Alweer ruzie

Ik word er echt gek van. hebben mijn man en ik alweer ruzie. volgens hem ben ik altijd sago en negatief en is niets wat hij doet goed.. ik zou hem dit dan in alles laten merken, ook al zeg ik niks hij merkt het toch... zucht ik vind het echt aanstellerij. Hij voelt zich niet gewaardeerd...
Het lijkt alsof wij in 2 werelden leven want ik weet dat ik niet altijd de vrolijkste thuis ben maar altijd sago...??? hij vind dat ik over alles negatief ben.
Dit is dus echt niet waar. Ik ben juist vrolijker vind ik nu ik leuk werk heb gevonden en lekker drie dagen in de week kan werken.
wat wel veranderd is de laatste tijd is dat ik er genoeg van heb om altijd alles achter hem aan op te ruimen, sokken, onderbroeken, ontbijtspullen, de keuken als hij heeft gekookt enz. voorheen koos ik er altijd bewust voor om hier geen probleem van te maken en ruimde ik het gewoon op omdat ik de geen ben die "last" van de rommel heeft. en ik geen zin had om irritaties te veroorzaken/teweegbrengen over zulke kleine dingen.
Maar dat ben ik nu dus wel zat...
ook vind ik het moelijker om naast ons eigen kindje ook voor de 7 jarige zoon van hem te zorgen. hou zielsveel van hem maar het is gewoon zwaar. 2 kinderen en dubbel zoveel was en rotzooi, 3 dagen werken en noem maar op.
Ben dus eind van de week moe en misschien wat prikkelbaarder ja.
Daarbij ook de kwestie van kiezen tussen eigen sport en voetbal van zoon.
Mijn man is dinsdag-donderdag-vrijdagavond en zaterdagochtend weg naar sport. zoon doet sinds kort voetbal op donderdagavond trainen en zaterdag wedstrijd. ik weiger gewoon om hiervoor te zorgen. ik vind dat hij hem dan niet op voetbal had moeten doen. Ik ga hem niet brengen/halen/wedstrijd enz. Moet ik Nooya ook steeds meezeulen.
laat zn eigen moeder ervoor zorgen of zorg zelf dat je niet gaat sporten. Ik doe verdorie meer voor dat jongetje dan zn eigen moeder ooit heeft gedaan. kon daar al niet bij maar nu ik een eigen kindje heb word ik daar gewoon boos over. En wil ik het niet meer doen...Wil genieten van mijn eigen kind.
Sorry voor dit lange verhaal. hoop dat het beetje te begrijpen is. Moest het gewoon even kwijt...lucht op.
Groetjes

dit vind ik echt heel vervelend voor je en denk dat ik je wel begrijp en dan is het op zo'n moment toch fijn dat je hier even alles kwijt kan toch!

gewoon lekker voor je kleine zorgen maar mijn advies is wel om de 7 jarige zoon ook de benodigde aandacht te geven hij hoort er tenslotte wel bij ou niet leuk ijn voor hem hij kan er ook niets aan doen toch??

nog even over dat sprongetje met gillen enz.:
weet niet hoe jouw schema loopt maar bij ons liep het als volgt:

9.00 fles
13.00 fles
17.00 fles
20.30 fles

wij waren tot einde raad door het gillen dat we haar uiteindelijk eerder in dr bed gestopt hebben en dat hielp dus nu is ons schema als volgt:

8.30 fles
12.30 fles
16.00 fles
19.30 fles

hoop dat je er wat aan hebt want het is nu in 1 x over al dat gegil en geschreeuw het was blijkbaar bedtijd!!! ;)

oh ja ou gewoon proberen om dit met je man bespreekbaar te maken en aan te geven waarom je volgens hem altijd sago bent terwijl je zelf denkt van niet. vertel hem in een rustig gesprek dat je je irriteert aan de punten die je omschrijft en of hij zou willen helpen met zijn zooi op te ruimen zodat jij dan ook minder sago wordt want dat word je volgens hem..

als hij nou zijn eigen zooi opruimt hoef jij niet meer sago te zijn toch??

succes!!!

Laat je man dit verhaaltje eens lezen...
Dan snapt hij misschien hoe en wat en kan er overbepaalde dingen eens gepraat worde, wellicht lucht het bij jouw eens op!
Maar sterkte ermee!!!

