alweer een stuitligger....

Nou ja, zoals de titel al zegt, deze meneer of mevrouw ligt in de stuit. Ben ik effe niet blij mee. De vorige zwangerschap liep exact zo, alleen toen kon er gedraaid worden (wat niet hielp want mw draaide tijdens de bevalling vrolijk terug). Deze beeb ligt in de half onvolkomen stuit, d.w.z. een been omhoog en een omlaag. Ben nu 31 weken zwanger, dus het kan nog draaien, maar mijn ervaring is dat ze bij mij lekker met het hoofd omhoog blijven liggen.
Tenzij ze gedwongen worden door de gyn;-)
Ach ja...we zien wel, heb al wel aangegeven dat ik liever niet ingeleid word en ook geen keizersnee wil. Als tijdens een stuitbevalling een ks noodzakelijk is, prima, maar niet nu al gaan plannen, zeg maar. De gynaecoloog is gelukkig een heel relaxte vrouw, en we hebben nog even.......

Clasce, is het bij de eerste een stuitbevalling geworden?

Ik breek even in van het november-forum. Ben nu 38w4d en onze baby ligt ook in stuit. Dit is ons eertste kindje. Hij lag gewoon goed en is op tijd van 2 1/2 uur geboren. Vandaar dat ik nu graag een stuitbevalling zou proberen. Zie een keizersnee echt niet zitten. Dit mag hier tot 40 weken, dus er is wel een keizersnee gepland op de uitgerekende datum.
Inleiden doen ze niet hier, bij een stuit, omdat ze bang zijn dat de weeën niet krachtig genoeg zijn en er complicaties op treden.

Vind het heel spannend en hoop echt dat het een dezer dagen gaat beginnen.

Hopelijk draait jullie baby nog. Maar je eigen gevoel zegt er ook wel wat over denk ik. Ik had ook toen ik het met 29 weken wist, meteen het gevoel dat ze niet ging draaien en dat is ook niet gebeurd. Versie was gelukt, maar ze draaide meteen weer terug.

Nog een stuitliger hier. Ben nu 31 weken, dus de kleine man heeft nog wel tijd om te draaien. Zie het handmatig draaien niet zitten. Als ie zo lekker zit, lekker laten zo. Ik zie wel hoe de bevalling of keizersnee gaat lopen. Eerst maar even afwachten wat er gaat gebeuren...

Goh, das vervelend. Ik hoop echt voor je dat het kindje nog gaat draaien. Gelukkig is er idd nog tijd... Ik ben vandaag naar de vk geweest en tot nog toe lag ons kindje ook in een stuit, maar ja hoor, nu ligt het ineens keurig met het koppie in het bekken. Toch een opluchting!
Ik hoop dat het jou ook zo zal vergaan...

Das idd vervelend..hoop dat ie optijd goed gata liggen.

Die van ons ligt tot nu toe ook steeds in een stuitligging. Ben nu 30 wkn en 3dgn, en volgende week di moeten we weer naar de vk en ben erg benieuwd hoe hij er dan bij ligt. Het boefje :p

He Dames.. hier dan geen stuit maar een dwarsligger.
Ondertussen ben ik 33.4wkn zwanger en gaan ze met 35.1 proberen te draaien anders wordt het zeker een ks.
Tegen beide zie ik erg op het draaien maar ook zeker de kans op een ks met een dwarsligging.
maar ja we moeten het maar afwachten.

De 1ste 2 lagen goed met het koppie naar beneden 1ste gehaald (weeen opgewekt)met 38.3 omdat ze niet meer groeide 2de spontaan met 40.3 dus niet iets wat we al gewent zijn.

Terug
Bovenaan