alweer voedingschema haha

hoi hoi

vraagje hoeveel eet jullie kleine?
demi lijkt steeds meer te willen eten
en krijgen ze nog de avondfles?

demi haar schema ziet er zo uit

7.30 1,5 boterham met 150cc melk

10.00 1 fruit + water

12.30 1,5 boterham of 2 met 150cc melk

15.30 1 fruit + water of ranja soms

18.00 avond eten grote portie (zo`n olvarit bakje is niet genoeg.....) met wat water

19.30 fles 150cc melk

vind namelijk dat ze best veel eet haha maar ja ze is niet te dik of zo hoor....

en vroeg me af hoe het met die avondfles zit.... hebben jullie die al laten vervallen? en hoe heb je dat gedaan?

kusss

nou er gaat bij ons ook wel wat in hoor, jurjen zijn schema:
om half 9 180 ml water met 6 schep en pap erin
om 10 uur fruit
om 11 uur drinken (water/limo)
om 12 uur 1 boterham
4 uur drinken en een koekje
6 uur 4 stukjes aardappel, beetje jus, 1 schep groente en een beetje vlees en hierna nog een schaaltje toetje

om 7 uur valt hij meestal om van moeheid en slaapt tot de volgende ochten tussen 8 en 9 uur

Kreeg fles als toetje op een gegeven moment en door iets meer warm eten te geven had hij genoeg voor de nacht

groetjes maaike

hoi hio

onze meid is 73cm en 8500gram

ze krijgt:
8.00 pap geldt als 200ml fles
10.00 fruit
12.00 1 boterham en 50ml koemelk
15.00 koekje en paar slokjes ranja
18.00 warme hap (potje is niet genoeg) en 150ml toetje
20.00 150ml max kant en klaar flespap
23.00 150ml max babymelk
soms nachts nog 100ml babymelk

we doen nu nachts warm water, ze heeft dan gewoon dorst maar overdag wil ze niet meer drinken.
en de nacht doorslapen vanaf 20 uur heeft ze nog geen 2 weken gedaan, we blijven oefenen

Ik hou niet echt meer een schema aan...lasse eet met de pot mee en verder is het gewoon hoe laat hij wakker wordt en daar passen we beetje op aan...hij is nu (11mnd) 11,5 kilo en 82cm....

's morgens fles pap van 200cc

tussen 10 en 11uur anderhalf stuk fruit en 150cc ranja/thee oid

tussen 12 en 13uur 2 boterhammen en 150cc koemelk

tussen 15 en 16uur koekje, liga, soepstengel en 150cc ranja

tussen 17 en 18uur warme maaltijd...eet echt werkelijk alles!!!

tussen 19 en 20 uur fles pap van 230 cc

Hier al minstens 4 maanden geen avondfles meer. Ik ben gewoon gestopt na het avondeten om een fles te geven en Thomas heeft er niet meer om gevraagd, dus dat ging heel soepel. Na het avondeten wordt er in principe niet meer gegeten of gedronken. Ik vind wel dat de kleine dan een volledige maaltijd moet eten, maar dat doen ze meestal wel.

Heb dus niets afgebouwd, heb er gewoon ineens geen meer gegeven.

Hoi hoi,

Leuk om dit allemaal weer es te lezen.

Iris heeft eigenlijk nog hetzelfde schema als een paar maanden terug.

8.00 - 200cc water + 6 schepjes
+/- 10.30 - koekje + tuitbeker met roosvicee of een beetje koemelk
12.00 - 1 boterham + 200cc water + 6 schepjes
+/- 15.30 - 1 of anderhalf fruit + tuitbeker die ze 's ochtends ook al had
17.30 - warm eten + toetje
19.15 - 210cc water + 7 schepjes

We gaven Iris meer water bij de voeding omdat ze slecht dronk. Nu gaat het al veel beter, dus ik denk dat we wel kunnen stoppen met het extra water te geven...
En inderdaad als we haar minder flevoeding gaan geven dan zal ze 'savonds ook meer willen eten en geen avondfles meer nodig hebben denk ik.
Maar ja ook wij zitten nog wel met de onregelmatige nachten, lastig probleem blijft het. Zo gaat het goed, maar zo kan het ook weer helemaal mis zijn....

Groetjes Syreetha

aleiyah heeft allang geen schema meer!
ze eet precies het zelfde als wat wij eten. ook heeft ze geen poedermelk meer, maar zit aan de gewone melk.
als wij eten+drinken, doet zij dat ook.
ben blij dat ik van die schema's af ben!

liefs, do

Terug
Bovenaan