Alweer 5dg geleden

Hoi allemaal,

Het is alweer 5 dagen geleden dat ik gecurreteerd ben na een zwangerschap van 12weken.
Het vloeien is gestopt en mijn tranen ook. Ik voel me beter, natuurlijk nog wel verdrietige momenten dat dit me allemaal is afgepakt. Maar dat is bij jullie wel herkenbaar.

Nu kan ik alleen niet wachten voordat ik weer zwanger mag worden. De gynaecoloog adviseerde ons een menstruatie af te wachten ivm baarmoederslijmvlies (of zo iets).

Maar even een vraag hoelang kan het duren voordat je menstruatie weer komt. Ik merk dat het HCG hormoon een beetje uit mijn lichaam begint te vloeien, mijn borsten worden al kleiner (shit, is was net zo trots op mijn C-cup). Is het zo dat ik moet rekenen op een cyclus van weer 30 dagen wat voor mij normaal was of kan het veel eerder of juist later komen. Wat was jullie ervaring hiermee?

Thanks en groetjes van Bibi

Ik zit ook te wachten op mijn eerste menstruatie. Als die komt tenminste, wij hebben alweer geklust tussentijds. Maar mijn huisarts zei dat ik meteen mocht doorgaan met proberen zwanger te worden. Ben ook niet gecuretterd, maar op normale wijze bevallen.
Ik voelde op 10 oktober mijn eisprong, dat betekent dat ik de 26e ongesteld zou moeten worden volgens mijn oude cyclus. Dat is precies 5 weken na de mk. Maar het schijnt ook wel 7 of 8 weken te kunnen duren. En ook kan je cyclus een hele tijd van slag zijn, helaas. Ik heb ook gelezen van vrouwen die al 2 of 3 weken na de curettage weer ongesteld werden en meteen weer een regelmatige cyclus hadden! Dus er valt niet zo veel over te zeggen, behalve weer dat eeuwige "afwachten".

Sterkte ermee en hou ons op de hoogte!

Liefs,
Marjon

Hoi Bibi,

De eerste ongi laat meestal iets langer op zich wachten dan normaal. Helaas is mijn cyclus van 26 dagen echt helemaal passe. Ik loop op dit moment bij de gyn omdat ik helemaal geen eisprong meer heb MAAR ik ben een uitzondering want de meeste krijgen hun oude cyclus gewoon terug (misschien een paar dagen verschil).

X F

Terug
Bovenaan