alweer bi??

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik last gehad van BI. Aan het eind kon ik amper meer normaal lopen. Nu ben ik 16 weken zwanger van de tweede en beginnen de klachten alweer. Wie herkent dit, zo vroeg al in een tweede zwangerschap en heeft nog goede tips?

Ik loop al bij de fysio.

Groetjes Tebbe

Hoi Tebbe,

Het is niet ongebruikelijk dat je nu al last krijgt van bi als je bij je eerste zw.schap ook al last hebt gehad van bi. Je botten worden nu onder invloed van je hormonen eerder week en daardoor krijg je eerder klachten. Ik heb bij mijn eerste zw.schap last gekregen van mijn heupen en bekken met 28 weken, vanaf die week kon ik niets meer en alles deed me pijn, zelfs liggen kon ik niet, ik ben met 38,5 week ingeleid en heb een ruggeprik gekregen omdat ik de pijn tussen de weeen en mijn bekken niet meer los van elkaar had. Nu ben ik inmiddels 29 weken zwanger van de 2e en ik moet je heel eerlijk zeggen dat het (afkloppen) tot nu toe bijzonder goed gaat. Ik ben nu pas 4,5 kilo aangekomen, doe alles met meer beleid en denk meer na bij hoe ik in en uit bed stap(of in en uit de auto) ook wissel ik zitten, liggen en lopen meer met elkaar af en draag ik op dagen dat het niet zo goed voelt een bekkenband(vraag er maar even naar bij je fysio) Ik kan me voorstellen dat als je nog een hele tijd moet en je hebt een kleine rond huppelen dat het dan allemaal moeilijker gaat.

Wat het allerbelangrijkste is, is dat je luistert naar wat je lichaam je aangeeft. Rust veel en laat zware klussen(in en uit bed tillen van je kleine, boodschappen en het hh) doen door evt derden en verder is het afwachten hoe het zich bij jou verder openbaard.

Ik hoop voor je dat je niet al te veel pijn hebt en dat het met veel rust en beleid beter gaat.

Groetjes en succes Odette(29 weken zw van de 2e)

Odette,

Dank je wel voor je reactie. Gelukkig doet mijn man het meeste hh werk kan mijn dochter zelf uit bed komen en ook zelf lopen. Ze is al ruim 3.

Gisteren bij de VK geweest en zij gaf aan dat het verweken van het bekken meestal pas later in de zwangerschap gebeurt. Dus ik wacht het nog maar even rustig af. Doe het rustig aan en probeer zitten, lopen en liggen af te wisselen.

Ik hoop dat het met je goed blijft gaan en dat de klachten minimaal blijven.

Groetjes Tebbe

Hoi Tebbe,

Ik ben Cheyenne, 26 jaar en zwanger van de derde. Ik bij mijn vorigen twee zwnagerschappen ook bekkenklachten gehad, maar neti heel erg en ook niet heel lang. Bij deze derde ging het echter al gauw mis. Ik ben nu 22,5 week zwanger en ik loop al 5 weken bij de fysio. Zij is nu tot de conclusie gekomen dat er geen behandeling is die aanslaat bij mij en ze laat me daarom nu met krukken lopen om mijn bekken zoveel mogelijk te ontzien.
Meid ik weet hoe je je voelt en een troost is dat je natuurlijk weer iets heel moois krijgt als je dit maar "even" weet te doorstaan.

Liefs Cheyenne

Terug
Bovenaan