<p>Goeiemorgen iedereen</p><p>Ik ben een vrouw van 25 jaar en begin toch een kinderwens te krijgen.</p><p>Nu is er alleen één probleem: sinds zes jaar heb ik 'down there' enorm veel klachten. De problematiek begon eigenlijk al op mijn 16 jaar: toen kreeg ik een paar keer een schimmelinfectie die na een kuur (ovules/medicijn) wel snel terug wegging. Daarna bleef het een paar jaar rustig, maar toen ik met de pil begon en toen ik een vriend kreeg, kwamen de schimmelinfecties terug, elke maand opnieuw. Soms zelfs meermaals per maand. Ik heb denk ik zo'n 6 gynaecologen en 10 huisartsen gezien de afgelopen jaren. Telkens geven ze mij een kuurtje Gyno Daktarin of gelijkaardige zalf/ovules en ook een orale behandeling (Diflucan), zelfs preventief, maar niks helpt. Uit de kweekjes die ze nemen komt ook altijd Candida eruit. Als ik dan toch eindelijk eens 'Candida-vrij' ben, dan is mijn vagina zo ontstoken van alle kuurtjes en de schimmels, dat vrijen gewoonweg pijnlijk geworden is. Volgens mijn huidige huisarts is mijn slijmvlies zo enorm gevoelig geworden dat dat waarschijnlijk de reden is. Volgens anderen zit het 'gewoon tussen mijn oren' en moet ik me meer leren ontspannen. Maar dat is het probleem niet... Bovendien ben ik al eens een jaar gestopt met de pil om te kijken wat het effect was, maar dit haalde niks uit.</p><p>Ik eet best wel gezond en hou sowieso niet van veel suiker, dus dat kan ook de reden niet zijn. Ook de andere adviezen volg ik nauwlettend: geen strings, geen inlegkruisjes, niet met zeep wassen, etc. etc.</p><p>Ik zou graag op een spontane manier zwanger worden, maar ik durf voorlopig geen seks meer hebben...</p><p>Iemand die zich hierin herkent?</p><p>Alvast bedankt</p><p>Lieve groetjes</p>