Alweer!!

Hallo lieve dames,

Na 4 maanden weer een positieve zwangerschap test gehad, en mijn gevoel zei dat alles goed zat!
Tot vorige week kreeg ik weer het beangstigende gevoel, dat het niet goed zat.
De vk wilde geen echo maken, en pas wachten tot 9 december.
Vanaf afgelopen dinsdag begon het dan met bruine afscheiding.
Ik dacht gelijk al dit is niet goed.
Vk gebeld, en ze zei ik kan niks voor je doen.
Nog niet eens een geruststellend woordje kwam er vanaf.
Het enige wat ze zei was je vorige miskraam was toch pas later in je zwangerschap?!
Ja en, moet deze zwangerschap dan wachten tot 10 weken?!
Dus ja daar had ik vrij weinig aan.
Sinds gister ontzettende buikpijn!
Het leken wel weeën.
Ineens wat bloedverlies, maar het wil nog niet doorzetten.
Ik denk dat dit echt het begin is.
Bah, wat afschuwelijk!
De 2e miskraam, in nog geen half jaar tijd.
Ik heb nu ook voor mezelf besloten dat ik nog even ga wachten met opnieuw zwanger worden.
Het is me allemaal een beetje teveel geworden!
Net begonnen met een nieuwe baan, en nu na 6 weken zwangerschap wéér een miskraam.
Maar goed, we blijven positief, ik heb immers al een gezonde zoon rond lopen van 2, en daar ga ik me nu volledig op storten!
Bedankt voor het lezen!
En ik hoop dat er volgend jaar een gezond kindje in me gaat groeien!

Liefs!

Jeetje meid, wat een narigheid en wat een nare vk. Wat een onzin, je hebt het immers al eerder meegemaakt, zou gewoon weer bellen en een echo eisen. Alsnhet een miskraam is kunnen ze in ieder geval kijken of je " schoon" bent.
Vind het echt heel naar voor je, je kunt je zelf hier nooit op voorbereiden.

Ik wens je heel veel succes.

Lieve groet

Hè meid,
Dat is echt klote hè.. Ik heb het helaas 3 x meegemaakt. eerste keer met de eerste zw.schap en de laatste 2 toen we voor de derde gingen.
Je weet dat het kan gebeuren, maar je verwacht het nooit. En als het je al overkomt, denkt dat je het maar 1x zal overkomen. Helaas...
Ik was die derde keer zo kwaad (terwijl het pas 6,5 week was) dat ik de hele gang in 2 uur tijd heb geschilderd. Daarna mijn hoofd in het zand gestoken en toen uiteraard dat ik weer ongesteld werd heel boos geworden. Het moest er kennelijk toch uit. We hebben toen besloten het nog 1 keer te proberen, aangezien we 2 gezonde meiden hebben rondlopen en het mij veel te veel energie kostte, wilde we niet koste wat het kost door gaan. We mochten ook nog onderzoeken, maar ook dat wilde ik niet . Heb alleen mijn bloed laten onderzoeken, maar daar was niets mee aan de hand.
DAarna ovu.testen gebruikt en nu weer ruim 12 weken zwanger. Ik heb met al mijn zw.schappen bloedverlies gehad, ook met mijn dochters, dus de eerste 12 weken (als ik al zover kwam) was nooit leuk, maar nu kan ik eindelijk genieten en doe ik dit ook.
Dit wordt echt de laatste zw.schap ook al had dit weer mis gelopen.
Maar zoals het er nu uit ziet, mogen we in juni 2011 ons derde kindje begroeten.

Ik wens jou heel veel sterkte met dit verlies en je merk wel aan jezelf wanneer je toe ben om er weer voor te gaan. De laatste keer dat we ervoor gingen, was ik er heel bewust van dat ik toch nog een keer fout kon gaan, maar ik wilde er ook een streep onder zetten. Weten waar ik ook toe was, zodoende gingen wij er direct weer voor.

Nogmaals heel veel sterkte en hoop voor je dat het de volgende keer wel goed mag gaan.

gr. mamajo

Wat erg voor je, om weer zo onzeker te zijn.
En wat een verschrikkelijk mens, die verloskundige!!
Na eerdere miskramen heb je altijd recht op een vroege echo!
Waarom maak je geen afspraak met je huisarts? Die kan je ook doorsturen.
Bloedverlies hoeft niet altijd een miskraam te zijn. Mijn vk zei dat je zelfs zoveel kan verliezen als een halve menstruatie zonder dat dit ernstig hoeft te zijn. En bruin bloed is vaak ook gewoon oud bloed.

Maar ik weet uit ervaring dat deze geruststellingen echt niet helpen, je wil gewoon bewijs dat het goed zit.
Daarom gewoon bellen met je huisarts of anders met een andere vk. Het is jouw lichaam en jouw baby!!!

Sterkte

Hallo Dames,

Bedankt voor jullie reacties, Lief hoor!!!
Helaas is het toch doorgezet.
Ik hoopte dat het misschien gewoon een adertje wat gesprongen was, want het bloeden viel op zich wel mee.
Maar ergens in mijn hoofd wist ik wel dat het niet goed zat.
Ik heb vorige week donderdag een echo gehad, en alles was al weg.
Dus "gelukkig" heeft mijn lichaam het allemaal zelf gedaan.
Het zag er uit als net na een menstruatie.
Ik had nu een andere vk, die was erg lief, en ontzettend meelevend.
Dat was wel erg fijn!
Voor nu stoppen we ook ff met kindjes maken.
Wel wordt mijn wens nu als maar groter, maar ik geef mijn lichaam ff de rust.
Het geeft gewoon een enorme impact op mezelf en omgeving.
Eerst verheugen op iets, en ineens wordt die hele droom afgepakt.
Ik ga me eerst volledig storten op een leuke nieuwe baan, want ik heb vandaag mijn laatste dag gemaakt.
Dat verliep ook ontzettend k*t (sorry)...
Ik belde mijn leidinggevende vorige week maandag op om te zeggen dat ik niet kwam werken omdat ik een miskraam heb, en dat was allemaal geen probleem ik moest mijn tijd nemen etc...
En t 's middags bel ik haar terug en toen zei ze ik heb ook slecht nieuws voor je.
Per 10 dec hoef je niet meer te komen!
Uhm.. tja geen reden, alleen er is een andere werknemer.
Ik wist dus ff niet meer waar ik mee bezig was...
Alles tegelijk...
Pff...
Maar nu achteraf, ik werkte voor een amerikaans bedrijf, dat als er een amerikaan komt werken er iemand uit moet.
En het klinkt heel logisch maar op dat moment niet,.
Maar goed, ik dwaal alweer eens af! Sorry!
En sorry voor mijn lange verhaal!
Maar pfff... dat lucht wel ff op!

Lieve Meiden, heel veel geluk!
En wie weet nieuw nieuws in 2011!
Ik hou jullie op de hoogte!

Kus!!

Wat ontzettend jammer voor jullie, maar wel fijn dat je lichaam het zelf heeft gedaan..

Ik wens je heel veel succes met de verwerking ervan en met je nieuwe baan.
En wie weet... over een paar maanden een goede en gezonde zw.schap als jullie er aan toe zijn.

Terug
Bovenaan