellicht komt dat straks weer als de sprong voorbij is.

Groetjes Tamara.
Mama van Cas
16-04-2007

hoi laura
boas slaapt ook veel hoor.nu met 7,5 maanden word het iets minder,maar tot voor kort haalde hij makkelijk de 19 uur per dag.hij slaapt al sinds hij 3 maanden is de klok rond.dus toen hij nog om 21:30 de fles kreeg,sliep hij tot 9:30.toen hebben we de laatste fles vervroegd naar 19:30 en sindsdien slaapt hij tot 8:00/8:30.overdag sliep hij eerst van ong half 10 tot 11 en van 13 tot 15/16 uur en van 17:30 tot 18/18:30.tegenwoordig smiddags iets korter en het laatste slaapje helemaal niet meer.
groetjes karin

Hier ook een slaapkopje, eigenlijk 2 slaapkopjes want grote broer van twee jaar kan er ook nog steeds wat van!
Heerlijk, we hoeven er nooit uit 's nachts en ook overdag heb ik lekker even tijd voor mezelf tussen de middag!
Geniet er maar lekker van zolang het nog duurt!
groetjes,
Ruth

ppffffffffff wat is dat slapen, ben veel liever wakker overdag en slaap wel goed snachts tot ongeveer 6.00uur!!! Maar dat heeft ze al vanaf de 2wk zo gedaan dus ben niet anders gewend om haar bezig te houden!!! Maar ja daarin tegen slaap ze wel vanaf 18.30 tot ongeveer 6.00uur das wel netjes maar das ook nog maar 1.5 maand zo eerder kwam ze 2 keertjes snachts dus das erg vermoeiend geweest, maar het is niet anders helaas!!!
Zo zie je maar dat er veel verschil tussen kindjes is zelfs met slapen!!!

Liefs Sandy

Hoi!

Sarah is nu ook 4,5 maand enslaapt ook nog wel best veel. Ze slaapt van

20.00-09.00 en van
10.00-11.00 en van
12.30-16.00 en van
18.00-19.00

's nachts krijgt ze nog om 23.00 een voeding (BV) en vaak wil ze 's nachts nog 1-2 keer vaker drinken, maar daar maak ik haar niet voor wakker, ik hoop dat ze weer een keertje door gaat slapen !Ze slaapt trouwens niet altijd precies even lang, de ene keer een kwartiertje langer of korter, maar ik probeer wel zoveel mogelijk deze tijden aan te houden!

Ik vind het wel fijn dat ze nog veel slaapt, kan ik af en toe even lekker aant poetsen, hihi!

Groetjes Liset

Terug
Bovenaan