<p>Hoi mama’s,</p><p>Mijn zoontje van bijna 5 maanden is sinds 2 maanden erg aan het schommelen met zijn gezondheid. Hij heeft half juni 5 dagen in het ziekenhuis gelegen met een virus, wel wat viezigheid in zijn urine maar kweek kon niets duidelijk aantonen, 2 weken later was het weer mis, weer heel ziek en naar het ziekenhuis. Dit keer was er een nierbekkenontsteking geconstateerd. (Iemand ervaring met baby’s en nierbekkenontsteking?) Hij kreeg antibiotica via het infuus en na een dag of 5 mochten we naar huis met antibiotica die we hem zelf konden geven door zijn mondje. Het leek beter te gaan, maar tot onze grote schrik werd onze kleine man afgelopen zondag weer erg ziek. Gelijk naar de huisartsenpost en urine laten controleren en je raad het al.. nierbekkenontsteking.. nu hebben wij vandaag te horen gekregen dat het om dezelfde bacterie gaat die hij de vorige keer ook had. Dus de bacterie heeft er waarschijnlijk al die tijd gezeten en wie weet wat hij allemaal kapot gemaakt heeft daarbinnen.. ik ben erg bezorgd waarom mijn kleine man juist zo vatbaar hiervoor is, waarom hij dit telkens krijgt. Maar de artsen kunnen mij niks vertellen.. pas over een halfjaar kunnen ze zien of er wat van binnen beschadigd is en of dat blijvend is.. </p><p>zijn er mama’s die ook een kindje hebben met nierbekkenontsteking? Of enige ervaring? Ik ben zo bezorgd..</p><p>groetjes een bezorgde mama </p>