Amandelen eruit?!..

Hai mama's

Mijn dochter is nu 14maanden, ze is in haar leventje erg vaak ziek geweest.. voornamelijk verkouden. Ook loopt ze met haar groei achter en eet niet echt goed, hierdoor zijn we vaak bij de kinderarts geweest. Nu is ze bij de KNO arts geweest en haar neusamandelen moeten eruit. Ik keek op internet en zag daar staan dat bij de neusamandelen voornamelijk syptomen zijn van koorts en ooronsteking,, ook wel verkouden maar de eerste twee heeft ze niet echt vaak. Er stond bij de keelamandelen dat dat met slikken enzo te maken heeft... Mn dochter heeft met eten vaak dat ze echt zoon moeilijjk slikkende beweging maakt. Nu zal de arts wel weten waar hij het over heeft maar zit te denken om naar een andere arts te gaan voor een second opinion, of is dat te overdreven??
Kennen of hebben jullie ervaring hiermee? op zoon jonge leeftijd?..Xxx

Hoi sense,

ook hier is het een drama.
Niet overdreven is Daniël zeker wel verkouden, 3 weken niet, en dan weer verkouden.
Je zou bijna denken dat je de klok er gelijk op kan zetten.
De huisarts hier heeft er wel al vaak naar gekeken en heb voor hele erge verkoudheid (dit is bij koorts, snachts niet meer kunnen slapen door moeizaam ademen, flink hoesten en hierdoor keelpijn) neusspray met Xylometazoline van een kwart voorgeschreven.
Dit mag je maar 7 dagen 3xdgs gebruiken en dan weer een paar maanden niet, omdat ander het neusslijmvlies beschadigt.
Een 'gewone' verkoudheid is hoesten, verstopte neus, en constant een vieze snotneus, minder goed slapen door snurken.
De huisarts zei hier, dat op jonge leeftijd (hij is nu 15 maanden) het niet goed is om zijn neusamandelen eruit te halen aangezien je erna daar meer last van heb van bijwerkingen dan dat ze er in zitten.
Ook zei zij, dat de neusamandelen nu zijn werking nog wel hebben.

Wat zei de kno arts tegen jouw?
Heb je een verwijzing van de huisarts gekregen of heb je er om gevraagd?
Ben heel benieuwd want zoals het hier gaat, daar word ik een beetje zat van.

liefs marina

Hoi,

Ook hier een ziekig kindje. Letteerlijk al vanaf november is ze constant verkouden, zonder overdrijven.
Soms erger dan anders, dan is dr snot ook groen (sorry voor onsmakelijk detail) snurkt ze nog harder, hoest erbij en vaak ook koorts. Dit gemiddeld 1x per maand.
Mijn huisarts is tegen knippen, omdat ik als kind asmatisch was. Hij wil nog aankijken of zij daar ook last van krijgt want dan schijn je juist je amandelen nodig te hebben.

Maar de stress die je ervan heb, ken ik zeker. Als het zo erg is, hebben we slapeloze nachten en een dagelijkse wandeling naar apotheek (dan weer hoestdrank, neusspray, luuf)
Mijn neefje is 2 weken geleden geholpen aan zijn amandelen. Hij is nu bijna 2,5 jaar. Hij had ooronstekingen, ook altijd verkouden, heel hard snurken.
Hij was doorverwezen door huisarts, maar toen we vertelden waarom wij niet doorverwezen worden (familie met astma e.d.) waren ze verbaast dat de KNO-arts daar niet naar gevraagd had bij hen.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat een second-opinion zeker de moeite waard is.
Want ik hoor meedere verhalen dat het lang niet altijd helpt!
Sterkte ermee.

Liefs Reneke

Hallo

Mijn  zoon is  een paar weken geleden geopereerd aan zijn amandelen keel en neus.
Zijn keelamandelen waren opgezet en de neus ook daardoor heeft hij het flink benauwd gehad. Hij heeft ook astmatische problemen helaas. Hij is doorgestuurd door de kinderarts niet mijn huisarts nee hoor. Het is misschien wel goed om een second opinion te vragen maar of je er wat mee opschiet ik weet het niet. De eerste keer toen we bij de kno arts gingen zei hij ik doe niks als alles er goed uitzie en de tweede keer 2mnd verder vroeg hij dus hoe het ging nou milton was flink ziek geweest en constant oorpijn. Toen is besloten dat ze er uit moesten kon een week later gelijk terecht gelukkig hij word in sept 4 jaar er was ook een kindje van 15 mnd waar zijn neusamandelen waren eruit gehaald hij was eerder opgeknapt dan milton.Tegenwoordig doen ze het niet meer zo snel alleen als ze het echt nodig vinden .  Veel sterkte

groetjes lisette

groetjes lisette

hoi sense,

zoals ik al eerder aan lis schreef is mijn zoontje ontzettend opgeknapt van het verwijderen van zijn neusamandelen. Ik ben blij dat we het hebben gedaan. Ook in mijn vriends familie komt asma en brochitis voor maar de huisarts,kinderarts en knoarts waren het er over eens om ze te verwijderen. Ik was gewent aan een constante snotterbel maar dit is echt verleden Het gekwakel verdween echt heel snel.
Natuurlijk moet je om een second opinion vragen als je niet overtuigd voelt.
volgens mij kunnen neusamandelen trouwens teruggroeien moet je misschien even navragen ivm met astma. Oja mijn zoontje was pas 1 jaar was natuurlijk heel zielig maar
 hij was er de volgende dag al overheen dit in tegenstelling tot verwijderen keelamandelen dit duurt naar mijn weten wel een paar dagen.

@lis hoi lis is milton trouwens opgeknapt van de operatie? Ik heb gelezen dat het bij jou thuis weer "rommelt" maar ben je tevreden over het resultaat?

Terug
Bovenaan