Alweer ziek!

Hé allemaal,
sorry hoor, wil gewoon ff m'n verhaal kwijt.
Ik ben echt bijna nooit ziek. Heb waarschijnlijk door m'n werk op het kinderdagverblijf een uitstekende weerstand opgebouwd en loop constant vrolijk door als er weer een virus is. Nu ik zwanger ben is dat wel even anders. Deze week heb ik me voor de 4e keer ziekgemeld sinds ik zwanger ben. Pff, echt niks voor mij.
In het begin van de zwangerschap was het omdat ze dachten dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had, de 2e keer was 1dagje een buikgriep, de 3e keer een griep en daardoor gekneusde ribben. En nu heb ik afgelopen weekend 2 keer in het ziekenhuis gezeten. Ze dachten eerst zwangerschapsvergiftiging, maar uiteindelijk is het een buikvirus. Was aardig aan het uitdrogen. In eerste instantie wilden ze me houden, maar uiteindelijk mocht ik wel naar huis, als ik het maar heel rusig aan ging doen.
Nou, met lood in m'n schoenen heb ik m'n baas maar weer gebeld. Volgens mij was hij ook niet echt blij. Maar ik kan er toch niks aan doen? Voor mezelf zou ik wel doorgaan, maar ik moet nu toch ook denken aan die kleine in m'n buik?
Ik loop ook al ruim 6 weken met zwangerschapsischias. Sommige dagen echt heel erg kreupel en met veel pijn, maar ik ben wel steeds doorgegaan.
Morgen ga ik het maar wel weer proberen, al zegt iedereen dat ik gek ben en toch minstens deze week thuis moet blijven.Ik hoop echt dat ik de komende 6 weken (wil eigenlijk graag tot 4 weken doorgaan) niet meer ziek wordt. Ik durf hem gewoon niet meer te bellen, erg toch eigenlijk??? Ik snap best dat het vervelend is als iemand ziek is, want er moet wel weer inval geregeld worden. Maar ik kan er toch niets aan doen dat ik nu steeds zo'n pech heb?

Groetjes, Miranda

Groetjes, Miranda

Hoi,
Daar is dit forum toch ook voor? Dat je je verhaal kwijt kan!
En ik zou me niet schuldig voelen als ik jou was, het zijn geen kleine kwaaltjes waardoor je thuis moet blijven. En als er iets met de baby zou zijn omdat je net te lang bent doorgelopen dan vergeef je het jezelf nooit, er zijn even belangrijkere zaken op de wereld dan werk: je hebt een 2e leven bij je! Begrijp dat je er van baalt, zeker omdat je verder nooit ziek bent. Mag hopen dat je werkgever dát ook opgevallen is?!
Kop op! We maken ons vaak veel te druk over hoe het allemaal op het werk verder moet, voelen ons daar verantwoordelijk voor enz. Dat is een werkhouding om trots op te zijn, maar geloof me: het wordt wel opgelost die vervanging.
Luister naar je lichaam, veel sterkte en beterschap! Ik hoop natuurlijk ook dat jij kan doorwerken zolang het kan, maar als het niet kan, dan kan het niet..
groetjes, Rudy

Hoi!

Miranda, allereerst beterschap!
En ik vind echt dat jij en je baby echt het belangrijkste zijn. Dat staat op nummer 1. En ookal is een werkgever niet blij met je ziekteverzuim, kun jij er niks aan doen! Dus geen rotgevoel over hebben! Je bent tot voor je zwangerschap nooit ziek geweest, en laat je werkgever daar maar eens naar kijken. Je afweer veranderd als je zwanger bent en je kunt dus veel aanvalliger worden voor virussen. Mijn advies is echt goed uitzieken, want als je weer "half" naar je werk gaat, heeft je weerstand geen kans zich op te bouwen en dat is niet goed voor jullie! Dus echt meer aan jezelf en de baby denken!

sterkte!

Liefs

heey miranda

zo heb wel respect voor jou dat je gewoon kunt doorwerken op een kinderdagverblijf
ik werk namelijk zelf ook op op een kdv
sta je bij de baby's of peuters?
ik bij de peuters dus die kunnen nog wel redelijk wat zelf, maar als nog red ik het maar amper om de dag door te komen
ik heb namelijk zo ontzettend veel last van me rug, loop al weken bij de fysio..
en aan de andere kant vind ik echt dat je nu echt even aan jezelf moet denken en aan je kleintje in je buik
dat is het allerbelangrijkste!
ik vind het ook gek van je werkgever want bij ons zijn al tig zwangeren geweest en er is volgensmij nog niemand die het gered heeft tot 4 wk aan zijn uitgerekende datum
en ook bijna iedereen gaat minder dagen werken of moet al ruim van te voren stoppen met werken
wist je dat je in je laatste 3 maanden ook niet meer dan 5 kilo mag tillen en dat dan ook maar een paar keer per dag
verder mag je ook maar 1 keer per uur bukken,hurken,tillen ed
nou dat is erg lastig in ons beroep

sorry voor het erg lange verhaal maar iedergeval denk aan jezelf meid
en voel je niet schuldig ook al moet je je elke week ziek melden

xx

Hoi miranda,

Ik ben eigenlijk van het novemberforum. Ben 14 weken zwanger.
Ik werk ook in de kinderopvang sinds 7 maanden.
Ook ik ben vaak ziek. Ik heb behoorlijke spastische darmen en was daardoor al voor mijn zwangerschap vaak ziek. ook doordat ik nog niet zo lang in de kinderopvang werk. beetje combinatie van alles. Nou ging het eindelijk iets beter. Toen werd ik zwanger .
Mijn man en ik zijn er echt onwijs blij mee. het is ons eerste kindje.
Echte zware zwangerschapsverschijnselen had/heb ik niet zoals spugen enzo.
Maar ik heb totaal geen weerstand meer. Ben vaker ziek. Ben ook een dag thuis gebleven omdat ik toen echt vreselijke last van mijn hormonen had. Voelde me echt beroerd. En nu moet ik ineens bij de bedrijfsarts komen. Terwijl er niets te vertellen valt.
Maarja, ben niet de enige. En we weten waar we het voor doen. Ja toch.
Heb alles over voor die kleine.

Maarja, geniet van je zwangerschap.

Groetjes Conny

Terug
Bovenaan