Altijd verkouden, hoesten hoesten hoesten... kinderarts?

Hi,

Tom is nu 1 jr en 3 weken!
Hij is altijd al snotterig geweest, en dan gaat het een tijdje goed. En dan na plusmin. 3 weken steekt het de kop weer op, hij zit 2 dagen per week op de crèche, en daar krijgen alle bacteriën ook fijn de kans om zich te nestelen.

Hij staat nu onder controle bij de huisarts, eerst oranje pufje mee gekregen om het slijm wat losser te laten worden, omdat hij zichzelf elke keer wakker hoest ’s nachts.
Vorige week, heeft de huisarts een ander pufje voorgeschreven, een paarse, om benauwdheid te voorkomen. (hij is nog nooit benauwd geweest)

A.s. donderdag mag ik weer voor controle, als hij tussen nu en woensdag koorts krijg moet ik eerder komen. Gister had ie wel iets verhoging, en kwijlt enorm, dus ik denk zelf aan tandjes.
Maar gister avond, was zijn temperatuur weer normaal.

Ik heb het gevoel dat ik maar wat aanrommel met Tom. Die pufjes, zijn (neem ik aan) toch voor astma-achtige ziektes? En niet voor verkoudheidjes?

Ik heb zelf het idee dat die pufjes totaal niet helpen. Hoesten blijft maar doorgaan, gesnotter net zo, en zo nu en dan piept hij ook echt wel, longetjes zitten vol met slijm.
Ik heb al 2 soorten hoest drankjes geprobeerd, gestoomd in de douche cabine, een ui op zijn kamertje helpt wel voor de snotneus, maar hoesten blijft aanhouden.

Wie heeft hier ervaring mee?
Moet ik het uitspreken tegen de huisarts dat ik het idee heb dat we maar wat aanrommelen?

Meisje van mijn msn lijst, heeft een kindje die 1,5 maand jonger is dan Tom. Zij heeft het zelfde met haar dochtertje, is vandaag bij het CB geweest, en is doorgestuurd naar een kinderarts van het ziekenhuis. Ik wil niet gelijk het ergste denken, maar we komen zo niet verder.

Ik weet het gewoon even niet meer... ik wil tom niet met van alles volstoppen...

Liefs Nens

Hey

Jeetje wat een gedoe he, ik heb een dochtertje van nu 1 jaar en een maand. Ze gaat ook 2 dagen naar het kinderdagverblijf, Het eerste jaar was ze echt veel verkouden en aan het hoesten. Maar nu ze een jaar is lijkt dat veel minder te zijn alhowel ze nu verkouden is maar ja ze is herstellende van ziek zijn.
Maar goed het eerste jaar ben ik ook een enkele keer naar de huisarts geweest en toen kreeg ik een soort neusdruppels.
Het lijkt me door jou verhaal toch wel een beetje dat die arts maar wat doet en dat je op die manier blijft aanmodderen. Misschien een keer goed laten onderzoeken en goed op je strepen staan. jij bent tenslotten zijn moeder en weet hoe hij is normaal maar ook met wat hij   laat zien als hij ziek is. En dat je die pufjes gebruikt maar die werken niet.
Kijken wat ze dan verder doen hopelijk geven ze je iets wat werkt want het is niet fijn voor een klein kindje. En je moet maar zo denken hij wordt vanzelf groter en bouwd dan meer weerstand op.

succes hopelijk is hij snel van het gehoest en gesnotter af
groetjes auriske

Hi,

Vandaag op controle geweest bij ha.
Heb gevraagd of ik doorgestuurd kan worden met Tom naar een KNO arts, ze deed eerst beetje terughoudend, maar heb haar uitgelegd dat we nu al meer dan 6 maanden aan het 'klooien' zijn, druppeltjes hiervoor, pufje daarvoor, weer eens een antibiotica kuurtje...
Maar niets slaat aan.

Na enig aandringen toch doorgestuurd naar de KNO arts, dinsdag 1-4 moeten we daar zijn... ben benieuwd.

