alweer mis??!!

Hallo,

Ik ben nu ongeveer 9 weken zwanger, maar sinds gistermiddag verlies ik kleine beetjes donkere afscheiding. Ik dacht zelfs een paar keer een sliertje bloed te zien. Ik weet pas sinds een week dat ik zwanger ben ( na 2 eerdere miskramen met 13 en 9 weken)
Ook zijn mijn pijnlijke borsten niet meer pijnlijk!!Na een nacht huilen en weinig slapen barst ik nu natuurlijk ook nog van de hoofdpijn.  Ik heb maandag een afspraak bij de gyn, maar ik wil eigenlijk niet zo het weekend in. Zal ik dan toch maar eens bellen? Ben altijd bang dat ze me een aansteller vinden en zeggen, je kunt best wachten tot maandag!
Ik ben inmiddels 40 en ik weet dat het risico op een miskraam nu nog groter is dan 8 jaar geleden toen ik mijn dochtertje kreeg. Daarvoor had ik een miskraam gehad en nu een jaar geleden in juli.
Jullie zullen wel denken, wat wacht die ook te lang voor een tweede, maar mijn toenmalige man besloot mij na de bevalling te verlaten. En ik heb sinds 2 jaar een nieuwe lieve vriend waar ik heel graag een kindje mee zou krijgen.
Ik heb het idee dat het me niet gegund is, ik word er helemaal depri van...
liefs smartie

Zo is het bij mij ook begonnen, met alleen een beetje rozige afscheiding, ook met 9 weken. Ik heb toen onmiddelijk de gynacoloog gebeld en kon gelukkig meteen een afspraak voor een echo krijgen. Daar werden mijn bange vermoedens onmiddelijk bevestigt. Ik zou dan ook gewoon gaan bellen als ik jou was en er op hameren dat je langs mag voor een echo. Het hoeft natuurlijk niets te zijn, maar dan weet je in ieder geval meer.
Trouwens heel bekend hoor, die depri gevoelens. Ik heb ze ook. Ik ben nu 41 en het wil nu na mijn miskraam steeds maar niet lukken. En daar kun je flink van balen. Je hoopt zo op een nog een kindje en ondertussen zit je leeftijd je in de weg. Aan de andere kant lees je dan weer verhalen van vrouwen die op hun 45 nog zwanger raken en dan moet het toch voor ons ook nog mogelijk zijn?

groetjes en veel sterkte, jannie

eng he, bloedverlies! ik heb er zelf ook last van gehad. Bij mij bleek het onschuldig. Ik hoop dat dit voor jou ook zo is.
Maar je moet gewoon bellen hoor. Want als het nog wel goed is, is die spanning helemaal niet goed voor je kindje.
Bij mij zei de assistente toen wat bot, nou als het mis is kunnen we er toch niks aan doen.
net of ik dat niet wist, maar dan heb je tenminste zekerheid, hoe rot misschien ook.
Ik mocht wel komen!
Sterkte ermee!

gr.
Patricia

Hoi dames,
Allereerste bedankt voor jullie reactie. Ik denk dat ik idd maar effe ga bellen  voor een afspraak voor het weekend. Mijn gyn heeft de vorige keer met de miskraam gezegd, dat ik altijd kan bellen als ik denk dat er iets mis is, maar toch ben ik dan bang dat ik zo ´n ongeinteresseerde assistente aan de lijn krijg die het allemaal niet nodig vind. Maar het idee dat ik zo het weekend in moet, staat me helemaal tegen. Dan weet ik het nog liever!!
Ik las net ergens dat het wel vaker voorkomt dat je rond je 10e week minder voelt, maar ik ga toch no steeds van het ergste uit.
Mijn vriend komt zometeen naar huis, hoop ik dat ik vanmiddag terecht kan ) dan zit ik daar tenminste niet alleen met de ellende...ik ga maar eens bellen...
ik laat weer van me horen liefs Smartie

Zo, ik heb gebeld en ik kan vanmiddag om 15:00u al terecht!!
De assistente was heel vriendelijk, gelukkig en ze deed er alles aan om me ergens tussen te plannen. Daar moet ik dan alweer van janken, erg he.
Mijn vriend kan dan gelukkig mee en eventueel morgen erbij zijn als ik gecuretteerd word. Want dat wil ik dan graag zo snel mogelijk. De eerste miskraam heb ik 4 weken met een dood kindje in mijn buik gelopen, dat vond ik zo'n verschrikkelijk rotgevoel...
En toen alsnog een curettage. De tweede keer vroeg de gyn wat ik wilde, afwachten of meteen curretteren. Ik koos voor het laatste, ik wilde het  eigenlijk zo snel mogelijk uit mij hebben, toen ik eenmaal zeker wist dat het mis was. Alhoewel ik erg opzie tegen de narcose ( voornamelijk het infuus inbrengen, de laatste keer was dat erg pijnlijk) wil ik het toch graag zo snel mogelijk achter de rug hebben. Ook denk ik, vanwege mijn leeftijd.Ik heb niet meer zoveel tijd en deze keer duurde het ook ruim een jaar voordat ik weer zwanger was. Klinkt misschien bot, maar het is de realiteit. Maar ik heb er wel behoorlijk moeite mee deze keer, alsof het na elke miskraam moeilijker wordt. De eerste vond ik ook erg zwaar, maar afgelopen jaar had ik er toch vrij snel vrede mee. Na een "goede"echo met 6 weken, stopte het bloeden maar niet en had ik er ook weinig hoop op. Niet dat het geen pijn deed, denk er nog vaak genoeg aan en heb lange tijd niet naar de eerste echo kunnen kijken.Toch had ik zoiets van: de volgende keer gaat het vast wel goed, maar nu weet ik dat het anders kan lopen...
Ik hou jullie op de hoogte
liefs Smartie

Sterkte voor vanmiddag! Ik hoop dat je goed nieuws krijgt. Ik heb ook 2 miskramen achter elkaar gehad, met 8 weken en toen met 14 weken. Ik ben nu ruim 10 weken zwanger. Een paar weken terug had ik ook bloedverlies, bruin-roze. Ik ging gelijk van het ergste uit maar ik mocht voor een echo komen en alles was goed. Het bloedverlies duurde 2 dagen, sindsdien niets meer.
Laat je ons nog even weten hoe het was vanmiddag?
Ik duim voor je!
Marijke

Hoi,

Ik heb een kloppend hartje gezien!! Ik ben er nog niet helemaal gerust op, het kindje was pas 6 weken ipv de 9 die ik dacht, maar de gyn zei dat het er goed uitzag en dat het door mijn onregelmatige cyclus, best kon dat ik pas 6 weken ben. Over 2 weken terug en dan verder kijken. Ik probeer nu te gaan genieten,maar het blijft lastig. Vorige keer was er ook een hartje maar bleek het de dag erna overleden te zijn. Mijn vriend meent dat het hartje toen   moeilijker te zien was en ook langzamer klopte. Ik hoop dat hij gelijk heeft!!
liefs Smartie

He smartie,

hoe gaat het nu met je?? ben je inmiddels al gerustgesteld?? Of twijfel je nog steeds omdat je korter zwanger bent dan jezelf had verwacht??

liefs Yosha

Terug
Bovenaan