Altijd positieve ovulatietest als er nog HCG in je lichaam zit? (na miskraam)

Hallo dames,

Helaas heb ik na een zwangerschap van 11 weken een 'missed abortion' gehad. Het hartje is gestopt met kloppen. Heel verdrietig, het kindje was zo gewenst...

Nu willen we eigenlijk graag weer opnieuw zwanger worden. Volgens de gynaecoloog was dat ook geen probleem. Medisch gezien is er geen reden om te wachten, we moesten alleen even wachten met gemeenschap tot het vloeien gestopt was.

Maar ik snap even niet zo goed meer hoe het lichaam ook alweer werkt...

De situatie:

8 mei: cytotec pillen, veel bloedverlies, geen vruchtje verloren

13 mei: curettage

16 mei: bloeden gestopt

26 mei: positieve ovulatietest

26 mei: even checken of al het HCG al uit mn lijf is dmv een zwangerschapstest; helaas, nog HCG aanwezig.
betekent dit nu dat de ovulatietest per definitie onbetrouwbaar is? Geeft een ovulatietest altijd 'positief' aan, als er ook nog HCG in het lichaam aanwezig is?

 
Ik ben niet bekend met ovulatie testen, maar wel met miskramen. Als alle stolsels enzo uit je lichaam zijn, test je negatief op hcg.
Sterkte met dit verlies een plaatsje te geven.
 
Ik test nu nog positief en heb 18 mei een cuŕettage gehad. Ik ben geen fan van ovulatietesten. Mijn gyn vindt het weggegooid geld. Lang niet altijd betrouwbaar. Bij mij gaven ze het advies 3 weken geen gemeenschap te hebben. Sinds vandaag geen bloedverlies meer.
 
Hallo Pequena,

Ik heb zelf afgelopen week ovulatietesten gekocht en een stond inderdaad op dat ze niet betrouwbaar zijn na een miskraam. Kan geloof ik tot 9 weken na de miskraam nog hcg in je lichaam zitten dat de test beïnvloedn Veel sterkte met het verlies.. Ik heb onlangs ( 20 maart )  ook een miskraam gehad, ofja miskraam. Ook geen kloppend hartje, maar mijn lichaam deed er niks mee dus  toen moest ik die pillen gebruiken. maar door te hevig bloedverlies alsnog met spoed gecuretteerd ( dat wou ik perse voorkomen, maarja... Wat moet dat moet)

Inmiddels is je NOD al geweest of niet? Hoop dat je positief test =]
 
hallo wat vervelend van je miskraam en curettage :(

hier mijn verhaal..

ik heb een curettage gehad op 18 mei.. 2.5 week erna testte ik nog positief, 3 weken erna niet meer. 5.5 week later had ik last van bruinverlies/licht roze ongeveer 4 dagen lang. Na die 4 dagen heb ik gisteren weer positief getest van een nieuwe zwangerschap  (denk ik). Ga straks nog even een clear blue test doen maar ben bijna zeker dat ik weer zwanger ben van een nieuwe zwangerschap aangezien ik al negatief heb getest 3 weken na de curettage.

Ik ben niet in de weer geweest met ovulatie testen..
 
Hallonsinds gisteren eens voor de 1ste maal getest met ovu licht positief vandaag opnieuw getest en is opnieuw positief maar donkerer streep hoe kan dit ik heb sinds gisteren bloedingen ??iemand ervaring alvast dank dames
 
Terug
Bovenaan