altijd zo'n probleem in de avond

A

Anoniem

Guest

Hallo allemaal

Onze zoon is nu 4 maand.

Bij ons is het in de avond altijd nog een probleem hij krijgt meestal altijd of 4 uur of 5 uur laatste fles hangt er een beetje vanaf hoelaat hij in de ochtend altijd wakker is meestal 6/7 of 8 uur.

Daarna doe ik precies het zelfde na de fles lekker even knuffelen met hem spelen dan in box leggen en daarna als hij moe is lekker in bed stoppen maar dan slaapt hij altijd maar een half uurtje en dan is het b.v nog 2 uurtjes voordat hij zijn laatste fles krijgt en dan krijst hij het altijd uit ik probeer hem dan ook altijd af te leiden met hem spelen enzo maar niks helpt.
Ik denk dat het nu een gewoonte is geworden van dat hij nu gewend is om sávond eerder fles te krijgen dat hij daarom altijd wakker is ik weet dat het niet goed is maar kan niet meer  tegen dat gehuil dus gaf ik hem altijd maar snel een fles was ik maar van dat gehuil af.

Wie heeft er tips voor me???

Wat vervelend voor jullie.
Ik begrijp het dus goed dat hij om 4 uur s'middags nog een fles krijgt???
en dat hij dan gaat slapen voor een half uurtje en daarna huilt??

Onze zoon is ook 4 maanden en ik zorg altijd dat ik s'avonds tussen half 7 en 7 uur de fles geef.
S'morgens begin ik dus om 7 uur daarna in de box en dan rond 8.45 uur naar bed om te slapen tot ongeveer 9.45 wakker te worden, dan geef ik een beetje fruit en om 11 uur weer de fles.
Dan gaat hij rond 12.15 weer slapen tot ongeveer 14.00
Dan weer een fles rond 15.00 en weer een klein beetje fruit om 16.30 daarna slaapt hij nog even tot ongeveer 17.45.
Dan weer spelen, 18.30 naar boven om de pyama aan te trekken en rond 19 uur de fles daarna lekker in bed om te slapen.
Dan maken we hem nog wakker om 23 uur voor de fles en dan s'morgens om 7 uur begint de dag weer.

Ik weet niet of je iets aan mijn verhaal hebt.

Je zoon weet zelf het beste wanneer hij honger heeft. Dus als hij er om vraagt geef je een fles! Niet rekken of spelen, dat is alleen maar vervelend.
Je kunt flessen heel goed gewoon op het verzoek van je kind geven. Maak ze alleen niet te groot, dring niet aan om een restje uit de fles nog op te drinken en noteer per fles hoeveel je kind gedronken heeft, zodat je niet boven de liter per dag uitkomt.

Het is heel normaal dat een kind niet altijd even lange pauzes tussen de flessen wil hoor. Zelf eet je ook niet om de zoveel uur, tussen ontbijt en lunch zit een andere periode als tussen lunch en avondeten. Spelen als je honger hebt om te rekken? Als je zelf rammelt van de honger, dan wil je dat ook niet toch? Voor een babietje is dat ook niet leuk.

Ja heb je helemaal gelijk in!

Deed eerst ook van als hij fles wil hem een fles geven maar dan zit ik overdag gewoon om de 2 uren hem te voeden! en als ik hem 100 geef inplaats van 200 nou dan hebben we het hier nog niet gehad dus ik vind dat niet werken.

Voor in de avond heb ik nu oplossen geef hem eerst groente hapje en tijdje daarna de fles werkt prima zo

Terug
Bovenaan