alweer een vraag over ovu.testen!!

A

Anoniem

Guest

Omdat ik niet wijs werd van mijn temp. lijst vorige ronde, ben ik maar eens ovulatietesten gaan gebruiken. Ik ben afgelopen donderdag gestopt met bruine afscheiding, na 13 dagen! Nu ben ik zaterdag begonnen met de ovu.testen. Deze gaf zaterdag bijna positief aan, zondag ook en vandaag weer helemaal negatief??!! Hoe kan dit?

Heb wel last van ongigevoel in mijn buik en steekjes en meer afscheiding. Kan het zijn dat mijn ei al geweest is en daarom van bijna positief naar negatief ging?

En kan dat al wel zo snel na mijn menstruatie?

Imme xx

He hoi Imme,

Het kan inderdaad zijn dat je eisprong dan al geweest is, of op de dag dat de test negatief aangaf heeft plaatsgevonden. (Wanneer het streepje erg duidelijk is, dan betekent het dat een bepaald hormoon een piek heeft bereikt. Dan vindt de eisprong 24-48u daarna plaats).  
Wij gebruiken ook ovu-testen en bij mij is het 2e streepje nog nooit donkerder geweest dan de test-streep. En volgens de handleiding moet dat streepje even donker of zelfs donkerder zijn... Maar ik heb ook ergens gelezen dat als het streepje niet even donker of donkerder is geworden en de dag erna niet meer te zien, dat dan waarschijnlijk de eisprong wel is geweest.
Dat jij ook wat ongi gevoelens en wat kranpjes hebt, kunnen ook tekenen zijn van een eisprong.

Als dit inderdaad je eisprong was, dan wordt je als het goed is 2 weken later ongesteld (of niet, als je zwanger bent). Maar als je dus 2 weken later ongesteld wordt, dan weet je dus achteraf dat toen wel je eisprong is geweest.
Bij mij klopte het achteraf altijd, ondanks dat bij mij het streepje nooit donker genoeg (volgens de handleding) werd.

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.

Veel succes!

Liefs,

Hopey

He Imme!

Heb je geteld 13 dagen van de eerste dag van je ongi? Das wel lang!!! Dan kan het zijn dat je ei geweest is ja...
In de bijsluiter zit toch een lijstje met de cyclusdagen en de daarachter staat de dag dat je moet/kan beginnen met de test. Ik heb 28 dagen cyclus en dan moet ik op dag 9 of 10 beginnen met testen....
laat je nog ff weten?
xxx maan

Hoi!

Bedankt allebei voor jullie reacties!

Hopey: tis idd afwachten of het dan klopt over 14 dagen! Zou dan wel de eerste keer zijn dat mijn cyclus ‘normaal’ verloopt! Wel gek, in de bijsluiter staat echt dat de lijn even donker of donkerder moet zijn dat de controle lijn! Nou hij was niet helemaal even donker, maar het schilde echt bijna niets! Dit had ik 2 dagen en vanmorgen was ie echt vet negatief! Maar als jij dit ook hebt gehad en je herkend dit, dus dan zou het vast wel kunnen!

Maantje: ik heb idd afgelopen menstruatie 13 dagen gevloeid! (veel bruine afscheiding) Dat vond ik ook echt lang! Maar mijn cyclussen zijn een zooitje en ik ga volgende maand (13 mei) voor het eerst naar de gyn.

Hoe gaat het met jullie?

Imme xx

He Imme!

Ooooh wat erg zeg...dat gerotzooi ook met die cyclussen...wou dat iedereen gewoon eens 28 dagen had! Zou zoveel makkelijker zijn he?
Jeetje je hebt wel lang gevloeid dan..maar dan kan dus je cyclus ook langer zijn...aahh ik begrijp dat je er gek van wordt!!!!!

Ik hoop dat je wat wijzer wordt bij de gyn! En dat we eindelijk een frummel mogen hebben! Laat je weten hoe het is gegaan?

xx maan
ps hier alles wel oke na mk vorige maand...doe deze maand rustig aan en ga mezelf heerlijk verwennen!!!!!!!!

Hoi maantje,

joh, wat vreselijk van je miskraam! ik hoop voor je dat je allemaal goed gaat? Doe rustig aan he? het is echt niet zomaar iets! Vergeet jezelf in iedergeval niet! Ik hoop voor je dat je snel weer zwanger bent!

Imme xx

ps. mijn vermoeden is dat ik in jan.07 ook een vroege miskraam heb gehad.. paar dagen overtijd na positieve ovu. testen hiervoor, heel veel pijn en bloed en licht positieve zw. test.... gaat je echt niet in de koude kleren zitten!

Terug
Bovenaan