Alweer op het wachtbankje.

Lieve meiden,
Even wat frustratie van me afschrijven. De vierde poging IUI nu, en de eerste week
wachten hebben we gehad. De makkelijkste maar ja nu weer deze week.
Volgens mij voel ik nu alweer krampen in m'n onder buik. Nee, ik heb niet
zoveel hoop meer dat het op deze manier nog gaat lukken, maar ja ik mag
pas naar zes of zeven pogingen over op IVF. Mijn gyneceloog zei namenlijk
dat er aan IVF soms mensen kunnen overlijden!!! sorry hoor ik heb het nog
nooit gehoord, tuurlijk zitten er meer risico's aan maar ze houden je toch goed
in de gaten? Echt heb ik weer, ik wist niet wat ik daar op moest antwoorden.
Iemand anders dit wel eens gehoord, laat het me weten, Groetjes Miranda

Hoi Miranda,
Dat heb ik nog nooit gehoord dat je van IVF kunt overlijden. Ja alles kan. Op straat kun je ook overlijden als er een auto over je heen rijdt. NAtuurlijk moeten ze je wijzen op eventuele risico's. Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord, maar zit ook niet in het IVF-traject. Zit wel net als jij op een wachtbankje. Heb een paar weken HSG-onderzoek gehad en zou nu iets verhoogde kans hebben op zwangerschap. Nu maar afwachten of het raak is, maar ik voel niets bijzonders. Misschien verwacht ik er ook te veel van...Afschuwelijk vind ik dat steeds, maar afwachten en dan is er toch weer niks gebeurd. Veel succes! liefs Poek

Hoi Miranda, wat ik trouwens wel eens heb gehoord dat iemand overstimulatie heeft gehad en daardoor op de IC terecht is gekomen. Misschien bedoelt je arts dat, dat het niet zonder risico's is...liefs Poek

Hoi Miranda

Ik ben zelf bezig met ivf en dood gaan daaraan gebeurt niet. Het ergste wat er kan gebeuren is ovestimulatie. Dit is trouwens een absolute afrader. Daar kan je wel aan overlijden als ze te laat zijn. Ik heb zelf een overstimulatie gehad met een iui (ben een week onder controlle geweest en ze zijn erg bezorgt dat het goed gaat en vooral dat het niet verslechterd, maar ik had ook geen gekantelde eierstokken) en niet met een ivf, dus dan is iui dus net zo gevaarlijk zou ik zo zeggen (geldt voor mij, mijn lichaam reageert heftig op de hormonen, ook met een lage dosis)
Maak je niet al te druk, heel veel vrouwen hebben ivf gehad.

Liefs

Lydia

Hoi Miranda,

Ik herken je verhaal wel. Ook wij zitten al weer een tijdje in de IUIreeks. Zaterdag heb ik de inseminatie voor mijn 5e keer al weer. Bij ons gaan ze door tot de 6e poging en daarna wordt het ook IVF voor ons. Ik ben het ook meer dan zat en voel me iedere maand slechter. Het wachten vind ik vreselijk, ook van de  hormonen heb ik veel last. Heb jij dat ook? Ik heb Clomid 100 en Pregnyl...
Succes met wachten en ik sluit me snel bij je aan!

Liefs,

Ginger

Hallo Ginger,
Ik spuit Puregon en Pregnyl.En heb vooral nu veel stemmings wisselingen,
maar ja ik denk dat het ook wel weer door de spannig komt.
Telkens denk ik weer, ik laat me deze maand niet gek maken maar
nu het moment weer dichterbij komt...kan er niks aan doen.
Wel hebben we het idee dat het met IUI niet zal lukken maar dat
we dit dan toch maar moeten ondergaan om dan vervolgens met IVF
te kunnen starten. Sucses voor iedereen, en ik vind het fijn om
hier zo mijn verhaal, spanning kwijt te kunnen, Groetjes Miranda

Hoi Miranda,

Dat gevoel van zinloosheid is heel herkenbaar.
Voor mij is de IUI eigenlijk al afgeschreven als geschikte behandeling voor ons. De resultaten van de goede zaadcellen waren dan wel goed ( 3,4 - 4,4- 6,2 en 12 miljoen), maar ik heb er weinig hoop meer in dat een 5e of 6e keer wel iets op zal leveren. Waarom dan 4x niet, denk ik dan. Ik weet dat dit niet helemaal reeel is, want er zijn genoeg meiden die bij een 6e of zelfs 7e keer zwanger zijn geraakt. Voor mij is het ook uitzitten van nog 2 pogingen om dan maar met IVF te starten. Ik zie daar wel tegenop, maar heb daar op dit moment gewoon meer vertrouwen in.
Ook hier stemmingswisselingen... ik heb al veel last van depressies en de medicatie versterkt naar mijn gevoel dit alleen maar.... En idd: de spanning werkt niet mee!
Fijn dat je je hier toch thuisvoelt en je je verhaal en spanningen kunt delen. Ik vind dat ook prettig, zeker omdat er maar weinig mensen in mijn omgeving het weten, laat staan hetkunnen snappen!

Sterkte en een dikke knuffel!

Ginger

Lieve Miranda en Ginger,
Ook voor jullie spannende weken
Miranda nog 1 weekje wachten of mag je al eerder testen ?
En Ginger morgen de inseminatie en wanneer mag jij dan testen
Ik heb inmiddels plaats gemaakt voor jullie op het wachtbankje want onze IVF (2e) is mislukt
Gelukkig nog 4 cyro's over dus nog 2 kansen
Zo zie je maar dat IVF ook weer geen garantie op een zwangerschap biedt...al hoop ik, en velen met mij ,daar wel op
Er zijn gelukkig veel goede resultaten dus daar houd ik me aan vast
Ik heb tot nu toe geen problemen gehad hoor met IVF, ook geen overstimulatie dus er zijn ook minder 'enge' verhalen.
Ik vind de hele behandeling psychisch zwaar, NIET lichamelijk !
Kom op, er zijn nog kansen dat het met IUI wel lukt , pak die kansen, IVF kan altijd nog
Ik heb nu al 6 terugplaatsingen (binnen 2 IVF pogingen)  achter de rug en dat is ook niet gelukt maar ik laat de moed nog niet zakken !!

Blijf positief, vooral voor deze poging want daar zitten jullie middenin. Verder vooruit kijken kan altijd nog

Veel sterkte met de spanning

Liefs, SunshineJo

Terug
Bovenaan