alwéér een voedingsschem ;)

ook ik heb been steuntje in de rug nodig wat betreft de voeding van mn dochter.... afgelopen maandag was ze 4 maanden. en ze krijgt 5 flessen van 180 cc met 5 schepjes en al een week if twee doe ik er om 23 uur nutrix bij.
sinds afgelopen maandag drinkt ze de fles niet meer leeg. t is nu half 1, dsu in 38 uur sinds maandagavond 23 uur) heeft ze 750 cc laten staan en 880 cc gedronlen. ik heb t bijgehouden en zal jullie niet verrmoeien met de precieze details.
nou ben ik toch soort van onzeker waar t door kan komen.
- ik heb gister voor t eerst mn oppaskindjes gehad dus drukte in huis.
- ze heeft sinds gisyter enorme blossen op   dr wangen... tandjes..??
- of zou ze gewoon te veel voeding krijgen en is ze er aan toe om de voeding van 23 uur te laten vervallen en met een groentehap aan de gang te gaan. t is wel wat vroeg he ze taalt er nog niet naar....
vinden jullie t schrikbarend veel wat e heeft laten staan of hebben jullie dit ook wel eens mee gemaakt zo een paar dagen tussen door. ik ben normaal een hele nuchtere moeder en heel makkelijk maar nu duurt t toch al best lang....

gr ineke

Beste Ineke,

Mij dochter was ook geen beste eter, tussen de  3 en de  5 maanden nam ze soms maar de helft van de fles, ze huilde verder niet en ze groeide prima. Toen ze 5 maanden was heb ik een fles laten vallen, namelijk die van  23.00 uur en heb ik de flessen dus anders over de dag verspreid  Ze is nu 6 maanden en de flessen gaan er weer prima in, het was dus gewoon een fase en als de groei niet achterblijft en ze niet meer huilt dan normaal zou ik me er niet druk om maken.

Sterkte
Nana

Hoi Ineke,

Misschien een combinatie van alles wat je opnoemt! Drukte in huis, tandjes (of tenminste de onderhuidse tandjes, die wat beginnen te werken), toe aan vastere voeding, het kan allemaal! Wat is het toch lastig dat ze nog niks aan kunnen geven hè? Ik zou me niet te druk maken om de hoeveelheid melk die ze drinkt. Als je maar in de gaten houdt dat ze levendig blijft en voldoende vocht binnen krijgt. Voel je je er echt niet goed bij, dan zijn er altijd nog het consultatiebureau en de huisarts!
Geef je trouwens al fruit? Misschien iets om te gaan proberen! Bij het werken van de onderhuidse tandjes helpt misschien een bijtringetje of iets anders hards waar ze op kan kauwen. Mijn dochtertje (bijna 6 maanden) bijt en sabbelt wel graag op een plastic lepeltje (niet te groot natuurlijk en goed in de gaten houden dat ze het niet niet te laag bij de steel vast heeft, waardoor het in haar keel kan schieten).
Overigens heeft mijn meisje ook de eerste 4 maanden erg slecht en onregelmatig gedronken! Ik was ook altijd maar aan het gissen wat het nou kon zijn. Met 5 maanden heb ik op het cb aangegeven dat ze altijd zo onrustig is tijdens het drinken en dat ze ook nooit eens haar flesje lekker rustig leegddrinkt, alsof ze haar melk gewoon niet wil. Ik ben toen (op aanraden) van de ene op de andere dag overgestapt op het 6 maanden programma, dus 's morgens pap, dan fruit, 1 fles 's middags, warm eten eind van de middag en dan voor het slapen gaan nog 1 fles. Daarbij zijn we ook overgeschakelt van gewone Frisomelk op dikkere Friso Comfort (mijn eerste had dat ook nodig ivm reflux, ik dacht dat het nu niet nodig was, maar het kan ook zijn dat er wel refluxproblemen zijn, maar die je niet ziet). Nou, ongelofelijk, maar nu slaapt ze eindelijk eens lekkere lange nachten door, het klokje rond en ze lust alles! Ook alles met de lepel (pap, fruit, warm eten) gaat erin! Haar avondflesje is zelfs 240 cc met 8 schepjes poeder!!

