Altijd vroeg wakker

<p>Waarschijnlijk is er al vaker een topic boor aangemaakt, maar ik doe het ook ?</p><p>mijn zoontje van 2 kletst s avonds vask 2uur voordat hij een keer gaat slapen om vervolgens om half6/6uur wakker te worden. Wat we ook doen, hij is nu elke ochtend rond dit tijdstip wakker. Ik ben een beetje radeloos omdat hij dus s avonds ook pas laat slaapt. Iemand nog tips? </p>
 
Je bent dezelfde persoon die pas het topic geopend heeft over het in slaap vallen in de auto toch?
Hoe lang slaapt je zoontje overdag? Misschien is dit het moment dat hij aangeeft overdag minder te willen slapen.
Mijn oudste dochter is 2.5 jaar. Sinds 2 maanden slaapt ze overdag niet altijd meer. De ene dag wel, de andere niet. Ik kijk gewoon hoe moe ze is na de lunch. Als ze slaapt, slaapt ze gerust 3 uur achter elkaar. Maar dat mag dus niet van me, want dan is het idd s avonds feest.
Ik leg haar om 13.00 op bed en om 14.30 uiterlijk maak ik haar wakker. Dan slaapt ze s avonds rond 19.30-20.00 Tot 6.00-6.30 s ochtends. Dus ook een vrij korte nacht, maar ze heeft er genoeg aan.
De dagen dat ze niet slaapt in de middag, slaapt ze rond 19.00 tot 6.30. Dus iets langer. Dan valt ze om 19.00 ook echt als een blok in slaap.
Dus kijk naar je kind! Elke dag wakker blijven lukt hier nog niet, maar een paar keer per week wel. En nu slaapt ze elke avond keurig voor 20.00. Voorheen lag ze tot 21.30-22.00 wakker omdat ze in de middag dus altijd 3 uur lang sliep, dat is dus gewoon te lang!
 
Bedankt voor je reactie. Helaas werkt deze tactiek niet. We hebben al geprobeerd als hij niet zo moe lijkt om de middagslaap jn te korten of over te slaan, maar dit betekende bij ons juist dat hij s avonds nog langer bezig was en s ochtends niet te genieten omdat hij niet is uitgeslapen. Blijft lastig, zelfs na 2 jaar nog haha
 
Hoi! Het is heel erg herkenbaar maar ik heb een tip van een slaapchoach gehad en die lijkt wel iets te werken want ik zat ook te tobbe met middag slaapje en inderdaad s avonds laat slapen en heel vroeg wakker.
Wij houden de wakkertijden aan van maximaal 5,5 uur dus dat betekend 6.00 uur wakker 11.30 naar bed dan gewoon laten slapen en niet wakker maken hier is ze dan meestal rond 14.00/14.30 wakker en ligt dan ook 19.30 weer en valt nu meestal weer binnen een half uur in slaap  het enigste is dat het meestal nog wel 6.00 is maar haar nachten zijn weer langer want hier voor toen ze s middags rond 12.30/13.00 naar bed ging sliep ze dagen niet voor 21.00/21.30 
Misschien heb je er wat aan ? Succes 
 
Terug
Bovenaan