Altijd vroeg wakker 15 mnd oud

Hi, het welbekende probleem.
Mijn zoontje 15 maanden is altijd rond 05:15 wakker. We volgen een schema van een slaapcoach gids.
09:00 dutje van 20 minuten en
13:00-15:00 middagslaap. En bedtijd 19:00.
Hij is nog steeds wakker om 05:15 en ochtend slaap eraf lukt hem niet. Dan is wakker van 05:15 tot 12:00. Dat is echt te lang.

Later naar bed heeft geen invloed en hij krijgt voor het slapen nog yoghurt om honger uit te sluiten.
Ik snap niet wat ik nog meer kan doen.
Wie heeft er nog wat gouden tips??
 
Eeh, sommige zijn nu eenmaal vroege vogels?

Ik ken een tweeling van nu 2,5 die nog steeds elke dag om 5.15 klaar wakker zijn en de boel op stelten zetten….
 
Ons schema van een jaar:

0730 opstaan broodje en fles 90ml
0900 fruit
1100 broodje
1230 fles 90 ml
1500 babysnack
1700 avondeten
1830 omkleden fles 90 ml en tandje poetsen

Dit ritme gaat al vanaf 6 maanden. Ieder kind is anders en heeft eigen ritme. Maar ik probeer er wel vaste tijden in te houden anders idd ook om 0600 wakker ofzo.

Het wil nog wel es een half uurtje speling inzitten maar dit werkt prima voor onze jongens op die leeftijd
 
Mijn kind nu 2 en toen ook al is half 4 soms 4 soms half 5 uur wakker wij klappen in handen als die half 6 wakker is og 6 uur
Wij haalde echt eerste slaapje af brachten hem om half 12 naar bed soms 11 uur. Waardoor die 2 half 3 middag wakker is en echt moe is half 7 en nu vaan 5 uur wakker word soms half 6.
Sommige kinderen zijn vroeg wakker niets aan te doen accepteren en los laten heet dat
 
Mijne is 21 maanden en met 15 maanden ging ze langzaam naar 1 slaapje. Ook een vroege vogel die vanaf 5/6 uur tot 12 wakker is. De overgang duurde daardoor wel wat langer, maar het is goed gekomen. Die lange ochtend hoort kennelijk gewoon bij haar. Ze slaapt dan wel 2 a 3 uur tussen de middag.
 
net als hierboven: wellicht is je zoontje toe aan 1 slaapje? Dan kun je het beste het middagdutje wat vervroeg naar bijvoorbeeld 12 uur, hem 2,5 uur laten slapen en 's avonds om 18.30u naar bed. 
 
Tja helaas zijn sommige kindjes nou eenmaal vroege vogels. Mijn dochters zijn nu 4 en 2.5. Op een goede dag slapen ze netjes tot 6.30. Maar vaak zat is het 5.45 (en moet ik er in de nacht nog 1-3x uit ook!)

Ik denk dat je er weinig aan doet. Hier slapen ze rond 19.30. Eerder of later in bed maakt geen fluit uit. Middagdutje doet de jongste ook niet meer, anders is het 's avonds 21.00/21.30 voor ze slaapt...

Je zou idd wel naar 1 dutje kunnen werken, van 11.00-14.00 ongeveer. In de hoop dat je kindje 3 uur achter elkaar tukt. Maar dan nog is er echt geen garantie dat hij een langere nacht gaat maken hoor, dat heb je gewoon niet in de hand!
Hier zijn m'n dochters gewoon na 10/10.5 uur echt uitgeslapen in de nacht, een nacht van 11 of 12 uur gebeurt nooit, dat hebben ze blijkbaar echt niet nodig.
 
Overigens laten we ze wel liggen tot minimaal 6.15. In hun eigen bed of ze tutten wat tussenin, in ons bed. De oudste heeft nu een slaapwekker en blijft daardoor keurig tot 6.30 liggen. Zelf ben ik vanaf 5.30/5.45 wel wakker, maar zo kunnen we tot 6.15/6.30 wel nog even blijven liggen en rusten.

Wordt je kindje in de nacht niet wakker? Want dan zou je kunnen proberen wat te laten drinken s nachts. Ik merk dat als mijn meiden s nachts wakker worden en wat water drinken, ze in de ochtend wat langer slapen (6.30), blijkbaar helpt dat beetje drinken om wat langer de nacht door te trekken ofzo..
 
Terug
Bovenaan