alweer zonnebank

hallo tja dit onderwerp blijft geloof ik ook wel een favoriet he.

maar toch maar weer een vraagje, weet iemand wanneer die pigment op zou kunnen ttreden .

zie je dat gelijk na een aantal keer of kan dat pas later komen bv als je al bevallen bent.

ik hoor nu zulke verschillende verhalen van iedereen.

wie heeft er ooit ervaring mee gehad.

ik ga nu 2x per week een half uurtje en mijn buik heb ik dan wel
ondergedekt, als ik er niet onderga vraagt iedereen of ik moe of ziek
ben. al die overbezorgdheid pfffff.

bedankt zovast voor jullie reactie.

Normaal gesproken wordt je egaal bruin van de zonnebank en als je zwanger bent kan het voorkomen dat je onregelmatig bruin wordt. Met name in je gezicht kun je rond je ogen (dus voorhoofd, wangen, enz) heel snel donkere vlekken krijgen omdat deze extra reageren op uv. Dus elk beetje zon of minuutje zonnebank kan dit al in werking zetten. Niet iedereen krijgt een zwangerschapsmasker, maar je komt er pas achter of je het krijgt als je het hebt. Ikzelf zou het niet gokken.

Ik weet niet hoe lang je in verwachting bent en hoe lang je nog moet, maar bedenk ook dat je al verkleurd van indirect zonlicht. Als je dus nog de hele zomer zwanger bent en veel buiten komt, heb je al een behoorlijke kans op een zwangerschapsmasker, zelfs  als je probeert om uit te zon te blijven. Ik zou het niet nog eens extra gaan opzoeken.

Door de goede doorbloeding tijdens je zwangerschap zul je al snel rose wangen krijgen (als je die nu nog niet hebt). Hierdoor zullen mensen niet snel zeggen dat je er ziek uit ziet.

Groetjes, Marisa

Dag Sandra,

Om een deel van je vraag te beantwoorden: als je gevoelig bent voor zonlicht (tijdens je zwangerschap) dan zie je de vlekken vrijwel direct nadat je in de zon bent geweest. Het kan blijvend terugkeren, dus ook als je niet meer zwanger bent.

Je buik afdekken onder de zonnebank heeft niet zoveel effect, je gezicht afdekken is veel belangrijker.

Succes!
Dee

Als je buiten komt of onder de zonnebank gaat liggen moet je eigenlijk altijd zonnebrandcreme gebruiken, maar dit heeft geen invloed op het bruin worden/pigmentvorming. De enige reden om zonnebrandcreme te  gebruiken is dat  je huid onherstelbaar beschadigd onder invloed van uv. (als je hier meer over wilt weten zou ik adviseren om even te googelen, want het is nogal een uitgebreid verhaal) Het enige advies m.b.t. zwangerschapsmasker is dus uit de zon te blijven!

Groetjes, Marisa

Hoi sandra,

Zelf ga ik ook zo af en toe onder de zonnebank. Nu ik zwanger ben leg ik een handdoekje over mijn gezicht.  Ik heb wel op internet gelezen dat sommige mensen meer kans hebben op zo'n masker dan anderen.  

" Als je normaal een redelijk donkere huid (donker haar en donkere ogen) hebt, is de kans op pigmentvlekken in je gezicht iets groter dan bij vrouwen met een blekere huid."

Om mijn gezicht iets meer kleur te geven gebruik ik een gezichtscreme, die een beetje kleur geeft. En uiteindelijk zit ik ook nog wel eens met mijn gezicht in het zonnetje, maar dan met factor 28, hopelijk is dat voldoende om het tegen te gaan. Misschien mag ik me gelukkig prijzen en heb ik er uiteindelijk niet zo veel last van om dat ik in de groep vrouwen val met een blekere huid.

Groetjes Elise

Een zonnebrandcréme, voor buiten in de zon, kan wel degelijk helpen om een zwangerschapmasker te voorkomen! Je kunt het gewoon uitproberen. Goed in de gaten houden. Zowiezo nooit lang zonnen, een half uur per dag is lang zat.
Bij mij helpt een zonnebrandcréme van factor 30. Dan wordt ik egaler bruin. Zonder creme kreeg ik heel veel sproeten. Nu met creme niet.

Toch nog ff een reactie:

Ik ben dus wel met een bleke huid gezegend (ahum), maar heb toch last van verkleuringen.
Niet alleen donkere vlekken, maar ook lichte.
Beide zijn hormonaal, alleen worden de donkere vlekken aangewakkerd door de zon.
Goed beschermen dus, want teint van de huid is volgens mij niet zo van belang.

Groetjes, Dee

Terug
Bovenaan