alweer

Ook ik kwam helaas op dit forum toen we voor de tweede keer in een half jaar te horen hebben gekregen dat ik een miskraam zou krijgen.
Ik heb al een zoontje van bijna twee en het was allemaal zo leuk gepland; je weet echter nu pas hoe bijzonder het is als een zwangerschap wel goed afloopt. De eerste keer was ik tien weken zwanger toen ik last van bloedverlies kreeg. Middels een curretage is alles toen weggehaald. Hierna voelde ik me erg leeg en had erg last van wisselende stemmingen. Een tijdje later bleek dat er iets niet goed zat in mijn cyclus. Na mijn menstruatie had ik elke keer, na een paar dagen, een kleine bloeding. Vorige maand is er onderzoek naar gedaan in het ziekenhuis waar niks gevinden werd,wsl. is het iets hormonaals. In de maand van de onderzoeken bleek ineens dat ik na een half jaar 'wachten'toch zwanger was. We waren dolblij natuurlijk. Na echter een paar dagen (dus zo'n vijf weken zwangerschap) begon ik weer te bloeden en de dag erna erg heftig. De gynacoloog kon niks meer zien dus het vruchtje was er al niet meer. Ik was (en ben)enorm verdrietig omdat we er al een half jaar op wachtten en baal ook dat het al de tweede keer is. Ook begin ik aan mezelf te twijfelen; wat als het niet meer lukt? Ik geloof er niet meer zo in en ben al in gedachten bezig met de eventuele onderzoeken die je pas krijgt na een derde miskraam....
Ook ik wens iedereen sterkte want het is behoorlijk ingrijpend. Opmerkingen uit de omgeving als'het is beter zo, en het was toch al niet goed'kon ik dan ook niet echt waarderen.

Ik kan me je teleurstelling en verdriet goed voorstellen.
Ik heb nu pas voor het eerst een mk meegemaakt, nadat ik 2 kindjes heb gekregen.
Ik heb ook minder vertrouwen in mijn lijf.
Ik begrijp mijn omgeving wel want op zich is het goed dat de natuur zijn werk doet, maar jij bent verdrietig om het verlies van dit kindje en je wilt dit niet horen. Je wilt steun en een luisterend oor.
Ik zou ook heel bang worden als het me nog een keer zou overkomen.
Ik hoop voor jou dat het gewoon dubbel pech was en je een volgende zwangerschap wel kunt uitdragen. Je hebt een gezond zoontje dus het kan wel.
Maar ik kan me voorstellen dat je er op dit moment geen vertrouwen in hebt, dat zal waarschijnlijk pas komen als je ruim 3 maanden zwanger bent en je weet dat alles op dat moment goed is.
Heel veel sterkte met het verwerken en probeer lotgenoten te vinden. Die kunnen veel beter aanvoelen wat je nu doormaakt. Beter dan je omgeving.
Groetjes van Caroline

Wat rot voor je en de woorden die je uitspreekt en Caroline ook over het vertrouwen in je lichaam herken ik zo goed. Iedereen heeft inderdaad zoveel goed bedoelde adviezen en probeer je daar ook een beetje aan vast te houden. Hoe pijnlijk het soms ook is de meeste mensen proberen je toch een hart onder de riem te steken alleen komt het soms een beetje rot uit hun mond.... Meestal is de bedoeling goed.

Toch hoop ik voor je dat je het vertrouwen weer terugkrijgt en er nog iets moois voor je in het verschiet ligt.

Sterkte
Corina

Bedankt voor jullie reacties,ik hoop ook dat alles snel verandert zodat ik er wat positiever tegenaan kan kijken.Op een gegeven moment weet je ook niet meer wat je moet zeggen als mensen vragen hoe het is. Ik weet het op het moment gewoon niet. Ik kan niet zeggen dat ik constant me heel verdrietig voel; ik weet gewoon even niet meer wat ik voel.Herkent iemand dit ook?

die gevoelens herken ik.
Ik heb ook 2 miskramen gehad. Je hele vertrouwen in je lijf is wég !!
Toch positief blijven hoor.
En mensen in je omgeving dénken altijd iets te moeten zeggen.... ze kunnen dan behoorlijk domme dingen zeggen. Ze kunnen dan beter hun mond houden.
Dit zijn overigens mensen die zelf nooit een mk hebben gehad......

Fijn dat je het zo herkent, hoe is het bij jou gelopen?
Over omgeving gesproken;
Afgelopen weekend kwam een vriendin met de mededeling dat ze zwanger is, een week korter dan ik geweest zou zijn(5 weken is ze nu). Ik heb het niet laten merken maar ik vond het niet zo'n geweldige timing. Ik had liever gezien dat ze nog een tijdje gewacht had met vertellen. Nou werkt ze ook nog bij mij en zie ik dus elke keer hoe het bij ons niet zal gaan...
Ik snap heel goed dat alles doorgaat maar ik vond het nog zo pril om iedereen al te gaan vertellen en alles lag mij nog iets te vers in het geheugen. Dit is toch niet zo raar bedacht?
groetjes, A.

Een vriendin van mij heeft pas ook (telefonisch) verteld dat ze zwanger is. Het kwam voor mij compleet onverwachts en ik kan niet zeggen dat ik blij was! Het voelt zo oneerlijk...
Ik voel me de ene dag heel k...., de andere dag gaat het wel. Een weekje vakantie heeft ook wel geholpen. Soms weet ik ook gewoon niet waardoor ik me zo rot voel. Ik ben ook erg ongeduldig, kan niet wachten tot ik weer zwanger ben. Ik weet nu hoe het voelt om zwanger te zijn en dat gevoel wil ik weer. Alleen zal het dan niet meer zo onbezorgd zijn waarschijnijk...
Alles is zo herkenbaar he, op dit forum. Vrouwen die het meegemaakt hebben snappen het gewoon beter. Ik wens je heel veel sterkte,
Groetjes, S

Het is heel herkenbaar, ik vond het wel moeilijk om mijn verhaal erop te zetten,je leest het dan op zo'n forum en lijkt het zo definitief.Na verloop van tijd wordt het wel makkelijker.
Ook ik had bij die vriendin het gevoel van; waarom zij en ik niet? Zij hoefde nieteens perse maar zouden gewoon kijken hoe het zou lopen...
Dat sombere gevoel herken ik, ik ben ook heel wisselvallig daarin, zo ben ik heel vrolijk en staat het ver op de achtergrond en zo vind ik het weer heel moeilijk om er over na te denken en te praten. Het zijn soms van die kleine dingen. De bevalling e.d. op tv kijk ik nog steeds niet, het bevestigt zo wat er niet is...
Ook ik kan niet wachten om weer zwanger te zijn maar moet eerst nog wachten totdat mijn menstruatie weer op gang gekomen is, daarnaast vind ik het ook doodeng om weer teleurgesteld te worden en in de medische molen terecht komt. Ook jij heel veel sterkte gewenst! Groetjes A.

Terug
Bovenaan