alweer een vraagje van mij

Hoi,

Ik lees dat je absoluut hydrofiele luiers in huis moet hebben, maar waar gebruik je die allemaal eigenlijk voor?
en is er een alternatief? Ik wil namelijk niet teveel kopen, mocht ik het niet gebruiken (een nare ervaring achter de rug...)

groetjes en alvast bedankt voor het lezen

Hallo,

Ik heb hydrofiele luiers gebruikt voor het afdrogen van de baby, voor onder het hoofdje in het ledikantje en kinderwagen (ivm spugen). En nog steeds leg ik ze op de waskussenhoes (ivm afdrogen billetjes).

Of er een alternatief is weet ik zo snel niet. Ik heb er veel (24 st.) en heb er beslist geen spijt van ze gekocht te hebben.

Inderdaad, op de meeste lijstjes staat 12 of soms nog minder, maar je kunt die dingen overal voor gebruiken, heb mijn dochter er tot een jaar of twee nog mee afgedroogd...

Maar goed ik had er eerst  10 en heb erbij gekocht en nu heb ik er 20

Yvonne

Ik heb er ook een stuk of 20 en gebruik ze ook werkelijk overal voor. Ach en anders schaf je er toch 6 aan en koop je er na de bevalling toch nog bij als je ze gebruikt.
Ik weet niet of er een alternatief voor is. Het zijn namelijk dunne doeken maar toch stevig. Een theedoek of zo is te dik en veel te ruw, dus tsja.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

tip:koop er veel!ik vond het ook onzin,maar kwam er al na 1 dag achter dat die dingen fantastisch handig zijn.veel fijner dan een gewone handoek.ik gebruikte ze na de bevalling voor het droogdeppen van mn scheurtjes en hield er 1 op mn borsten toen ik ging lekken(compressen zaten niet fijn)en verder gebruik ik ze dan voor t afdrogen van boas(2 stuks),ligt er altijd 1 op het waskussen,omdat boas altijd plast als je de luier afdoet,in het ledikantje en in de kinderwagen onder t hoofdje(als ze dan spugen hoef je niet het hele bedje te verschonen).ik had er 12,maar heb er op de 3e dag nog 12 gehaald want toen zaten ze allemaal in de was.
groetjes kari

Hoi,

Ik denk dat dat nu 1 van de dingen is waar je er beter meer van kan aanschaffen dan dat er op het lijstje staan.
Je gebruikt ze voor zoveel dingen. En ik heb mijn dochter er een jaar lang mee afgedroogd. En ze liggen in het bedje en de kinderwagen en de box. En in de luiertas, mocht je kindje ergens op visite zichzelf onderspugen kan je ze wassen en afdrogen. Ook handig om op vreemde aankleedkussen te leggen onderweg.
De eerste tijd spuugde mijn dochter regelmatig en verwisselde we de hydrofiel in haar bed soms wel 3 keer per dag.
Ik zou zeggen 18 stuks is niet gek.
Aankleedkussen hoezen is ook zo'n ding. 4 Stuks is niet gek, elke keer als ik de luier van mijn dochter verschoonde plaste ze alles nat. En vaak vaker dan 4 keer per dag, dan maar een hydrofiel erop.

Groetjes

Hoi,
Zoals je al kunt lezen, zijn ze erg handig. Ook ik heb mijn oudste er heel lang mee afgdroogd en voor de tweede kan ik ze ook niet aangewassen krijgen.
Maar je kan er idd ook eerst een paar aanschaffen, ivm met je nare ervaring. En als alles dan goed gaat, dan kun je er altijd nog bij halen. Zijn bijna overal te koop, hema, etos, enz.
Succes,
Groetjes Sil

Terug
Bovenaan