Alweer een sprong misschien?!

A

Anoniem

Guest
Ik werd gisteren zo boos op Tara!
Ze wilde niet verschoond worden, wilde geen pyjama aan, wilde geen maillot aan, wilde haar melk 's avonds niet opdrinken, wilde niet in haar slaapzak, pfffffff.
Ik gooide toen haar pyjama op de grond en riep dat ik ging slapen!
Ik was moe na een saaie werkdag (van het niksen kan je soms echt zo moe worden, echt waar!) en het was al na 12 uur geweest.
Tara liep 'papa'-roepend naar haar vader toe en samen keken ze naar Shin Chan (dat ondeugende jongetje, voor wie hem nog niet kent) op youtube, tot ca. 00:45 uur.
Toen bracht mijn man haar naar mij en deed ze weer lief.

Sinds kort merk ik dat ze erg vervelend doet, enkele voorbeelden:
- ze roept steeds 'daa' (=daar) en wijst ergens naar. Maar loop je met haar naar de plek waar ze naar wees, dan roept en wijst ze weer naar ergens anders.
- soms ze heeft geen zin meer om te lopen, dan blijft ze je benen vastklemmen en wil ze alleen maar opgetild worden.

Herkennen andere mama's dit gedrag, is het weer de 1 of andere sprong?!

hoi hoi,

Ik herken het gedrag wel hoor!
Weet niet of het een of andere sprong is, ze hebben het natuurlijk wel eens over de zgn peuterpubertijd! En het moeilijke is om in zulke gevallen van aandacht trekken rustig te blijven  als ze merken dat ze zo aandacht krijgen... negatieve aandacht is ook aandacht!
Brian wil precies dat ik hem optilt als ik staat te koken, met Mike bezig bent etc nou dan kan komt er een serenade daar zeg je u tegen. Sinds kort lukt het me om hem te negeren en tot nu toe kan ik zeggen dat het werkt
En het is waar wat je zegt hoor als je zelf moe bent, kan je ook iets minder hebben en het lijkt alsof ze dat als 1e door hebben hé!

nou meid succes ermee en hou jezelf voor het zijn buien

liefs Achnita
mv Mike (4 jr) en Brian (16 mnd)

Hoi!!

Ik denkt dat elk kind wel zo'n periode heeft...Ik weet niet of je dat als vervelend moet zien.Als ze jou roept om iets te laten zien, zal ze dat waarschijnlijk erg leuk vinden om met jou samen te doen,een soort ontdekkingstocht,en mama gaat mee!!!Fleur vind het ook altijd erg leuk als ze op zo'n manier aandacht krijgt..Dan is ze helemaal tros op zichzelf dat ze duidelijk kan maken wat ze bedoelt!
En ja, het gevecht met luier en slaapzak,melk niet op willen drinken..Haar melk zal ik me niet te veel zorgen over  maken,als ze niet wil zal ik haar gewoon laten..Zodra zij merkt dat je er geen strijd meer van maakt, zal ze misschien juist wel weer goed gaan drinken.De luier en slaapzak ook zelf rustig blijven..Negatieve aandacht is ook aandacht..Vinden ze alleen maar leuk!!
Ik hoop dat ik je hier een beetje mee heb geholpen..Misschien zou je het zelf heel anders doen hoor!!!Maar succes!!

Groetjes Elma,mama van Fleur

Terug
Bovenaan