alweer smeren met zonnebrand?

Hoi!
Wat heerlijk dat de zon weer regelmatig schijnt he?
Ik twijfel alleen over het spelen en wandelen in de zon, ik ben best snel voorzichtig, bezorgd etc.  Je leest toch veel over schadelijke zonnestralen en dat je met de kleintjes erg moet opletten.
Zijn jullie er erg voorzichtig mee, nu al in april? Of smeren jullie al met de zonnebrand?
Ik vind het juist zo lekker om na de lunch eventjes nog de tuin in te gaan voor hij naar zijn bedje gaat, maar 'officieel' moet je je kindje tussen 12-3 uit de zon houden...
Ik hoor graag wat jullie ervaringen / iedeeen hierover  zijn!
Linda

hoi linn

ik zou het gewoon doen het kan nooit geen kwaad toch?

en door dit zonnetje kun je al aardig verbranden.

succes

gr shirley van forum voorjaar 2008

Hoi Linda,

Toevallig vraag ik me vandaag ook af of de zonnestralen schadelijk zijn voor de kleintjes.
Voor de zekerheid heb ik vandaag toch maar een creme gehaald.(van het merk ROC speciaal voor de kleintjes met factor 40)
De zon was vandaag best fel.

groetjes

Jess

Wat ben ik blij, dat het voorjaar nu toch echt aangebroken is!
Via Marktplaats heb ik voor onze kleine man een paar leuke speledingen voor in de tuin aangeschaft, dus het gaat een gezellige tijd worden.
Enne... met zonlicht maak je zelf je vitamine D aan. Hebben we dat ook weer ondervangen...
Gisteren en vandaag heb ik ons mannetje gewoon ingesmeerd: ook van deze zon kun je verbranden.
Mijn pa heeft zijn jeugdjaren in Indonesië doorgebracht in een tijd zonder beschermingsmiddelen: hij moet nu regelmatig naar de dermatoloog vanwege verdachte plekjes op zijn huid. Ik smeer dus liever een keer teveel dan te weinig.

Groetjes,

Marijon

Kijk uit met voorjaarszon!! Die is scherper dan de zomerzon!
Ik heb zelf zonneallergie, last van hittebultjes  en daarnaast  verbrand ik behoorlijk snel, beetje het idee van een kindervelletje misschien haha!
En ja! Ik ben al verbrand dit jaar  Anderhalf uur in de zon naar mijn spelende ventje zitten kijken en heel mijn decolleté verknetterd!!
Dus ik ben alweer aan het smeren, (bij mijn zoontje dan hè!) Maarja mams moet ook   aan het eigen velletje denken hè? Niet zo slim van mama! Hahaha!

Groetjes Saskia

Dankje voor de reacties! Ja inderdaad maar beter gewoon smeren dan..
Al vindt Julian het niet zo leuk als zijn gezicht ingesmeerd moet worden.
Ik was zelf ook al een beetje verkleurd dus de zon doet het zeker al goed nu!!!

Terug
Bovenaan