<p>Ons zoontje is 2,5 jaar en deed al vroeg steeds minder dutjes overdag. Vanaf zijn 2e verjaardag wil hij overdag absoluut niet meer slapen, en zijn de nachten ook steeds korter geworden. Waar hij vroeger makkelijk sliep tot 8 uur, wordt hij nu ergens tussen 6 en 7 uur wakker in de ochtend. Je zou denken dat hij slaapt wat hij nodig heeft. </p><p>Maar hij is al maanden elke dag moe. Hij gaat 2 dagen naar de opvang, maar de rest van de dagen is hij gewoon thuis en ook dan is hij alleen maar moe, vervelend en huilerig. Zo gaat het al maanden. Overdag in bed leggen lukt niet, en 's avonds eerder naar bed brengen heeft geen effect. Het is voor hem en ons als ouders vervelend dat hij altijd zo moe is, want hij is daardoor gewoon niet gezellig. </p><p>Ik vraag mij af of het normaal is dat hij zo ontzettend moe is? In het begin dacht ik dat het kwam omdat hij overdag niet meer sliep, maar dat dutje is er al een half jaar af en nog steeds is hij elke dag moe. Meer kindjes die op deze leeftijd erg veel moe zijn? Of zou een bezoekje aan de huisarts goed zijn? </p>