Altijd standaard 14 dagen tussen ovulatie en NOD?

Hallo lieve meiden,

Ik zit met een vraag waar ik op internet niet echt veel wijzer van word en hoop dat een van jullie misschien hierover wat meer weet.
Ik heb een cyclus schommelt tussen de 25 en 29dagen, dit is op zich nog niet zo raar.
Ik gebruik ovulatietesten en dit gaat altijd prima, alleen nu heb ik al 3 maanden dat er tussen mijn ovulatie en ongesteldheid niet 14dagen maar 9/10dagen zit.
Nu las ik op internet dat de dagen tussen het begin van je nieuwe cyclus en ovluatie nog flink kan verschillen qua dagen maar dat de dagen na je ovulatie toch wel standaard op 14dagen hoort te zitten.

Herkent iemand dit? en zoja, heeft dit invloed op een eventuele kans op zwangerschap.
(we zijn nu al 14 maanden bezig en 8 met ovulatietesten...)

Graag hoor ik van iemand
Groetjes Lientjuh

Elk lichaam is anders, dus het kan zeker wel dat je ei eerder of later komt. In de meeste 'gevallen' is het rond 14 dagen, maar een lichaam zit soms raar in elkaar dus het kan altijd anders zijn.

Loop je bij een gynaecoloog? Die kan je het misschien wel beter vertellen?? Anders ff bellen?

Succes!!

nou dat mijn ei eerder of later komt dat is niet het probleem. Ik weet dat het wel per maand kan verschillen.
Alleen lees en hoor ik overal dat er wel altijd standaard 14dagen tussen je ovulatie en NOD zit.
Daarom was ik benieuwd of er hier mensen zijn die daar bekend mee zijn....

Bij mij verschilde het toevallig afgelopen maand ook. Ik zat normaal gesproken op dag 13/14 m'n ei en afgelopen maand was dat opeens dag 9 omdat ik dacht ach....laat ik eens een testje doen! Het kan dus wel verschillen en ik weet wel dat tussen je ei en je NOD 14 dagen zit maar tja....het vrouwelijk lichaam blijft soms spelletjes spelen....

Anders bel je toch even je gyn of de huisarts.

Succes! Liefs Lynn

Tel je 1e dag van ongesteldheid als je bloed verliest of de echte doorbraak? Mijn eerste bloedverlies komt soms al 6 dagen na ei, maar de doorbraak 14 dagen meestal.
Heb je hier wat aan?
Zo niet: elk lijf is anders!

Hoi Elientje,
Nee er hoeft echt geen 14 dagen tussen te zitten.
Toen we bezig waren voor de eerste klustten we wel altijd netjes rondom de 14 dagen na eerste dag ongesteldheid, toen ik bgeon te temperaturen bleek dat ik pas mijn eisprong later had zelfs soms 20 dagen erna, maar mijn cyclus was verder wel gemiddeld 28 dagen, dus soms zat er wel korter tussen. Toen ik dat wist en we dus later gingen klussen was ik meteen zwanger!!!!
Nu zit er tussen mijn eisprong en ongesteldheid gemiddeld 9-12 dagen.
Dus het kan wel, maar als er te kort aantal dagen tussen zit dan kun je niet zwanger raken, want dan heeft een eitje niet de tijd om in te nestelen, maar hoeveel dagen echt kort is dat weet ik niet precies!
Succes
Groetjes Wieteke

Hoi Elientje,

Ik heb een soortgelijke ervaring als Wieteke hierboven.
Toen ik zwanger raakte van mijn dochter en achteraf voor de lol eens de dag van mijn eisprong berekende, bleek dat een dag da mijn man op reis was. De bevruchting moet veel later hebben plaatsgevonden (en dus minder dan 14 dagen voor de eerste dag voor mijn NOD).
groetjes

Terug
Bovenaan