alvast sorry, maar jullie hulp nodig

Ha dames,

te genant voor woorden.....
Ik ben nu 31 weken zwanger en sinds drie dagen heb ik een joekel van een aambei.
Zowel staan als zitten zijn nu zeer pijnlijke aangelegenheden.

op internet zijn de do's en dont's niet heel eenduidig.
heeft iemand van jullie dit meegemaakt en wat hebben jullie toen gedaan?

liefs Indie

Heb het heel vaak gehad, ben er gevoelig voor en heb ze nu ook.

Allereerst bloed hij ook? Zo nee dan kun je bij de drogist/apotheker zalf halen wat voor een betere doorbloeding zorgt waardoor de aambei slinkt.
Bloed het wel? Dan moet je zeker even naar de dokter, je hebt een kans op een infectie.

Verder bij het naar de wc gaan: Neem de tijd ervoor, nooit persen! Als je niet moet moet je niet. Gewoon wachten tot het er vanzelf uit komt vallen. Aambeien worden vaak veroorzaakt door te hard persen bij het doen van je behoefte.
Meer drinken en evt. een tijdje iets laxerends eten zoals extra fruit (gedroogde) pruimen, peren, kersen. Laxeermiddelen nemen tijdens de zwangerschap is niet altijd verstandig, er zit veel zout in.

Nou ik herken het ook. Die zalf werkt uitstekend.
En wat ik dan altijd gebruik na de stoelgang is vochtige toiletdoekjes met kamille erin.
Dit verzacht, in tegenstelling tot wc papier waarmee ik het altijd pijnlijk vind bij vegen.

De toiletdoekjes met kamille heb je van meerdere merken.

Sterkte meis

ik ben dan wel geen december mama maar ik heb hier dus ook last van. ik moet zelf nog 4 weken ongv. ik heb de tip van mijn vk gekregen om parkietenzalf te halen bi jde dierenwinkel. ben het nu 2 dagen aant smeren en merk al heel goed verschil. doet geen pijn meer. ja weet het is genant maar laat je vriend of man gewoon ff langs de dierenwinkel gaan. 5 euro voor een potje.

He meid, wat lastig. Ik heb het ook een keer gehad en heb toen zetpillen gehad van de huisarts. Zalf werkt ook altijd goed.
Je mag trouwens gewoon laxerende midd gebruiken als je met je arts overlegt hoor. Ik gebruik lactosestroop op recept en dat maakt de ontlasting wat dunner waardoor je niet hoeft te persen.
Sterkte ermee

Ha meiden,

haha, wat zijn jullie begripvol!!!!

Ik heb voor morgen een afspraak met de dokter gemaakt. Ik kan (nogmaals sorry hoor) 'em niet meer terugduwen en de pijn is echt heel vervelend.
gaat het vanzelf over,(met hulp van de zalf) waar gaat ie heen dan? haha, onbegrijpelijk!!

Ik lees dus dat meer vrouwen hier last van hebben. Succes met jullie aambeitjes!!

bedankt voor jullie advies,
liefs Indie

Terug
Bovenaan