Altijd om 5 uur s ochtends wakker

Hallo mama's,
Onze kleine man is 6,5 maand oud en heeft het volgende voedingsschema:
7 uur fles 200, half 11 fruithapje (zijn we net mee begonnen), 11 uur fles 200, 15 uur fles 200, 18.15 fles 200 + rijstebloem, laaste fles tussen 22.30 en 23.00 uur, 200 + rijstebloem. De fles van 18.15 lukt niet om later te geven, want dan brult hij alles bij elkaar en meestal valt ie ook na deze fles heel snel al in slaap (uiterlijk 19.15 ligt ie in bed). Hij heeft een week of 2 geslapen tot 7 uur de volgende ochtend, maar nu wordt hij steevast elke dag om 5 uur 's ochtends wakker en wil eigenlijk niet meer slapen. Ik ga dan bij z'n bedje zitten en probeer een speentje, maar wil hij ook sinds kort niet meer. Als hij m'n hand niet voelt gaat hij gelijk huilen. En als ik hem laat huilen (wat ik niet langer dan 10 minuten volhou) raakt hij volledig over z'n toeren. Uiteindelijk valt hij dan tegen 6 uur in slaap (met mijn hand tegen z'n hoofdje). En wordt dan 7 uur/half 8 heel rustig wakker. Wil hem om 5 uur geen fles geven, want daar zijn we net vanaf. Heeft iemand enig idee hoe het komt dat hij altijd op hetzelfde tijdstip wakker wordt? Het lijkt wel of hij net die 2 laatste uurtjes niet zonder hulp kan slapen, maar ik kan toch moeilijk elke dag om 5 uur een uur naast z'n bedje gaan zitten..... Moet ik hem 'gewoon' laten huilen?
Misschien heeft iemand een oplossing/idee?
groetjes, Sandra
 
Hoi

Ik denk wel dat hij wakker wordt omdat hij normaal toen een fles kreeg. Bij veel kinderen helpt het om dan een beetje water te geven. Dit vinden ze vaak niet de moeite waard om voor wakker te worden. Wat je ook zou kunnen proberen is hem wel steeds troosten maar steeds wat later. Dus eerst laat je hem 5 minuten huilen en dan pak je hem en troost je hem, de volgende dag doe je dat na 10 minuten dan een kwartier enz.
Weet wel dat hij de leeftijd heeft dat hij dingen kan gaan koppelen, zo van als ik huil komt mama. Dit moet hij nu weer afleren.
Veel succes!
 
Terug
Bovenaan