Alweer zwanger worden??!!

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Ik lees dat er alweer een aantal dames zwanger zijn, superleuk voor hun natuurlijk maar ik zou er zelf aan de ene kant nog niet aan moeten denken! Ik vond het zwanger zijn echt helemaal niks aan en de bevalling heb ik ook zo ongeveer als traumatisch ervaren!!!

Maar aan de andere kant.....als je weinig leeftijdsverschil wilt, moet je nu toch zo ongeveer wel weer een keer gaan beginnen.

Ik weet wel dat je pas weer moet beginnen als je er aan toe bent, maar ik vraag me af wanneer ik dat zal zijn??
Het is voor mij allemaal een beetje dubbel, zijn er meer meiden die met dit "probleem"rond lopen.

Groetjes Judith

hoi

ik zit hier zelf niet mee, maar wil je wel zeggen dat je het pas moet doen wanneer je er klaar voor bent!
ik zelf was na 6 maanden na de 2e weer in verwachting van Senna.
ik voelde me er zeker klaar voor! maar nu zou ik er niet aan moeten denken.
ik ben blij dat ik MIJN lichaam weer heb en dat ik ff niet met van alles en nog wat rekening hoef te houden.
ik vond het zwanger zijn ook best pittig, ben veel en vaak ziek geweest waardoor ik het soms te zwaar vond met nog een kleine onder een jaar!
ik heb nu 3 meiden en ben super tevreden! de toekomst zal zeggen of er nog een spruit bij komt.
ik weet wel dat een zwangerschap "maar"negen maanden duurt en dat een kindje dat voor mij dubbel en dwars waard is, hoe moeilijk en zwaar het soms ook is.
maar doe het alleen wanneer je er aan toe bent meid! anders heeft je kleine straks ook niet veel aan mama! en dan geniet jij niet genoeg!

succes ermee

liefs Jenny

Wij willen het liefste ook niet te lang tussen 2 kinderen in hebben maar om mijn lichaam de nodige rust te geven hebben wij besloten om op z'n vroegst te beginnen met "klussen" als Bo 1 jaar oud is, dus dat zou september zijn. Als het dan snel zou gaan (wat ik niet verwacht) dan zit er minder dan 2 jaar tussen. Gaat het even lang duren als de 1e keer of langer dan zit er ruim 2,5 jaar of meer tussen. Op zich vinden wij 2.5 jaar wel een mooi leeftijdsverschil. We moeten wel even kijken hoe het gaat gaan met Bo de komende maanden (lees ander topic) Er moet wel eerst even rust in huis komen want dat hebben wel nog maar bar weinig gehad.
Groetjes Natalie

whahaha, de keuze is voor mij al gemaakt! Ik vind het superleuk dat Navara en haar brusje straks maar 14 maanden in leeftijd schelen, leuk twee van die kleine friemeltjes tegelijk hihihi. En zo klein zijn ze (hopelijk) nog niet oud genoeg om echt jaloers te zijn op het kleine broertje of zusje!
Maar eigenlijk vind ik het ook jammer dat ik Navara's eerste stapjes, haar eerste verjaardag enz. allemaal ga meemaken met een dikke buik, zere rug, en vermoeidheid. Tja, er zitten voordelen en nadelen aan..... (En weer een zomer niet in de zon)

Zelf vindt ik, als er iets te kiezen valt natuurlijk, 2,5 jaar een mooi verschil. Dan kan je de wagen en het kamertje gewoon doorschuiven, en is het oudere kindje toch best al wel zelfstandig vergeleken bij bijvoorbeeld 1 jaar oud.

Pas bewust aan beginnen als je er klaar voor bent!!!
xxx

Hoi Judith,

Ik heb me ook al eens bedacht dat als we een tweede willen we daar zo langzamerhand aan zouden moeten beginnen (het heeft bijna 2 jaar geduurd voor we zwanger waren dus ik ga er vanuit dat het bij een eventuele tweede weer zo zou gaan), maar we zijn er nog niet   eens uit of we uberhaupt wel een tweede willen door zware zwangerschap.
Ik denk dat je je door het leeftijdsverschil niet moet laten leiden, ik denk dat elk leeftijdsverschil voor en nadelen heeft zowel voor jullie als voor de kinderen, belangrijker lijkt het me wanneer jij (en uiteraard je man) je er weer fysiek klaar voor voelt.

Liefs,
Anne

Toen Dean 1 jaar werd ben ik gestopt met de pil. Vond het een mooi moment en we waren er helemaal klaar voor. Na 3 mnd was ik zwanger en Lynn is 5 dagen na Dean z'n 2e verjaardag geboren. Achteraf gezien vind ik het nog steeds ideaal. Lynn is geboren net voordat Dean in de peuterpuberteit kwam. Hij was totaal niet jaloers op zijn zusje of het feit dat hij soms aandacht moet delen. Ze kunnen nog niet echt samen spelen, maar dat komt snel genoeg.

Als we voor een derde gaan is dat op z'n vroegst ergens volgend jaar. Tegen de tijd dat de  eventuele baby geboren wordt zit Dean op school en Lynn op de psz. Maar we zijn er nog niet over uit of er nog een 3e komt (nou ja, ik wel, maar m'n man niet, hahaha).

Groetjes,
Nelly.

hoi Nelly!

erg slim van je om er een tijdje tussen te hebben zodat 1 op school zit en 1 bijna naar de peuterschool.
en gewoon je man overtuigen! 3 is top!!! hihi

wij hebben ze alle 3 vlot op elkaar, Ismay word 4 in juli, Noa Lyn 2 in juli  en Senna 1 in oktober.
het is beredruk maar oooow wat gezellig!
wij hebben al een serieus gesprek gehad over een eventueel 4e en dan ook laatste kindje!
Mijn vriend komt uit een gezin van 4 en hem lijkt het helemaal geweldig!
maar dan wel zoveel tijd er tussen dat de baby geboren word als Senna 2 jaar is. (zo denken we er nu over hihi)
de vorige keer was ik   na 6 maanden alweer in verwachting en mijn lichaam heeft het er enorm zwaar mee gehad!
dus ik weet dat ik het nu niet zou trekken! maar voor alle meiden die nu weer voor een kindje gaan of al zwanger zijn! geniet er van!! het gaat zoooo snel als je nog een kleintje hebt die ook je tijd en energie opeet!
ik vind het trouwens super leuk om te lezen als er weer iemand in verwachting is! word er helemaal vrolijk van!!!
hou ons op de hoogte hé meiden!!

liefs Jenny

Terug
Bovenaan