Alweer oorontsteking

Nou meiden wij hebben weer een drama weekend achter de rug. Gisterenmiddag zaten we weer met Maaike bij de ha post. Weer twee dagen met hoge koorts (over de 40 graden). En weer een oorontsteking.
Nu moet ik helaas zeggen dat ik het wat minder kon hebben omdat we al de hele week 's nachts wakker zijn gebeld omdat Henk dan weer voor een storing weg moest.

Even een vraag: Heeft een van jullie kindjes al buisjes en helpt dat echt goed. Hier op het werk kreeg ik de tip om om buisjes te vragen. Dat schijnt echt enorm te helpen.

Groetjes van een redelijke vermoeide

Inge

hoi Inge,

ja wij hebben ervaring met buisjes :) en dat is echt super!
Sarah had al vanaf dat ze 3 maanden was continue oorontsteking, maar de artsen vonden haar steeds te jong. Nu heeft ze dus al weer ruim een half jaar buisjes in haar oren en hebben ze haar neusamandel weggehaald en het is echt een 100% verbetering hier!
Ik zou zeker een verwijzing voor een kno arts vragen, die kan dan goed kijken of het voor Maaike zinvol is.
Wij hebben voor ons gevoel echt een jaar lang doorgemodderd terwijl het relatief simpel verholpen had kunnen worden. Met onze tweede hebben we ons ook voorgenomen dat als die dezelfde klachten heeft we veeeel eerder aan de bel trekken.

Nou meid sterkte daar.
Groetjes Tamar

Hoi Tamar,

Fijn dat je zo snel reageerd. Ik had hier op het werk inderdaad ook begrepen dat buisjes echt helpen. Hoe veel last hebben de kindjes van het geven van de buisjes. Is dat een hele pijnlijke geschiedenis of valt dat heel erg mee.

Ben zelf echt zo onzeker als het om de ziektes van Maaike gaat en wil graag van te voren een beetje weten wat ik kan verwachten.

Groetjes
Inge

Hoi Inge,

Mijn buurjochie van 4 heeft laatst buisjes gekregen, hij was alleen huilend uit de narcose gekomen.
Maar dat hoort er geloof ik wel een beetje bij; of huilend in de narcose of er huilend uitkomen.
Maar de volgende dag speelde hij alweer buiten!
De eerste dag moest hij nog binnen blijven...
Maar ik weet ook van iemand die naar een homeopaat is geweest en met een paar korrels om de zoveel tijd ook al veel minder last had.
Misschien dat dat nog een idee als tussenstap is?

Kan het ook zijn dat de eerste ontsteking niet helemaal weg was?
Dat het gewoon weer op is komen zetten??

Veel beterschap voor je meissie en sterkte voor jullie!

Groetjes Sas

hoi hoi,

ik vond het buisjes inbrengen en amandel knippen echt reuze meevallen. We hadden Sarah wel goed voorbereid (voor zover mogelijk) dus ze wist wat er ging gebeuren. De narcose was even naar vond ik...ik vond het lastig om haar in mijn armen te hebben terwijl ze haar in slaap brachten. Alles ging wel helemaal goed mar dat vond ik emotioneel het lastigste.
Ze kwam overigens huilend en boos uit de narcose. Echt helemaal overstuur en gewoon WOEST. Maar alles was snel weer vergeten en we waren snel weer thuis. Ze is die middag wat hangerig geweest maar dat was dan ook alles.

Eigenlijk heeft ze er zelf geen last meer van gehad, geen nabloeding in ieder geval en ze mocht een paar dagen ijsjes eten :) dat vond ze wel leuk.
We hebben haar wel een paar dagen lekker rustig thuis gehouden en niet naar het kinderdagverblijf gebracht. Dat mocht geloof ik ook niet ivm infecties enzo.

Sinds de operatie is ze eigenlijk niet meer ziek geweest terwijl ze daarvoor altijd ziek was. Veel verkouden en heel vaak oorontstekingen. Maar niets meer van dat alles. Als ze nu een loopneus heeft (en niet eens groen hihi) is het al veel.

Wij hadden overigens ook echt alles al geprobeerd inclusief een homeopaat maar niets hielp.

Succes maar weer,
Tamar

Hoi meiden,

Het is niet hetzelfde oor als de vorige keer dus het is echt weer een nieuwe ontsteking. Dat is ook meteen een probleem dat ze er eigenlijk (mocht het omslaan naar een bacteriele infectie) niets voor kan krijgen volgens mij.

Ik weet nog niet hoe het is gegaan vandaag bij oma want ik heb gewerkt en Henk haalt haar zo op. Maar ik hoop eigenlijk dat het al beter gaat. Anders morgen naar de huisarts en dan maar een informeren naar buisjes. Ik weet helaas zelf heel goed wat het is en kan dus ook de hele dag wel janken als ik bedenk hoeveel pijn mijn kleine meisje nu heeft.

Groetjes
Inge

Ha Inge,

Veerle heeft net als Maaike erg vaak oorontsteking, ik weet hoe zielig het is en hoeveel pijn het doet. Wij hebben voor Veerle ook al zoveel kuren gehad en in januari vertelde de ha ons dat dit echt voorlopig de laatste kuur moet zijn en gelukkig heeft ze het daarna niet meer gehad.

Mijn nichtje heeft ook buisjes en daarna is ze eigenlijk niet meer ziek geweest. Ik heb me voorgenomen als Veerle nog een keer oortonsteking krijgt dat ik dan ook naar de buisjes ga vragen.

Sterkte!!!!
Groetjes, Floor

Vervelend zeg, dat Maaike zo vatbaar is voor onstekingen. Wat dat betreft bof ik, want beide kinderen hebben nog nooit oorontsteking gehad.

Maar ik zou er goed naar laten kijken hoor. Mijn man had als kind ook om de haverklap oorontstekingen waarvoor hij medicatie kreeg. Daardoor heeft hij nu een slecht gebit, want vroeger was die medicatie zoete troep.

Maar wat erger was, de oorontstekingen zijn uiteindelijk een poliep geworden, waardoor ze hamer en aanbeeld uiteindelijk hebben moeten verwijderen. Hij is dus aan 1 kant doof.

Nu is dat bij hem een proces van jaren geweest, en ik wil je verder ook niet bang maken, maar ik zou gewoon aandringen op verder onderzoek!

Terug
Bovenaan