Alweer waterpokken????

Hallo
Mijn dochter heeft toen ze een half jaar was (nu een jaar geleden) heel erg waterpokken gehad. De CB arts zag haar toen het op z'n retour was en zei: zo, die krijgt het geen tweede keer! Ze zat helemaal onder!
Nu heeft ze weer vlekjes op haar huid, op haar billen en benen! Het heerste vorige week wel op de opvang; zou ze het toch nog een keer kunnen krijgen????
Of kan het iets anders zijn (volgens mij zijn er tientallen ziekten die beginnen met rode vlekjes.... Hoe weet je dan welke het is?)

Doei
Jeanette

Hoi,

Een maand geleden was ik bang dat mn dochter (nu 15 maanden) waterpokken zou krijgen vlakvoor onze vakantie. Gelukkig heeft ze toen geen waterpokken opgelopen. Toen ben ik op internet allerlei info over waterpokken gaan lezen.. en las dat wanneer kindertjes onder 1 jaar waterpokken krijgen, dat ze later weer waterpokken zou kunnen krijgen. Als ze ouder dan 1 jaar zijn en waterpokken krijgen, dan zijn ze daarna immuun ervoor.

Sterkte,

Jess

Hoi Jeanette,

Het kan altijd terug komen, ondanks dat ze het voor het 1e jaar al (erg) gehad hebben! Thomas heeft het pas geleden ook voor de 2e keer gehad, maar deze keer was het ook echt overduidelijk. Het is nu nog te zien! De 1e keer was bij hem niet zo erg, dus ik had al verwacht dat hij het een 2e keer zou krijgen.
Thomas heeft ook al eens de 5e of 6e ziekte gehad, dat begint inderdaad ook met rode vlekjes. Volgens mij al die soort ziektes beginnen met vlekken en niet zoals bij de waterpokken met bultjes!
Hoop dat het een beetje duidelijk is voor je, en dat je er iets mee kan!

Succes,
Bianca

Bedankt voor de reakties. Het bleek uiteindelijk loos alarm te zijn: de vlekjes zijn weg (waren weg voor ze er goed en wel doorkwamen), de koorts ook en Karlijn is weer haar oude zelf!
Liefs
Jeanette

Terug
Bovenaan