Veel succes!
Petra

hoi,

bedankt voor jullie reacties zit er toch sterk aan te denken o dan te gaan beginnen met groente bv rond 18 uur en dan de fles en an om 23 uur nog een halfe fles aanbieden anders lijkt t me zon lange ruk. ze heeft t nooit eerder gehad was een goeie drinker en ze slaapt van 23-8.30 dus ook dat gaat geweldig maar nu maakt ze er een potje van... zal zo ns ff naar t inloopspreekuur van t cb lopen en kijken wat zij erover zeggen

alvast bedankt!

Hoi Ineke,

Vind je het niet zonde om haar om 23.00 uur dan nog wakker te maken voor een halve fles? Misschien slaapt ze wel gewoon helemaal het klokje rond als ze het zelf mag beslissen! En als je met groenten gaat beginnen zijn de eerste dagen meestal alleen groenten en daarna een flesje. Gewoon om aan de smaak te wennen. Groenten zijn toch een stuk minder zoet dan wat ze gewend is.

Laat je nog eens horen hoe het gegaan is?

Groetjes,
Petra

hoi
Ik zou gewoon proberen de fles van 23.00 iets eerder te geven.
Misschien is ze gewoon te moe om de fles leeg te drinken.
Ik heb mijn zoontje ook steeds een beetje vroeger de fles gegeven om dat hij meestal in slaap viel.
Hij is nu 7.5 maanden en krijgt om 19.30 zijn laatste fles en gaat dan naar bed tot 7.30.

Groetjes debbie

hoi hoi,

Wat belangrijk is, is dat je dochter minimaal 500 cc per dag binnen krijgt, mijn zoontje is net 5 dagen zek geweest en dronk ook heel slecht, dus ik heb de hele dag door opgeteld wat hij binnen kreeg en zat net op de 500 cc vaak...ook 2 keer op 1 dag een droge luier, dus dat was niet zo fijn, nu drinkt hij weer beter.
Dus dat zou ik wel bijhouden als ik jou was.5 flesjes van 100 cc is dus in principe voldoende voor het covht wat je binnen moet krijgen, mijn zoontje dronk ook soms maar  70 of 80 cc, maar drinkt nu ineens weer beter gelukkig!

succes

groetjes leetje 1981

hallo dames bedankt voor jullie reactie...
hier even een update. woensdag middag ben ik even naar t CB geweest, daar vertelden ze me dat ik absoluut niet bang hoefde te zijn voor utdrogen, daar dronk ze idd gelukkig nog te veel voor. ze zeiden dat ik t nog maar even aan moest kijken   maar als t nog een paar dagen aan hield ik toch maar even naar de huisarts moest gaan omdat t dan wel erg lang ging duren.

vervolgens thuis gekomen was het tijd voor de fles en wat denk je.... madammeke dacht laat ik mijn flessen eens gewoon weer tot de laatste drup leeg gaan drinken... hihi dat doet ze nu sinds die tijd. behalve die van 23 uur. dus gisteravond ehbben we haar voor het eerst niet wakker gemaakt. en ze heeft redelijk rustig door geslapen. was vanmorgen wel een uur eerder wakker maar ja ze dronk die fles al 5 avonden avbsoluutniet leeg en was boos dat we haar wakker maakten.

vanavond ga ik beginnen met een par hapjes groente end an hopen dat ze een heerlijk grote kinderen ritme gaat krijgen hihi wekl ideaal..... alleen denken we nu dat we wel flessen van 210 cc moeten gaan geven.......??!! nu krijgt ze dat nog niet weg maar ja dat maagje moet natuurlijk wennen...

t is gewoon een lekker eigengereid kind die bijzonder goed weet wat ze wil hihi
gr ineke

Terug
Bovenaan