altijd vingers in de mond tijdens het eten

hoi allemaal

het is zo iriitant hup hap in de mond meteen die vingers erbij.
hoe kan ik dit afleren want hij zit dus helemaal onder het fruit en de groente.
ik kan alles doen boos worden een hand vast houden en dan stopt hij die andere hand er in. ik weet het gewoon niet en als ik zeg dat kan niet gaat hij zo heel lief lachen naar mij en dan smelt ik dus.
wie heeft er tips want die vlekken gaan zo moeilijk ui de kleding

groetjes kristel (2lingmama)
 
Hoi Kristel,

Heel herkenbaar; mijn zoontje deed het ook. Hij deed dit rond de leeftijd van 10-13 maanden. Het is wel wisselend, de ene keer deed hij het niet en de andere keer juist wel. Het is vanzelf overgegaan. Het handje uit de mond halen en stimuleren "gewoon" te gaan eten hielp niet echt geweldig. Maar ja, het was wel vervelend en veel vieze kleren...

Groetjes Marieke
 
hoi kristel
'helaas is het tijdperk van schone kleertjes nu voorbij!!!!!!!!!
het enige wat ik je aan kan raden is de mouwen op te stropen en goede slabben aan te schaffen want die vingers blijven gewoon in dat mondje gaan
mijn dochtertje deed inderdaad ook elk hapje "nasoppen" je moet je er gewoon bij neerleggen succes!
 
hoi Kristel,

Mijn kleine meid deed het ook we zijn nu 2 maanden verder en nu doet ze het nog af en toe. Er is een einde inzicht op een gegeven moment. Ik denk dat ze dit gewoon lekker vinden. Kan je helaas geen advies geven hoe het moet ophouden en heb mijzelf er op een gegeven moment gewoon bij neergelegd.

Groetjes
Davina
 
Terug
Bovenaan