He hoi Imme,
Het kan inderdaad zijn dat je eisprong dan al geweest is, of op de dag dat de test negatief aangaf heeft plaatsgevonden. (Wanneer het streepje erg duidelijk is, dan betekent het dat een bepaald hormoon een piek heeft bereikt. Dan vindt de eisprong 24-48u daarna plaats).
Wij gebruiken ook ovu-testen en bij mij is het 2e streepje nog nooit donkerder geweest dan de test-streep. En volgens de handleiding moet dat streepje even donker of zelfs donkerder zijn... Maar ik heb ook ergens gelezen dat als het streepje niet even donker of donkerder is geworden en de dag erna niet meer te zien, dat dan waarschijnlijk de eisprong wel is geweest.
Dat jij ook wat ongi gevoelens en wat kranpjes hebt, kunnen ook tekenen zijn van een eisprong.
Als dit inderdaad je eisprong was, dan wordt je als het goed is 2 weken later ongesteld (of niet, als je zwanger bent). Maar als je dus 2 weken later ongesteld wordt, dan weet je dus achteraf dat toen wel je eisprong is geweest.
Bij mij klopte het achteraf altijd, ondanks dat bij mij het streepje nooit donker genoeg (volgens de handleding) werd.
Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.
Veel succes!
Liefs,
Hopey