Ik zelf had al vroeg oorproblemen vroeger, en was ook verkouden.
Maar bij Tom kan het natuurlijk ook gewoon steeds een nieuw verkoudheidje zijn...
want hij zit 2 dagen in de week op de creche, en das ook een bron voor bacterien.

Ben benieuwd wat de KNO arts te melden heeft...

Nens

Mijn jongste van 9 maanden is ook al de hele winter verkouden, zowel neusverkouden als hoesten. En bij dat hoesten heeft hij het ook nog weleens benauwd. Daar krijgt hij dan ventolin voor. Mijn oudste heeft ook zo'n winter gehad en nu heeft mijn jongste het ook. Dat heeft naar mijn idee vooral te maken met de nieuwe bacterien en virussen waar ze bij het kdv aan blootgesteld worden. Heel vervelend, maar wel onschuldig. Ik heb bij de oudste gewoon een winter doorgemodderd en daarna is het over. En dat ga ik bij de jongste ook doen. Er is gewoon niet zo heel veel tegen te doen en ze bouwen wel weerstand op.

Hopelijk zijn de klachten ondertussen helemaal over.
Ik weet niet of je kleine lieverd  een long- of hartproblemen heeft.(gehad)

let dan wel even op griepachtige symptonen. Het zou (ook nu nog hoorde ik gisteren) het  RS-virus kunnen zijn.
Ik kreeg gisteren ook de tip om eens op www.zegneetegenrsv.nl te kijken.

Hallo,

Mijn dochter van 5 en een half maand is al drie weken verkouden, en we worden steeds maar van het kastje naar de muur gestuurd!

Het hoesten bij haar vindt ik zo erg en dan vooral s nachts, volgens de dokter moesten we dan otrivin erin spuiten, nou dat helpt niet en ga daar ook niet weken mee door!
Ik wil dat zij dinsdag als we weer naar de dokter gaan een antibiotica kuur krijgt en geen puffers!!!!
Heeft iemand ervaring met antibiotivca bij kleine kinderen!!!!!???
Vindt het zo zielig net als dat andere kindje, help!!!

Nou ik zou bij voorkeur liever géén antibiotica kuur willen voor mijn kleine peuter!
Daar moet je niet blij van worden....
Ik weet trouwens ook niet beter dan dat bij virale infecties AB totaal niet werkt, kan ook niet trouwens. Alleen indien de infectie bacterieel is dan kan AB wat uithalen.
Ik zou me dus niet goed geholpen voelen als ik wél met een AB naar huis werd gestuurd als het een virale infectie betreft!
Onze kleine man van bijna 17 maanden is ook de laatste maanden doorlopend verkouden, nu gaat hij nog naar een gastouder met hooguit 3 andere kindjes per dag.
Dus geen kdv met minimaal 10 andere kindjes!
Hier zei de HA in februari tegen mij: het wordt tijd dat het mooi weer wordt, ik heb nog nooit zoveel kindertjes (en ook volwassenen) in mijn praktijk gehad met griep en verkoudheidsverschijnselen..
Ik heb zelf zoiets van; ze moeten er toch doorheen en weerstand opbouwen. Beetje verlichten met een uitje onder het bed en homeopathische hoestdruppeltjes en meer kun je niet doen! Heb je de een met medicijnen onderdrukt komt het volgende wel weer! Nou dan heb ik persoonlijk liever dat ze vol zitten met een virale infectie dan met medicinale pruttel! Maargoed dat is mijn mening....
Wat ze  nu krijgen hebben ze voor de basisschool alweer gehad!

Groetjes en veel beterschap
Saskia

Onze dochter van 19 maanden is al haar hele leventje alleen maar verkouden, soms ook met dat vieze hoesten... Wat hier vaak heel goed helpt is luuf! Soms moet je dan in de nacht nog wel 1 x smeren, maar ze houdt wel op met hoesten. Of de tussikind van VSM helpt ook erg goed hier.
Ook al wel voor naar de huisarts geweest, maar die doen hier niks mee.. kan gewoon nog op deze leeftijd als ze naar het kdv gaan.... Ben inderdaad wel blij dat we nog nooit aan de AB kuur hebben gehoefen. Gewoon nog aankijken hier helaas...

Terug
Bovenaan