Altijd mijn aandacht willen

Hallo allemaal

We zijn al een poosje radeloos
We hebben 3 dochters
1 van 9 jaar, 6 jaar en 1 van bijna 2
De middelste van 6 wil altijd mijn aandacht, is waar ik ben, doe ik iets met de ander gaat ze vervellend doen
Ze Is altijd aanwezig, luisterde erg slecht, is vaak boos en snel afgeleid en haar korte termijn geheugen is niet heel goed. Vragen we wat van haar dan is ze dat snel vergeten doordat ze onderweg er naar toe alweer wat anders heeft gezien wat haar interesse wekt

Op school en bij anderen is dit gedrag niet aan de orde. En de juffen zijn dan ook verbaasd als ik het hun vraag en daarna vertel hoe ze thuis is

Wat is nu een goede manier om haar hier in te begeleiden zodat ze niet meer zo aan mij hangt en niet jaloers is als ik een ander even mijn tijd gun
En haar zelf lekker kan vermaken

Het vergt veel energie van ons want we zijn hele dagen met haar bezig

Iemand wijze raad ?

 
Herkenbaar en heel lastig. Je kunt met een kookwekker de tijd afbakenen. Dit kun je doen door de wekker op bijv 3 minuten te zetten moet beginnen. Eerst het kindje met het aandacht issue. Neem die 3 min de tijd voor haar dan ander kindje die tijd zet je de wekker weer en geef je je kindje met de issue aan dat het de beurt is van haar zusje en dat je verwacht dat ze de wekker respecteert en komt ze toch schenk je geen aandacht aan haar maar kun je eventueel wel zeggen dat als de wekker is gegaan ze haar moment krijgt. Zo w
Wissel je de aandacht momenten onderling af en als die hele korte tijd goed gaat kun je ze verlengen. Tot miss wel een 30 minuten en dan waarschijnlijk de wekker ook niet meer nodig zult hebben.
 
 
Terug
Bovenaan