Hmmmm, ik heb hier een beetje een dubbel gevoel over. Jij bent namelijk een relatie aangegaan met een man die al een kind heeft. Dan draai je inderdaad ook soms op om mee te gaan naar voetbal oid. Dat jongetje kan er namelijk ook niks aan doen. Mijn oudste gaat om het andere weekeind naar zijn vader. Op zaterdag moet de oudste ook naar zijn clubje toe. Het weekeind dat hij dan bij zijn vader is, moet zijn vader daar voor zorgen. Maar die werkt vaak in het weekeind, dus dan moet zijn vrouw het doen. Maar dat vind ik dus echt wel het probleem van mijn ex en zijn vrouw hoe ze dat in zijn weekeind oplossen, we zijn tenslotte deze omgangsregeling overeen gekomen. Anders zou het betekenen dat mijn oudste nooit op een sport of clubje kan, aangezien dat vaak in het weekeind is. Uiteraard is hij wel met onderling overleg op de club gegaan.
Natuurlijk is het wel stom dat jouw man dus wel de tijd voor zichzelf neemt om te gaan sporten en dus de totale verantwoordelijkheid aan jouw overlaat. Ik denk dat daar de schoen wringt. Maak eens een schema met hoeveel tijd hij voor zichzelf heeft, en hoeveel tijd jij voor jezelf hebt. Ga daarmee om de tafel zitten en probeer het wat eerlijker te verdelen.

Het is heel lastig om de patronen die jullie hebben met het huishouden te doorbreken. Jij hebt al die tijd de zooi achter zijn kont opgeruimd. Hij zal nu moeten wennen aan het feit dat je dit niet meer doet. Ik vind het zoiezo belachelijk dat je onderbroeken en sokken achter zijn kont moet opruimen. Het is een kleine moeite om het zelf in de wasmand te doen. Ik leer mijn kinderen dat ook al op heeeele jonge leeftijd (hebben de toekomstige partners er ook profijt van ;-) )

Tja, die was... pfffff, daar kijk ik soms ook tegenop. Wij zijn nu met zn vijfjes, en het is echt soms een heeeeeele berg was..... Maar ja, hier is het echt soms verstand op nul, en gaan maar. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik een vent heb die dus wel meehelpt in het huis. De was, de strijk, stofzuigen, bedden verschonen, hij doet het allemaal. Je moet hem er alleen wel op wijzen. Uit zichzelf gebeurd het niet.

bedankt voor jullie reacties.
wij hebben gepraat en de lucht is weer geklaard maar het blijft iets wat voor ons blijkbaar punten zijn waar we snel ruzie over krijgen.
Wat t zoontje betreft...de enige rede dat ik hem niet wil brengen en halen is omdat mijn man ervoor kiest om op die tijden zelf wel te gaan trainen. Vooral de zaterdag met de westrijden vind ik dat gewoon niet kunnen. Of kies dan om om de week zelf te gaan trainen ofzo. dan wil ik echt wel om de week mee naar de voetbal. dat vind ik zelfs leuk. Maar mijn man en zn ex hebben samen besloten hem op voetbal te doen omdat dat kon volgens beiden...maar nu blijkt dus dat ik hem bij trainen altijd moet halen en mee moet met wedstrijden....maargoed, vandaag is man niet gaan trainen en mee met wedstrijd dus ik geloof dat hij het toch wel snapt nu....

En over die tijd die ik voor mezelf heb....dat is dus mijn 2 vrije dagen als ik thuis ben met nooya. maar dan moet het huis opgeruimd worden en de was gedaan worden. ik wil dan ook echt over een maand ofzo weer zelf gaan sporten. Nu heb ik echt niks voor mijzelf alleen mijn werk.

en rotzooi achter zn kont opruimen is idd lastig te veranderen. ook bij zoonlief omdat hij precies zn vader is en bij zn ma blijkbaar veel geooorloofd is.
Maar ik ga er nu echt eens goed op hameren. Ze denken er ook gewoon niet aan. mannen he...

Nou bedankt in ieder geval!

ik vind het erg vervelend, maar ben blij dat mijn man niet zoveel avonden voor zichzelf weg is. Ik vind dat een tamelijk egoistische instelling, zoveel trainingsavonden! Dan houd je amper tijd over voor samen...
Over die was... zet drie manden neer, duidelijk gemerkt (witte was, bonte was 30 en 60 graden)
en was niks meer wat er buiten slingert....straks heeft ie geen schoon stuk goed meer in de kast... Alsof je een puber moet opvoeden... maar het is mss ook wel lastig dat je altijd wel gedaan hebt, achter zijn kont opruimen.... dat is niet zomaar om te buigen, mss wel met deze maatregel?

Terug
Bovenaan