amandelen en bloed op hoesten.........

Hoi

Nou kas is echt hartstikke ziek. We moeten woensdag naar de kno. zie topic amandelen knippen.
vanaf vrijdag zo ziek dat we bij mijn ouders in tilburg (ik kom uit enschede) naar de huisartsepost moesten.
Hij kon en kan zijn nek niet bewegen omdat de klieren erg groot zijn.
Hoge koorts en niet meer drinken. Hij at al maanden slecht en hij is dus ook flink afgevallen.
Maandag hier toch maar weer naar de huisarts en die vond toch ook wel dat hij er erg slecht uit zag. Keel ook erg ontoken. meteen weer een snot kweekje afgenomen.
Hij zij ik bel nu de kinderarts in het ziekenhuis en dan kun je daar om twee uur terecht.
Toen ik kas rond half twee uit bed ging halen schrok ik me helemaal wild alles onder het bloed.
Hij had bloed opgehoest. Natuurlijk meteen de dokter gebeld en die zei je gaat nu meteen naar het ziekenhuis.
Een maal daar aangekomen met klotsende oksels van de stress en een doodziek kind moesten we natuurlijk nog wachten.
na wat onderzoeken bleek het bloed van zijn amandelen te komen. deze waren zo onstoken dat ze waren gaan bloeden.
gelukkig hoefde hij niet te blijven en mochten we met weer een antibiotica kuur naar huis.
de keel en neus amandelen moeten er volgens de kinderarts wel uit. Hopelijk zegt de kno arts dit woensdag ook. het kan alleen pas als de ontsteking weg is.
Het is nu echt een zielig hoopje kind maar ja langzaam aan gaat het wel weer beter.
Hij heeft vanmorgen zelfs sinds weken weer een potje fruit op (6 maanden zonders stukjes) dus dat is goed.
Hij loopt nu ook helemaal niet meer omdat hij zo ontzettend slap is van dat maanden ziek zijn.
Ik hoop dat ze er snel iets aan kunnnen doen.
Zo dit moest ik even kwijt. het is wel niet het ergste wat je kan overkomen maar naar een jaar klooien was dit wel de druppel.
Wie herkent dit verhaal???

groetjes judith

Nee, ik herken je verhaal, gelukkig, niet maar wat moet je geschrokken zijn en wat een toestand om al zolang te tobben met een ziek kind, dat is echt niet leuk. Ik hoop dat Kas heel snel beter genoeg is om die nare amandelen te laten verwijderen, het arme kind. Heel veel sterkte ermee.

Hoi Judith,

Hoor hier wel niet, maar lees af en toe eens mee op andere forums, maar mijn oudste heeft dit ook gehad....af en aan ziek, verkouden, ontstoken amandelen en tot overmaat van ramp inderdaad ook het ophoesten van bloed, en ja, daar schrik je als ouder enorm van..Wij hebben toen ook echt moeten aandringen bij de hap of we langs mochten komen. Belachelijk!! Enfin, uiteindelijk heeft onze eigen huiarts mij doorgestuurd naar de KNO arts en die constateerde 'kissing tonsills' zijn amandelen zaten heelmaal tegen elkaar aan en heel veel vocht achter de oren. Hij is toen binnen 4 weken geopereerd..Amandelen geknipt, neusamandel eruit en buisjes en jawel hij was toen precies 1,5 jaar oud!! Oke, hij was de jongste op zaal, maar als eerste weer spelen en ijsjes eten. De KNO arts zei tegen mij, als de amandelen geen functie meer hebben en het kind alleen nog maar ziek maakt, kun je ze er beter uithalen..Een kind maar blijven volgieten met antibiotica is ook niet bevordelijk.

Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt,
groetjes Inge

Terug
Bovenaan